Opnieuw FEHAC

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2007 10:05 #1061680 door Ton Visser (GAST)
Opnieuw FEHAC is gemaakt door Ton Visser (GAST)

Goedemorgen,

Ik had gisteren een topic geplaatst met uiteindelijk een link naar een klassiekerevenement op het circuit van Assen.Ik kwam er namelijk achter dat wij als vereniging niet bij de FEHAC zijn aangesloten en het ging er mij uiteindelijk om  de vraag te stellen waarom dat zo is.

Dat topic heb ik later verwijderd  omdat iemand mijn bedoeling helemaal verkeerd had begrepen.

Daarop heb ik opnieuw een poging gedaan en wederom wordt er door diezelfde persoon een onjuiste voorstelling van zaken gegeven.

Dat tweede topic heb ik net als de eerste afgesloten met de vraag waarom wij als vereniging niet bij de FEHAC zijn aangesloten.

Dat tweede topic is nu van het forum verwijderd, niet door mij deze keer, en ik vind dat niet netjes, iemand kan op zijn minst even een berichtje krijgen van we zijn het niet met u eens en verwijderen uw topic.

Ik wil hiermee geen oude koeien uit de sloot halen maar wel opnieuw de volgende vraag stellen:

Wij zijn als vereniging niet toegetreden tot de FEHAC, is dit een bewuste keuze of is het er gewoon nog nooit van gekomen?

Ik hoop dat dit bericht niet zonder mijn medeweten verwijderd gaat worden maar dat hier duidelijk is dat het mij eigenlijk om de laatste vraag gaat.

Ton. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2007 10:30 #1177199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mea Culpa.

Ik heb gisteravond het topic op hold gezet, dus niet verwijderd.

Mijn voornemen was, gezien het bestuur al een reactie had gegeven, het topic weer terug te plaatsen in "opgeschoonde" versie.

Echter, ik ben noch aan een kennisgeving aan jou, noch aan editen niet toegekomen.

Excuses hiervoor, ik ga ermee aan de gang.

*********reactie van jsnijder************

Hallo Ton,

De FEHAC is voor de bezitters van klassieke voertuigen een onmisbaar instrument om hun belangen met name in het politieke slagveld te verdedigen.

Vroeger was het lidmaatschap van de FEHAC een behoorlijk dure aangelegenheid en alleen weggelegd voor de grotere verenigingen. Maar de FEHAC heeft de laatste jaren een koerswijziging doorgevoerd waarbij de drempel voor kleinere clubs is verlaagd omdat ze ook inzien dat hoe groter de achterban is, hoe groter ook de invloed met name politiek gezien.

Ik heb dit recentelijk binnen ons bestuur aangekaart en we gaan bekijken wat de voordelen zijn voor onze club van een lidmaatschap van de FEHAC en of het financieel haalbaar is. Persoonlijk sta ik er positief tegenover omdat onze bakstenen langzamerhand ook de youngtimer-status krijgen en eendracht maakt immers macht.

Kortom: deze kwestie heeft reeds alle aandacht binnen het bestuur en wij komen er gelegenertijd zeker op terug om aan de leden voor te leggen.

Dus ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.

Groeten, Jan Snijder

P.S.: als bestuur waarderen we alle positieve inbreng van een ieder dus ook die van jou.

Life is too short for bad cigars

Sorry voor het ongemak en je hebt alsnog een berichtje, als ik uitgetypt ben.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2007 11:27 #1177203 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic verrassend
Wat ik wel verrassend vind, is dat de 700vereniging met zo'n 400 betalende leden kennelijk nog steeds tot de kleinere verenigingen behoort.

Mocht het nu niet interessant zijn om FEHAC-lid te worden, dan vraag ik me af of het niet tijd wordt om een aantal Volvo verenigingen te bundelen tot een, want het lijkt me niet waarschijnlijk dat een een-model-vereniging ooit een veel grotere schaalgrootte gaat halen.

Niet bedoeld als commentaar op de huidige situatie, meer als punt om over na te denken in de toekomst, net als voor de vakantie werd gesproken over een op termijn samengaan met de overige Volvo-verenigingen.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2007 12:53 #1177208 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic kleine vereniging.

Willem,

inderdaad zijn wij met 400 leden een kleine vereniging. De V44 vereniging telt rond de 3000 leden, de Daf Club Nederland heeft ruim 3000 leden, de Mercedes VeteranenClub is ook ruim 2500 leden. Dat zijn dan een paar verenigingen die ik ken, maar ik schat in dat ook een club als de MG-club enige duizende leden heeft. En zo zijn er natuurlijk nog vele anderen.

Ik ga na mijn vakantie met de Fehac praten om eens in kaart te brengen wat het lidmaatschap voor onze club kan toevoegen. En dan zal ik tevens jouw idee eens bespreken daar. Wat de schaalgrotte van onze club betreft: met nog ruim 13000 rijdende 7 en 9 series in Nederland is er naar mijn mening nog wel ruimte voor enige groei. Nu is slechts +/- 3% van alle 700 en 900 volvo's lid van onze club. Daar ligt dus voor ons allemaal nog een mooie uitdaging om hieraan te werken. Onze mooie site zal daar hopelijk ook een goede bijdrage aan leveren en wellicht levert de VKB ook weer de nodige respons op.

Samenwerking in de toekomst met andere type-club's zal in de toekomst misschien nodig zijn, maar daar zitten natuurlijk ook heel veel haken en ogen aan. Gelukkig kunnen we op dit moment onze broek als zelfstandige club goed ophouden, maar regeren is vooruitzien.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC