Koppakking defect, 945 97
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2024 12:44 #1112168
door Mathy van Nisselroy
Koppakking defect, 945 97 is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hoi Allemaal,
Na 410000 km is de lijkt het er op dat de koppakking van mijn lot defect is. Wanner de motor op bedrijfs temperatuur is komt uit het expansie tanks veel extra luchtbellen.
Als de dop er op zit is na korte tijd het vaatje leeg. Aan de pijlstok zit geen mayonaise .
Wanneer je met zo'n vloeistof co meeting doet slaat deze gelijk geel uit.
Ergen is dus de koppakking lek. volgens de bijgeleverde garage rekeningen is er rond 300k ook al een koppakking vervangen.
de wagen loopt sind 250k op lpg.
Ik wil zelf de koppakking vervangen, is er nog een bepaald merk van deze pakking die je wel of juist niet gebruiken.
(vroeger veel koppakkingen van a-series (mini) monteren vervangen en hier was best wel verschil in soort en kwaliteit van koppakking.)
Zijn er nog ander zaken die ik dan gelijk er bij kan pakken nu de hele handel dat toch open en los ligt?
uiteraard de kop vlakken lijkt mij.
Na 410000 km is de lijkt het er op dat de koppakking van mijn lot defect is. Wanner de motor op bedrijfs temperatuur is komt uit het expansie tanks veel extra luchtbellen.
Als de dop er op zit is na korte tijd het vaatje leeg. Aan de pijlstok zit geen mayonaise .
Wanneer je met zo'n vloeistof co meeting doet slaat deze gelijk geel uit.
Ergen is dus de koppakking lek. volgens de bijgeleverde garage rekeningen is er rond 300k ook al een koppakking vervangen.
de wagen loopt sind 250k op lpg.
Ik wil zelf de koppakking vervangen, is er nog een bepaald merk van deze pakking die je wel of juist niet gebruiken.
(vroeger veel koppakkingen van a-series (mini) monteren vervangen en hier was best wel verschil in soort en kwaliteit van koppakking.)
Zijn er nog ander zaken die ik dan gelijk er bij kan pakken nu de hele handel dat toch open en los ligt?
uiteraard de kop vlakken lijkt mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-11-2024 13:25 #1476271
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Vlakken alleen wanneer het nodig is en minimaal vlakken
Ooit had ik een 240, die alleen nog maar NIET pingelde als je er twee koppakkingen opzette.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2024 20:29 #1476279
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elring
..is het merk dat je moet hebben.
Kun je een complete set voor kopen, heb je gelijk alle ringen en pakkingen.
Uiteraard de distributie met spanrol nieuw erop.
Na 250k op LPG zou ik een koprevisie of -wissel met benzinekop overwegen. Vooral als je klepstelplaatjes de 3mm naderen. Beetje zonde om elke ton de kop te moeten loshalen.
Kop vlakken alleen indien nodig, maar daar is veel over te vinden, uiteraard verschillen de meningen daarover.
Kun je een complete set voor kopen, heb je gelijk alle ringen en pakkingen.
Uiteraard de distributie met spanrol nieuw erop.
Na 250k op LPG zou ik een koprevisie of -wissel met benzinekop overwegen. Vooral als je klepstelplaatjes de 3mm naderen. Beetje zonde om elke ton de kop te moeten loshalen.
Kop vlakken alleen indien nodig, maar daar is veel over te vinden, uiteraard verschillen de meningen daarover.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2024 09:49 #1476332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch nog even een update.
Toch nog even een update. Afgelopen week de kop er afgehaald en idd tussen de eerste cilinder en een open waterkanaal (loopt niet door de kop) was er lekkage naar de koelvloeistof. Op de kop zeld zag je een erosie plek. Bij de koppenvlakker hier bleek na het vlakken dat er toch nog net genoeg vlees was om met een nieuwe koppakking de boel weer dicht te krijgen. Nu de kop toch los was, gelijk de klepplaatjes gemeeten, allemaal 3,95 en 4 mm. Met de nokas er in wilde kleppenstellen niet helemaal (er zitten nieuwe rubber 'hushers' op de onder de klepbussen. De hele handel weer in elkaar gezet, en loopt weer netjes met behoud van koelvloeistof. pff. Ik wilde komend weekend proberen meten wat de klepspeling is en dan de juiste plaatjes er in. Iemand in het gooi een kleplicht tool te leen om de plaatjes te kunnen wisselen? Alvat tnx
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2024 17:20 #1476334
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klepstelgereedschap
Ik heb er wel eentje voor je te leen, in Amersfoort Zuid.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2024 18:48 #1476335
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Klepstelgereedschap
Heb ik wel te koop in Vaassen. Ook alle maten klepstelplaatjes liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2024 08:16 #1476353
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip
Koop een setje.
Op LPG moet je regelmatig meten en stellen.
Op LPG moet je regelmatig meten en stellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2024 13:02 #1476355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad, koop een setje. Ik
Inderdaad, koop een setje. Ik meet om de 15K de speling op (kwartiertje werk) en moet meestal om de 30 of 45K één of meer kleppen bijstellen.
Het lijkt er op dat als je de speling te ver terug laat lopen, de kleppen ineens veel sneller inslijten. Waarschijnlijk omdat de kleppen door de kleinere speling iets eerder opengaan en bij hogere toeren/belasting de verbranding dan nog niet helemaal is afgelopen.
Als je de boekhouding een beetje bijhoudt en de eerste keer de dikte van alle plaatjes noteert, kun je zo de juiste plaatjes bij Timen bestellen.
Het lijkt er op dat als je de speling te ver terug laat lopen, de kleppen ineens veel sneller inslijten. Waarschijnlijk omdat de kleppen door de kleinere speling iets eerder opengaan en bij hogere toeren/belasting de verbranding dan nog niet helemaal is afgelopen.
Als je de boekhouding een beetje bijhoudt en de eerste keer de dikte van alle plaatjes noteert, kun je zo de juiste plaatjes bij Timen bestellen.
Moderators: Jerry Stam