Volvo Estate bekeken - reacties graag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben vanavond naar een Estate gaan kijken en heb er een bepaald gevoel bij, waar ik graag een paar reacties op zou willen:
Het volgende:
Een rode 940 Estate, volgens kenteken een Intercooler, die er ook in zit, met 342000 kms.
In de aanzuigbuis zit echter een op een Turbo gelijkend onderdeel, waardoor ik vermoed dat het een Turbo Intercooler is, maar dat kan ik nergens terugvinden. Is een IC altijd een Turbo?
- Laktechnisch best oke, behalve een vreemde afgebladderde plek aan de rand van de motorkap, ter grootte van een A4-tje, qua oppervlak.
- Een beschadiging aan het rechterachterspatbord, de bolling is nét verbogen, de lak is eraf, verder niets.
- Er zit een prima werkende (tijdens de proefrit) Vialle LPI nstallatie in, onderbouw.
- Hij zakt door, na de rit net zo erg als ervoor.
- Er is ruimschoots in gerookt, verder interieur technisch goed in orde, geen scheuren of kale plekken.
- Alle rubbers van de voorwielophanging moeten worden vervangen.
- De uitlaat-midden-buis is vervangen, de rest is nu nog heel, maar de eind-S-buis is al doorgeroest.
Dit zijn wat puntjes, allemaal niet onoverkomelijk, allemaal zelf te repareren (behalve de kap) voor.......tsja....ergens rond de 1000 euri?
Een grote pro is, dat de Estate vrijwel zeker op G3 kan, op het kenteken staat geen U9 aanduiding.
Dat kost wel weer 230 euri, maar dat heb ik er binnen een jaar uit.
Hij kost 2500 euri, wat eigenlijk net binnen mijn budget is (2750 euri), ware het niet dat datzelfde budget moet zorgen voor de reparaties, wat ik dan dus niet ga halen.
Wie durft hier iets op te zeggen...............
Bedankt.
ohja: Alles behalve de voorruiten manueel bediend, net als de krant voor koele lucht, want er zit geen schuifdak en geen airco in, geen afstandbediening.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mooi laten staan
Ik wou ook een station , maar de meeste zijn allemaal hokken , zeker de goedkopere en of hoge kmstanden Heb de sedan maar een goede opkikker gegeven met een hele nieuwe uitlaat

Heb voor mijn zus in februari / maart een 740 uit 90 gekocht (al met de 940 neus) , 445000km , rood en voor ongeveer 700 euro gekocht , 500 aan onderhoud en die rijd maar door (en is netjes

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klinkt mij ook niet echt in de oren als dé 940 die je echt niet kan laten staan.
Zo te horen is het optisch al niet bepaald een juweeltje, en zijn er een aantal technische zaken die aangepakt moeten worden. Niet erg, maar de prijs staat m.i. niet in verhouding tot de staat waarin je deze auto mee zou krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Covik schreef : Bas, heb je <a href=" www.mc-auto.nl/mcauto/ " target="_blank">deze al gezien? Of www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...40-2-3-ic-polar.html " target="_blank">deze op Marktplaats (is wel iets duurder, maar dan verkoop je de Polaris velgen toch aan Mr.Borrie voor € 500,-; dan is die weer binnen je budget).
Met alle respect, maar de eerste auto is een '93-er. Dan is een prijs van bijna 2700 euro echt teveel, vind ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat moett beter kunnenWouter1973 schreef :
Covik schreef : Bas, heb je <a href=" www.mc-auto.nl/mcauto/ " target="_blank">deze al gezien? Of www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...40-2-3-ic-polar.html " target="_blank">deze op Marktplaats (is wel iets duurder, maar dan verkoop je de Polaris velgen toch aan Mr.Borrie voor € 500,-; dan is die weer binnen je budget).
Met alle respect, maar de eerste auto is een '93-er. Dan is een prijs van bijna 2700 euro echt teveel, vind ik.
maar die wielen ga je niet verkopen voor 500 noch voor 250 want het zijn geen polarissen
en die andere '93 gas en 265.000 km's? iets zegt me dat dat niet klopt
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een Intercooler heeft geen nut zonder turbo, dus is het een Turbo.Baseman schreef : In de aanzuigbuis zit echter een op een Turbo gelijkend onderdeel, waardoor ik vermoed dat het een Turbo Intercooler is, maar dat kan ik nergens terugvinden. Is een IC altijd een Turbo?
De intercooler koelt de inlaatlicht die uit de turbo komt. Doordat de uitlaatgassen de turbo heetstoken wordt ook de inlaatlucht warm.
Dat willen we niet dus zetten we er een intercooler tussen die de lucht weer koelt tot een acceptabele temperatuur.