Le Roi est Mort...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dak dak is de grootste kostenpost denk ik.Op de foto is er aan de vorm van het raam niets gewijzigd, er staat een gast die voor 150 euri een nieuwe ruit komt plaatsen op marktplaats, los van de buts in het dak.
Spatbordje, lampje, nieuwe kap, koplamp, en volgens mij ben je dan al een heel end.
Of zie ik iets over het hoofd.
Sterkte ermee, helaas weet ik uit ervaring dat de klap pas later komt, dus ik lees morgen wel hoe het met je is.
btw: De mijne staat nog te koop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
Richard
(En dank voor alle sterkte wensen van iedereen natuurlijk!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dagwaarde is gelukkig iets anders dan een tabelletje in één of ander bovag boekje. Eigenlijk is het begrip 'marktwaarde' beter. Daarin worden zaken als staat van de auto, uitrustingsnivo van de auot en de prijs van vergelijkbare auto's in de markt meegewogen.
Wij hebben nu twee maal meegemaakt dat zoiets gebeurde en vooral de eerste keer (Japanner Primera) speelde dat laatste een flinke rol. Het bedrag was duidelijk hoger dan wat in tabellen vermeldt staat.
Mijn echtgenote reed net ongeveer 4 weken in de 740 glt, toen bij haar het noodlot toesloeg. Stilstaand om af te slaan naar een tankstation (moet je vaak met een glt) werd ze van achter aangereden door een zeg maar "niet oplettende jongeman" in een mazda. Toevallig kwam van de andere kant een vrijwel identieke volvo estate aanrijden en de mazda eindigde uiteindelijk tussen beide volvo's in. De glt had schade aan de achterbumper, verlichtingseenheid kaduk en een tik in het achterspatscherm. (De andere volvo wat butsen aan de linkerkant en de mazda aan beide kanten veel schade.) Het schade bedrag kwam uit op ruim driekwart van onze aanschafprijs, maar er wordt niet gepraat over "total loss" door de verzekering.
Daarnaast is het in een "total loss"-situatie zo dat je het bedrag uitgekeerd krijgt van het schadebedrag, minus de restwaarde. Die restwaarde wordt weer bepaald door wat er door (vooral) sloopbedrijven geboden wordt voor wat oneerbiedig genoemd wordt "het wrak". Die restwaarde is dan ook voor jou.
Als je nu met het verschil redelijk uitkomt om de reparatie's te verrichten (niet nieuwe onderdelen gebruiken, via via aan een schadeherstel bedrijf komen e.d. ) dan zou het afzien van die restwaarde een optie kunnen zijn. Zeker als je verwacht dat je, zeg maar 'eigenbijdrage', in geval van vervanging kopen groter gaat worden dan deze oplossing. Maar geld kost het altijd, hoe onrechtvaardig dat ook voelt!
Overigens, dit is natuurlijk wel gebaseerd op 'economisch total loss', bij 'technisch total loss' is het uiteraard allemaal anders..
sterkte en groet
Hans.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gelijk even zitten zoeken op internet naar gelijkwaardige auto`s. Ik kon er zo gauw niet een vinden op autotrack/autotrader/autoscout. Iemand een idee wat er dan gebeurt?
Voor wat betreft het emotionele deel van de aanrijding, ik geloof dat er voor mij 1 geluk is, namelijk het bijzonder stomme handelen van de pizzabezorger in kwestie.
Zoals gezegd, zijn voet leek volledig verbrijzeld (plastisch gezegd, ik zag bot, spieren en pezen op en liggen) en hij lag op de grond. Vervolgens ging hij (terwijl wij 112 belden) vrienden bellen. Deze waren er binnen 2 minuten. Ongeveer 2 minuten nadat deze er waren besloten zij niet langer op de ambulance te wachten, maar zelf naar het ziekenhuis te rijden. Hetgeen wij afraden uiteraard, omdat wij bang waren dat hij echt wel een probleem zou hebben met rug en nek. Hij wist zeker dat zijn rug ok was want hij voelde niets. We hebben hem nog geprobeerd uit te leggen dat hij door de adrenaline die natuurlijk door zijn lichaam gierde waarschijnlijk zijn rug niet voelde. En doordat zijn voet zichtbaar verwond was, focuste hij zich waarschijnlijk daarop en dan speelt de psyche het spelletje mee en brengt die pijn op de voorgrond en dan voel je de rest niet. Ook dat verhaal kon hem niet deren, hij stapte in bij zijn vriend en ging naar het ziekenhuis. Daar werd bevestigd waar wij al bang voor waren, zijn rug en nek gebroken/beschadigd. De ambulance arriveerde overigens nog geen 2 minuten later!!! Een dergelijke domme actie maakt het voor mij iets makkelijker om het van mij af te zetten. Maar het gekerm van die jongen en het beeld van hoe hij door de voorruit kwam zetten en zijn voet, dat staat helder op mijn netvlies kan ik je melden!!
En ik probeer mij te focussen op hoe het moet gaan met het wrak, da`s het enige waar ik invloed op uit kan oefenen, de rest is out of my hands.
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hoeft overigens NIET voor accoord te tekenen voor het getaxeerde bedrag, ik heb het eens voor elkaar gekregen dat de dagwaarde werd verdubbelt na een telefoontje!
Het feit dat de Volvo in perfecte staat verkeerde en relatief weinig kms en voorzien van alle opties speelt ook mee.
Of laten repareren met bijbetaling (de door de expert vastgetelde dagwaarde min restwaarde).
Ik had trouwens woensdag ook een aanrijding met mijn taxi, die peugeot 106 zag er slechter uit, jammergenoeg mijn fout.
Sterkte met alles.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Grappige aanvulling, de eigenaar van de pizzeria belde net om te vragen of we het niet onderling konden regelen voor, hou je vast € 1.000,- want die auto was toch niet meer waard dan € 3.000 ,- dacht hij. Ik moest mij inhouden....
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Richard,EndlessQuest schreef : Grappige aanvulling, de eigenaar van de pizzeria belde net om te vragen of we het niet onderling konden regelen voor, hou je vast € 1.000,- want die auto was toch niet meer waard dan € 3.000 ,- dacht hij. Ik moest mij inhouden....
rustig tot 10 tellen en niet boos worden.
Even voor wat betreft de waarde, ze kunnen je morgen bij Hooftman echt wel vertellen wat de wagen waard was voor de schade, zij zien echt wel hoe de staat was, ondanks de schade die er nu op zit.
Waarschijnlijk kunnen zij ook een geschat schadebedrag afgeven en wellicht ook een technische schatting met betrekking tot de deuk(en) in het dak. Dat zal het moeilijkste zijn (technisch gesproken).
Bij Hooftman in Woerden kennen ze in ieder geval de liefde van onze leden voor de 7 en 9 serie. Drie weken geleden waren we daar nog voor een sleuteldag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga even niet in op de kosten. Daar heb ik geen kijk op.
- V700 register
- Nieuw lid
-