Een nare dag.........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 01:18 #1059652 door V700 register
Een nare dag......... is gemaakt door V700 register
Bèste Volvofans,
Nadat een paar weken terug mijn 960 estate total loss verklaard werd na brand onder de motorkap, beleefde ik vandaag voor de tweede maal een nare dag.
Samen met mijn vrouw boodschappen gedaan met mijn 1989ér 740 sedan 16-klepper. Op de terugweg naar huis, rustig rijdend op een secondaire (max. 80km) weg, steekt voor mij een moedereend met ca. 6 jonge eendjes over. Ik zie ze ruimschoots op tijd, maar "besluit" te remmen en te claxonneren. Dit spoorde moeder eend met kroost niet aan om haar (mogelijk) fatale gang te keren, of er versneld de pas in te zetten. Ik rem dus (reflex) steviger en kom keurig tot stilstand om nog net rechts voor mij de diertjes in de berm te zien verdwijnen. Een fractie van een seconde later een klap! Ja hoor er duikt iemand boven op mij. Een nare ervaring! Gelukkig rijdt ik in een Volvo. Ik stap uit, een Opel Vectra met 2 vrouwen en een kind heeft zich (waarschijnlijk zonder te remmen, want geen remsporen of piepende banden) met een klap op de bumper gezet. Ik voel me prima en heb geen letsel (voor zover je dat zo snel kunt beoordelen), mijn vrouw klaagt later over pijn in haar onderrug). De beide vrouwen zijn behoorlijk in paniek, maar lijken evenals het kind ook niets beschadigd te hebben. Een gebelde motoragent constateerd dat achterop rijden een duidelijk geval van schuld is (ook wanneer je reflexmatig remt voor een familie eend). De verzekeringen zullen het wel uitvechten, maar duidelijk zal wel zijn, dat mijn mooie 1989ér 16-klepper er niet beter op geworden is. Ik kan wel janken!
Doodzonde de auto was perfect, B234F, automaat, fabrieksschuif/kanteldak, cruise control en zeer goed onderhouden, met 225kkm. Nu is de kofferbak naar beneden geknikt, incl. de bumper en zijn de zijschermen achter vervormd, geen spatje lak is er af gekomen. Ook sluiten de deuren slechts nog met flink wat kracht en later bleek dat er ook kleine knikjes in het dak te zien zijn.
Om een lang verhaal kort te maken, mijn 740 16-klepper heeft zijn kreukelzone opgeofferd voor onze gezondheid en wordt zeer waarschijnlijk total loss verklaard. Alles functioneerd echter nog en ik kan dan ook na de afhandeling gewoon naar huis rijden.
De vraag is nu: wat is wijsheid. In tegenstelling tot mijn 960, mag deze 740 wel (want ouder dan 15 jaar)  particulier gesloopt worden. Ik moet natuurlijk de beslissing van de verzekering af wachten, maar hoe trots ik ook op mijn wagentje was, ik geloof niet dat deze voor acceptabele kosten weer deugdelijk gerepareerd kan worden.
Wie heeft advies?
Is er vraag naar een auto (of de onderdelen) in deze staat? Hij is nog steeds te mooi om de uiteindelijke dood op een sloperskerkhof te sterven.
Ik zal morgen wat foto's maken en deze op de site zetten.
Graag een reactie.
groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 01:30 #1163785 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Hans
Wat een verhaal.
Sterkte!
Groetjes
Mathy

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 09:24 #1163787 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Zonde
Jammer, Hans, van zo'n mooie wagen. En twee keer de pineut is wel triest. Laten we hopen dat er nog iets met je auto gedaan kan worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 10:25 #1163789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou nou nou
Heel vervelend Hans. Zeer spijtig.
En gelukkig mankeer je niets en de Vectrarijders ook niet. Vraag me wel even af hoe het nu met je partner gaat met die pijn in de rug.
Over je auto kun je redelijk rationeel blijven. Wacht vooralsnog de reactie af van de verzekering en neem dan een besluit. En dat hoeft geen autokerkhof te zijn , maar <a href=" www.autorima.nl/ "> www.autorima.nl is in mijn ogen een prima optie.
Sterkte er mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 11:22 #1163791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Triest
Dit is echt triest, weer zo&#39;n stel dozen die niet opletten.
&#160;
Maar ondertussen zit jij met de gebakken peren.
Kijk eerst maar eens wat het "kost" om het wrak te mogen houden.
Je kan dan zelf wel inschatten of het lukratief is om de wagen in onderdelen te reïncarneren in diverse andere wagens.
&#160;
Sterkte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 13:18 #1163799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitrichten
Laat ik voorop stellen dat ik niet gehinderd word door enige kennis over de hedendaagse richttechnieken. Ik vraag mij daarom af of het mogelijk is om jouw auto met een richtbank weer recht te krijgen.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 18:05 #1163814 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dat is balen.
Hallo Hans,
rottigheid komt vaak vlak achter elkaar. Eerst die pech met je 960 en nu dit.
Gelukkig zijn jullie er goed af gekomen, maar het blijft erg jammer om op zo&#39;n manier van je wagenpark af te komen. En financieel laat je er altijd een flinke veer bij.
Sterkte gewenst en ik hoop dat de afhandeling geen verdere problemen voor je geeft.
Ik leef in ieder geval met je mee.
Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 20:54 #1163820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een nare dag....vervolg.
Beste mensen,Hierbij wil ik iedereen bedanken, voor de reacties en het medeleven. Het is goed te merken, dat de emoties gedeeld worden, dat verzacht toch enigzins. Wij realiseerden ons dat de inrijdende partij niet geremd heeft, wij hebben geen piepende banden of iets van dien aard gehoord. Dat maakte dat de klap een volkomen verrassing was. Wij voelen ons allebei alsof we 12 uur achtereen in de tuin gewerkt hebben, moe en een zwaar gevoel. Je spierstelsel krijgt kennelijk behoorlijk wat te verduren. Gelukkig is het niet ernstiger dan dat. Ik probeer hier nog wat foto&#39;s bij te voegen van de schade en de laatste foto, waar de 16-klepper in goede doen op staat, enige weken geleden gemaakt.Groet, Hans van Oostveen, lidnr 54

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 21:02 #1163821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic krom
We huilen met je mee Hans.
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 22:12 #1163831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt
Echt doodzonde van je mooie 740.
Als jem wilt behouden voor onderdelen dan is dat wel mogelijk.
Even met rdw bellen. Over hoe en wat precies.
Ik heb dat ook al paar keer gedaan.
Je moet je papieren opsturen en auto mag dan nooit meer op de weg komen.
Succes ermee

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC