780 diesel in belgië, Afgeblazen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk was het zeer gezellig met Hedwig. De kennis die hij heeft over de 780 is onvoorstelbaar. De verkoper werd ook nog eens verrast doordat Hedwig het verleden wist te benoemen van deze 780. De verkoper was een zeer sympathieke kerel, oorspronkelijk uit NL.
Welnu, Met m'n 780 er naar toe. Het was een rit van 1,5 uur, en met het mooie weer van afgelopen zaterdag een waar genoegen. Wat een plezierige auto is het toch! Ik kwam tegelijk aan met Hedwig, die ongeveer een uur gereden had.
<a href=" www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=WBGCLTFX " target="_blank" title="780 BE">In bijgaande link</a> staan de foto's die Hedwig gemaakt had (bedankt Hedwig, ik was m'n toestel vergeten). De diesel had volgens verkoper lange tijd niet gedraaid. De auto had een jaar stil gestaan naast zijn huis. Ik mocht starten en hij sloeg eigenlijk direct aan. Na wat horten en stoten liep de diesel netjes stationair. Volgens de klok heeft de auto 214.000 km gelopen. Nog niets dus! Aan de staat van de auto zou je echter kunnen afleiden dat deze auto ongeveer 4 keer Parijs Dakar gereden heeft in 1 week.
Juist om deze reden is het een twijfel geval. Maximaal € 1.000 bieden voor de onderdelen? Ik denk wel dat een sleutelaar nog zeker wat van deze auto maken kan! Dat maakt het weer zonde om deze voor onderdelen te gebruiken.
Overigens gaf de verkoper aan, die bij volvo gewerkt heeft als onderzoeker van mankementen aan alle modellen, dat het een bekende kwaal van de 780 zou zijn dat de motorkap kan losspringen tijdens het rijden. Dat was dus met deze gebeurd. Voor mij was dit een nieuwtje.
Ik twijfel dus nog, of ik deze voor onderdelen veilig ga stellen. Graag jullie mening.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Was dat Eddy Santen?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hangt beetje vanaf wat het gaat kosten om hem eerst weer eens door de apk te krijgen.
Als dat meevalt zou ik zeggen rijden en niet slopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een helder verslag en met de foto's van Hedwig krijg ik een aardig beeld. Ik heb ook wel eens een sloper gekocht. Dan rekende ik uit wat de aan- en/of verkoopwaarde van de courante onderdelen was en de tijd die daar voor nodig is. Zo kon ik vrij snel berekenen of het de moeite waard was of niet. Als opknapper of restauratieproject voor Nederland, zie ik deze auto vanwege de BPM al niet zitten.
Zo te zien en te lezen zitten er best nog wel gemakkelijke verhandelbare (motor + bak?) onderdelen aan. Ook veel interieurdelen lijken nog opnieuw inzetbaar. Hoe is het gesteld met de lampen, sierstrips e.d.?
- V700 register
- Nieuw lid
-
He Mathy,Mathy schreef : Hallo Hans
Was dat Eddy Santen?
Groetjes
Mathy
Nee dat was Rogier Bakker. Sympathieke kerel, kan niet anders zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo heb ik ook zitten rekenen. Ik zal verkoper een voorstel gaan doen. Er zitten goede strips bij en de lampen zijn nog OK. Ik heb deze niet open gemaakt natuurlijk. Maar ze zagen er nog goed uit.Covik schreef : Beste Hans,
Een helder verslag en met de foto's van Hedwig krijg ik een aardig beeld. Ik heb ook wel eens een sloper gekocht. Dan rekende ik uit wat de aan- en/of verkoopwaarde van de courante onderdelen was en de tijd die daar voor nodig is. Zo kon ik vrij snel berekenen of het de moeite waard was of niet. Als opknapper of restauratieproject voor Nederland, zie ik deze auto vanwege de BPM al niet zitten.
Zo te zien en te lezen zitten er best nog wel gemakkelijke verhandelbare (motor + bak?) onderdelen aan. Ook veel interieurdelen lijken nog opnieuw inzetbaar. Hoe is het gesteld met de lampen, sierstrips e.d.?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Als je er zelf een jaar geleden veel meer (teveel dus) hebt aan gegeven moet het al hoogwater zijn om te verkopen aan € 1.000.Hans L schreef : Verkoper zakt niet onder de € 2.000. Ik heb er max € 1.000 voor over. Ik heb het dus afgeblazen. Volgende keer beter.
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook het clublid dat binnenkort een 780 wil kopen, kan hier mooi wat van opsteken en daar gaat het om.