Kent iemand PF-15-HN
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou vroeg ik me af of er dus mensen zijn die de auto kennen/gezien hebben. Zou het namelijk jammer vinden om 450 km te rijden voor niks.
Of zijn er misschien mensen met een mening over Stuurman Classic cars...
Het viel me al wel op dat ze een GLE turbo willen verkopen, terwijl het een Turbo is zonder GLE
Het jaartal klopt ook niet, het is een auto die na 8 maand ongeveer is geimporteerd en dus van half 1985 is.
Voor de rest sluit de auto perfect aan bij mijn beleving van de ideale 7 Serie
760 oude neus, redblock met turbo, automaat, veloersbekleding, ietwat donderker kleur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb de auto een hele tijd geleden al eens bekeken, kan me de toestand niet meer zo goed voor de geest halen. Ben er indertijd niet mee verder gegaan omdat de vorige eigenaar er flink in gerookt had en er dus nogal een sigarenlucht inhing.
Dat is voor mij een reden om een auto niet te kopen. Verder is de auto origineel, dus niet verlaagd, opgevoerd oid.
Stuurman handelt uitsluitend in klassiekers en is hier serieus mee bezig. Heeft ook vaak mooie exemplaren.
Mocht je meer willen weten dan meld je maar.
Richard
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik moet zeggen, dat ik de wagen vooral behoorlijk hoog geprijsd vind. Hij ziet er wel netjes uit op de foto's, en lijkt origineel.
Dat GLE Turbo, dat weet ik niet helemaal zeker, kon best eens zijn dat Volvo 'm officieel wel zo noemde. Het hoort er inderdaad niet zo op te staan, dat klopt.
Kijk bij een 1985 exemplaar heel goed naar de bodem: dat zijn de series die maar voor een klein deel verzinkt zijn. Hoeft niets te betekenen: mijn 1985 exemplaar is vrijwel smetteloos, maar we hebben een 1986 gesloopt die echt rondom behoorlijk rot bleek te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
klaarblijkelijk zijn er dus ook 760's met 4 cilinder redblocks. Dacht dat daar altijd een 6 cilinder in zat, V dan wel lijn.
de huidige eigenaar heeft m sinds maart dit jaar, zou dat alleen door de prijs (of sigarenlucht) komen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hmm een smerige sigarenlucht.... dat zou toch flink min punten zijn. Vind roken zowiezo al vieze geuren produceren, maar sigaar en pijp vind ik helemaal smerig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Nieuw lid
-
Waarom? Simpel, omdat de prijs best hoog is, en omdat er niet zo heel veel liefhebbers zijn voor specifiek dit type. De 700 begint wel oud te worden, maar wordt niet door veel mensen als een echte klassieker gezien (zelfs de nieuwste Onschatbare Klassieker betitelt 'm als youngtimer, niet als klassieker).
Dit exemplaar is nog niet belastingvrij, wordt dat ook niet binnen een jaar, en zeg twee jaar geleden was het moeilijk om zo'n auto voor rond de 1000 euro te slijten, zelfs een goede.
De prijs nu is hoger, anticiperend op belastingvrij worden, maar de vraag is natuurlijk of dat straks met kilometerheffing nog wel van toepassing is. Al met al dus voldoende reden waarom er relatief weinig belangstelling is.
Neemt niet weg, dat een 760 een heel mooie auto is, waar er nog maar weinig van over zijn (nog geen 300 op kenteken bij de laatste telling), en het dus de moeite waard is om te kijken of dit exemplaar goed (dus roestvrij/roestarm) is. Die rooklucht is, als je een droge stallingsplek hebt, er best uit te krijgen of in ieder geval te minimaliseren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Die rooklucht is, als je een droge stallingsplek hebt, er best uit te krijgen of in ieder geval te minimaliseren.
<a href="/node/4110" target="_blank">Deze persoon</a> heeft een kastje wat je in de auto zet, deuren dicht, plof en dan een grote witte 'rook'wolk, vervolgens 15 seconden niks, rook wordt weer afgezogen en de auto ruikt weer als nieuw.
Hij rookt zelf behoorlijk stevig in zijn bus, demonstreerde het, werkt echt fantastisch.
Als je er langs gaat ofbet;t, doe hem de groeten van Bas van de Volvo 700 vereniging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jaaa- meer 700-sedans in de club!

Trouwens prijs in US dollars? € 3.950 (Show price in <a href=" finance.yahoo.com/currency/convert?amt=3...D&submit=Convert " target="_blank">$ USD) danis ie slechts 2300 euri oid... Dat koste mijn gasinstallatie + groot onderhoud alleen al...
- Nieuw lid
-
Als ik het zo bekijk werkt dat andersom... die 3950 is in euro's, in USD wordt dat dan ruim 5700 dollar...
Neemt niet weg dat het zomaar mogelijk is om 'm voor 2300 EURO mee te krijgen: gewoon proberen wat er te handelen valt.