NAP waarom kan ik dat niet zelf controleren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2007 11:47 #1061410 door V700 register
NAP waarom kan ik dat niet zelf controleren? is gemaakt door V700 register

Nationale Autopas is best een leuk controlesysteem.

Maar wat ik erg irritant vind is dat je als geïnteresseerde koper niet echt makkelijk een NAP contrloe uit kunt voeren.

""Consumenten kunnen bij iedere NAP-deelnemer inzage krijgen in de geregistreerde tellerstanden van hun auto. De auto en de kentekendocumenten moeten dan wel aanwezig zijn, zodat het autobedrijf de actuele teller kan invoeren. Het kentekenbewijs is nodig om te laten zien dat de persoon die de informatie aanvraagt de eigenaar is van de auto. Als de tellerstanden van de auto een logisch oplopende reeks vormen, kan het NAP Certificaat worden aangevraagd. Deze wordt direct per e-mail verstuurd naar het autobedrijf.

Het inzien van NAP is gratis wanneer de bovenstaande procedure wordt gevolgd. De adviesprijs voor een NAP kilometercertificaat is € 7,95 exclusief BTW."

Met andere woorden, je moet op zoek naar een auto waarvan de eigenaar zelf de moeite wil nemen om de NAP gegevens bij garagebedrijf op te vragen. Als potentiële koper (= niet eigenaar) moet je eigenlijk altijd €7,50 aftikken...

Daarnaast, wat is de achterliggende reden dat ik als particulier niet via Internet geen inzage in de NAP gegevens kan krijgen?
Zeg maar net zoals de RDW gegevens. Da's reuze handig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2007 16:07 #1175499 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Reuze handig!

Hallo Antoine

KMvrtr schreef : Daarnaast, wat is de achterliggende reden dat ik als particulier niet via Internet geen inzage in de NAP gegevens kan krijgen?

Zeg maar net zoals de RDW gegevens. Da's reuze handig.

Da's inderdaad reuze handig. Want dan kan ik kijken waar de teller volgens de NAP nu op staat, zodat ik de teller niet te ver terugdraai. Zo kan ik iedere keer voor ik naar een bedrijf ga dat mee doet aan de NAP, de teller een stukje terug draaien. Met als resultaat dat ik na een paar keer terugdraaien toch aardig wat kilometers "gespaard" heb.

Groetjes

Mathy (die even in de rol van de fraudeur kruipt om een en ander duidelijk te maken, maar dit soort activiteiten zelf niet bezigt en ook niet goedkeurt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2007 17:48 #1175512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK noteert ook de tellerstand

Bij de APK keuring wordt de tellerstand ook op het formulier vastgelegd. Weet iemand of deze stand ook in de computers van de RDW terecht komen? Of is de NAP een activiteit van de RDW?

groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2007 07:50 #1175534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK km standen

Blijkt dat bij APK wel km standen op APK formulier worden genoteerd maar dit niet naar NAP doorgestuurd wordt.

Een garagebedrijf moet zelf lid worden/zijn van NAP.

Bij mijn laaste APK keuring juli 2007 hoorde ik dat van mijn nieuwe garagebedrijf welke wel APK mag/kan keuren maar niet ldi is van de NAP.

Dus km standen worden niet altijd bij APK doorgegeven aan NAP.

Mijn laaste km standen moeten dan ook niet bekend zijn bij NAP zal dit inderdaad eens bij een ander  garage bedrijf laten nakijken.

Fred 740 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC