Kopen (of niet) bij Dienst der Domeinen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 09:16 #1060604 door V700 register
Kopen (of niet) bij Dienst der Domeinen is gemaakt door V700 register
Mensen,
Al een tijdje kijk ik met balngstelling naar de automobielen(wrakken) die worden verkocht via de kijkdagen van de Dienst der Domeinen ( <a href=" domeinen.minfin.nl/ "> domeinen.minfin.nl  ).
Nu verbaas ik me soms over de prijzen die uiteindelijk worden neergelegd voor de verschillende auto&#39;s (ze staan tegenwoordig een paar weken na afloop van de veiling bij de foto&#39;s/advertenties vermeld :-) ).Maar... wat komt er naast de vermeldde geboden bedragen nog bovenop aan extra kosten?
Kosten voor het overschrijven van het kenteken of in het ergste geval invoeren van het voertuig snap ik, maar wat rekend die Dienst der Domeinen aan extra kosten?
Iemand ervaring mee?
Ben zelf van plan om eens een keer te gaan kijken, een koop zie ik mezelf niet zo gauw doen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 09:30 #1170066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijken is leuk!
Johan,
Kijken is leuk.
de halve handelaarswereld komt daar kijken.
Het merendeel van de auto&#39;s is echt bagger. want inbeslag genomen vanwege schulden.
Er staan een paar auto&#39;s van drugdealers (BMW&#39;s) die mooi zijn maar daar betaal je meteen de hoofdprijs voor.
en dit zijn de voorwaarden:
Ontvangt u van ons een gunningbrief (tevens factuur) dan betekent dit dat de kavel van u is. Na ontvangst dient u binnen de gestelde termijn te betalen en de kavel af te halen. De uiteindelijke prijs die u voor de kavel betaalt, bestaat uit uw bod plus een aantal bijkomende kosten. In ieder geval is dat 15 % opgeld, maar u kunt ook te maken krijgen met BTW, een waarborgsom, kosten voor de aanvraag van een kentekenbewijs of emballage.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 09:37 #1170067 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Linkje
Je geeft zelf al een mooi linkje, daarin staan onder andere de algemene voorwaarden, en daar staat weer (lid 6) dat er bij het kavel moet staan wat er aan overige kosten bij komt.
Bij de auto&#39;s staat 19% BTW, en verder kentekenkosten (29,50). En een verwijzing naar pagina 2 van de catalogus, en die kan ik on-line weer niet vinden.
Op een kijkdag kan je voor 2,50 een papieren catalogus kopen, en daar moet alles in staan. Dus uiterlijk 2 juli (volgende kijkdag) kan je het weten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 09:39 #1170069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijken is inderdaad het plezier
OK, dat was snel Jeroen!
15% erbij... Duidelijk!
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2007 12:09 #1170241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plus BTW
Als ik me niet vergis is de opslag 15% (+ 19% BTW) maar ook nog BTW over de aankoopsom.
Lijkt me het beste een keer te gaan kijken en bij "het bevoegd gezag" navraag te doen. Als je een mooie V70 van de Politie koopt voor 20 mille, maar vervolgens komt vrind Bos nog met een rekening van zo&#39;n bedrag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2007 13:12 #1170246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrind??????????

JP Elverding schreef :  maar vervolgens komt vrind Bos nog met een rekening van zo&#39;n bedrag!

Als je JP heet mag je dus "vrind" tegen "Stoute Wouter" zeggen????????

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC