- Berichten: 38
Speciale edities van de 700 en 900 modellen.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Al wat ik zie is stevig en dik.
Dikke stabi voor en achter en a-veren met een witte geschilderde band...... Wie weet wat dat zegt?
Als ik het zo zie is ie toch niet verlaagd. Op de foto is ie onbeladen.
Wie kent de kenmerken van een sportonderstel? Hij was wel stug namelijk. Of mijn eigen wagen is vwb het onderstel "den dagen moe", dat kan ook natuurlijk.
Heeft iemand een volvo sportonderstel?
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Ik heb een 940 estate sports-edition ,die is wat verlaagd af fabriek. Ze noemen het geloof ik bij Volvo ook wel een Lower-chassis.
Arthur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Heb jij er ook nivomaten onder zitten?
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Ja, die zitten er ook onder, en ik meen ook een ander cardan (automatische sper)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Hoe werkt dat?
Ik heb al met een kant door een rand met bladeren gereden om te kijken of ie dan wel met andere wiel oppakt.
Ik kon niet echt een conclusie trekken.
Wat zou ie moeten doen als je aan een kant wielspin veroorzaakt?
Of moet je iets merken met een wiel omhoog als je er aan draait?
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
als het echt de plus kit is dan zit er geen gelimiteerde dif op waarschijnlijk.
Volvo raadde dat af namelijk.
maar ja ook geen automaat, en die heb ik dan weer wel..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
als het echt de plus kit is dan zit er geen gelimiteerde dif op waarschijnlijk.
Volvo raadde dat af namelijk.
maar ja ook geen automaat, en die heb ik dan weer wel..
 
Wel gek advies eigenlijk want vanaf modeljaar 1990 is de 780 met B230FT+ en automaat standaard met een sperdiff....
Groeten.
Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Gisteravond even proefgereden met het lijdend voorwerp.
Ja, er zit een pluskit in, en ja, hij is erg vlot, ondanks een lekkende spruitstukpakking.
Sper, geen idee, niet op gelet. Maar de eenvoudigste manier om het te weten te komen is een achterkant even opkrikken, en vervolgens aan een wiel draaien. Draait het andere wiel in dezelfde richting mee, dan is het een sper, draait 'ie tegengesteld, dan niet. Of was het nu andersom, ik onthoud het nooit...
Overigens denk ik niet, dat de auto verlaagd is: staat redelijk normaal op z'n poten. Wel sportief-harde vering, dus standaard is het ook niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nee, zo is het goed.Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Sper, geen idee, niet op gelet. Maar de eenvoudigste manier om het te weten te komen is een achterkant even opkrikken, en vervolgens aan een wiel draaien. Draait het andere wiel in dezelfde richting mee, dan is het een sper, draait 'ie tegengesteld, dan niet.
pas nog gestest bij Carlo op de brug.
Mijn zoon van 7 was zeer verbaasd dat het ene wiel naar voren en het andere daarmee naar achteren ging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Geen idee hoe het werkt ,Maar bij de Volvo zeiden ze dat ik een ander cardan er onder heb .
Gr. Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.