elke beslissing is er één, maar hij is genomen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2007 23:19 #1177774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij?

Een mooie 945 Estate lijk me wel wat, zo een met bumberstrips, spoilertje achterop, halfleer en airco enzo.......

Maar ja.......die van Hans is al vergeven (valt trouwens ook buiten budget gok ik zo)
Geen gas ook trouwens, toch?

Nee, ik ben op zoek naar een mooie bij voorkeur 945 LPT op gas. Zo lang de historie ervan (grofweg) bekend is, vindt ik de staat niet zo heel erg boeiend, als hij er van buiten maar strak uitziet.
Bij mijn sedan is gebleken dat ik alles op de lak na, zelf kan dus daar maak ik me niet druk om.
De tijd die er voor nodig is wel, maar ja, je kunt niet alles hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2007 23:37 #1177775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij

Ziet er heel mooi uit Hans op de foto s

Velgen zijn niet smaak maar goed dat is eventueel zo veranderd.

Ik zou het wel weten (de 960) maar jou 940 is ook een zeer mooi exemplaar.

Wellicht praten we er volgende week verder over .

Ben zeer benieuwd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 00:29 #1177779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Advocaat van de duivel

Mag ik advocaat van de duivel spelen:

• geïmporteerd uit Duitsland, NAP?

• lelijke wielen;

• linker portierrubber gescheurd;

• (te) weinig kilometers, laatste jaar zelfs maar 6000;

• duur(der) in het gebruik;

• er kan heel veel kapot, lees de aankooptips van Jan S. maar eens;

• je wilde nooit een automaat;

• het is eigenlijk toch gewoon een beetje een saaie, bezadigde auto om te zien, zowel van buiten als van binnen;

• dat de portierbekleding niet geribbeld is, is natuurlijk geen pluspunt; er ontbreekt hooguit een minpunt.

Natuurlijk is alles te weerleggen, want "beauty lies in the eyes of the beholder" (oftewel liefde maakt blind) Maar realiseer je dat je nog heel veel van je 940 houdt en dat je haar dus niet wegdoet omdat ze niet bevalt.

Hans, wat je ook besluit, ik hoop natuurlijk van harte dat je gelukkig bent en blijft met de keus, want er moeten "straks" natuurlijk niet twee auto's "in bemiddeling" staan bij Adri.

En ja, het rijdt natuurlijk fantastisch!!

Ik wens je heel veel wijsheid,

Rob K.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 00:52 #1177780 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Af

Ik heb er deze week ook omheen lopen draai-konten, die auto is gewoon "Echt mooi".

Die velgen; die heb je zo veranderd.

Tis dat ik wat anders op m'n verlanglijstje heb staan..............

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 01:17 #1177784 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic to do or not to do, that's the question.

Hallo Hans,

wat een dilemma. Hetzelfde dilemma wat ik vijf jaar geleden had. Mijn nieuw gekochte 940 lim.ed., eigenlijk de identieke auto(zelfs qua kleur en bekleding) die jij nu ook hebt, inruilen op een even oude  s90.

Vraag is, waar hou je meer van: het stoere luxe werkpaard karakter van de 940 of de luxe limousine ervaring van de 960. Het karakteristiek, wat rauwe, motorgeluid van het redblock herken je met je ogen dicht als volvoliefhebber. Het zijdezachte draaien van de zespitter hoor je amper, zelfs als je er naast staat.

Het onderstel van de 940 is ongecompliceerd en wat bonkerig door de starre achteras en rijdt eigenlijk het beste als je 300 kg achterin hebt liggen.

Het onderstel van de 960 gecompliceerd maar heel fijn rijdend en, mits in orde, veel oneffenheden gladstrijkend. 

Wat de onderhoudskosten betreft: als de 960 technisch in goede staat verkeert en ik doel vooral op het onderstel en de schokdempers, dan zijn de onderhoudskosten t.o.v. de 940 niet hoger. Weliswaar 6 pitjes i.p.v. vier, 5,8 liter motorolie per verversing i.p.v. 3,9, maar daar staat tegenover dat er geen kwetsbare en dure turbotechniek aanwezig is en dat er geen kleppen meer gesteld hoeven worden. Ook het brandstofverbruik is in de praktijk hetzelfde.

Ik heb in twee 940's zo'n 300000km afgelegd en in de twee s90's nu plusminus 160000 km dus bovenstaande is wel op de echte praktijk gebaseerd.

Conclusie van mijn verhaal: het is een kwestie van smaak. Ga je voor het wat rauwere doch zeer charmante karakter van de 940 of voor het luxe zijdezachte van de 960 waarbij ik nog dien op te merken dat deze auto twee gezichten heeft. Een rustig toerend karakter maar ook een bruut rij-ijzer als je wilt, een zgn. wolf in schaapskleren.

De kans die je nu hebt om in een 960 met zo weinig km.'s te stappen is echt uniek en zal zich niet zo vaak voordoen. Realiseer je dat goed. Maar check wel heel nauwkeurig dat de auto technisch goed is want opknappen is een dure hobby, zoals Rob terecht opmerkt.

Mijn tweede s90 die ik kocht vanwege de automaat ( de eerste was handgeschakeld) heb ik weliswaar relatief goedkoop gekocht maar na alles piekfijn in orde te hebben gemaakt incl. vier nieuwe schokbrekers en revisie van diverse bussen in het onderstel en het complete remsysteem incl.schijven,blokken, handrem en handremkabels, was ik, de gasinstallatie niet meegeteld, toch ruim 6400 euro's lichter. Daar zat dan wel 1000 euro in voor het gedeeltelijk spuiten en volledig deukvrij maken van de carrosserie. Maar de auto rijdt nu wel weer als een nieuwe en dat is elke rit compleet genieten. Een economisch verantwoord verhaal was het eigenlijk niet. De auto zal als ik hem verkoop nooit de 18000 euro ( gasinstallatie van 2400 euro kwam er ook nog bij) opbrengen die hij mij tot nu toe heeft gekost. En ik reken daar niet het normale onderhoud bij van de 50000 km die ik er tot nu toe mee gereden heb, want dat kost bij iedere auto gewoon geld.

Maar goed, je bent volvogek en hobbyist of je bent het niet.

En nu wil je natuurlijk nog weten of ik spijt heb gehad van mijn beslissing om de 940 vaarwel te zeggen t.o.v. de s90. Nee, geen moment. Ik vind de 960 de beste en fijnst rijdende Volvo die ze tot op heden hebben gemaakt. En voor een 960 / s en v 90 kijken de mensen vaak nog eens om. Want het is ook nog eens de meest stijlvolle en sjiekste volvo die ze ooit hebben gemaakt. Maar goed, ik ben niet objectief. Een zakenrelatie zei vorig jaar nog tegen me wat ik toch moest met een auto waar geen voor of achterkant aanzat. Ik heb het maar zo gelaten. De man weet niet beter. En hoe vaak ik niet hoor van moderne MB en BMW rijders als ze eens meerijden in deze luxe baksteen: " goh, ik wist niet dat een volvo zo comfortabel reed" . Dan glimlach ik maar fijntjes en ik denk dan: dit type Volvo is echte klasse auto maar dan met andere accenten.

Ik wens je veel wijsheid toe met je beslissing en lig er niet wakker van. Want wat je ook besluit, je blijft privé in een fantastische auto rijden, 940 of 960.

Succes!

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 01:58 #1177787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi

Mooi verhaal Jan!

Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 07:59 #1177790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou....
Hans geslapen hebben.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 09:26 #1177796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh huh, wat wat...??

(snurk), euuuhhh goedemorgen. Best geslapen maar nog geen keuze gemaakt. Zeker niet na de verhalen van Rob en Jan. Ze hebben namelijk beide gelijk. Maar goed, ik heb nog een paar dagen.

Rob, voor wat betreft de automaat: het feit dat ik geen automaat wil komt door de automaat in m'n V70. Pakt laat op en is moet soms "nadenken" bij de kick down. Nadat ik in een 960 automaat gereden had (die van Frits) moest ik m'n mening bijstellen. Die rijdt wel heel soepel en zacht.

Paul schreef : Hans geslapen hebben.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 10:12 #1177797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier ook zo

Goedemorgen Nederland,

Als 960- en ex 940rijder sluit ik mij deels aan bij de voorzitter. Het rijden in een 960 is een totaal andere ervaring dan rijden in een 940. En dat verschil zit vooral op de manier hoe de demping en vering in elkaar steekt. En het gevolg is dat ik met mijn huidige auto minder gejaagd door het verkeer ga.

Het brandstofverbruik was bij mij wel totaal anders. De beide 4 cilinders reden zuiniger dan 1 op 10 terwijl de beide 6 cilinders met moeite 8 kilomter haalden. Onze autovolgorde is een B230F op LPG, een B6304F, een B200FT en nu een B6254F. Laatse 3 auto's waren/zijn automaten.

Hans, je hebt wel een aardig luzeprobleem op deze manier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 10:39 #1177800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt.

MSuidgeest schreef :
Hans, je hebt wel een aardig luzeprobleem op deze manier.

Klopt helemaal Mark. Alles wat er over gezegd wordt is dan ook pure emotie van een liefhebber, waarbij rationaliteit wordt vergeten. Getuige de investeringen die we doen in de auto's. Ik lig er dan ook zeker niet wakker van, en ben blij dat ik deze keuze kan maken, wat ik komende week ook ga doen. De opmerkingen van Rob zijn ook zeker juist en precies raak, en het verhaal van Jan is zeer goed. Wordt vervolgd, ik moet de onderhandeling nog in, dus wellicht dat het daarop afketst.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC