Benzine / Injectie relais
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2023 14:23 #1111845
door Jerry Stam (GAST)
Benzine / Injectie relais is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Mijn auto wilde niet starten, na het vervangen van de accu bleek het toch het benzine / injectierelais te zijn.
Nu zag ik dat er tegenwoordig maar liefst drie typen te koop zijn, waaronder eentje van Meyle.
Iemand ervaring of duurder beter is en ze misschien zelf open gehad?
p.s.: Ik ga de oude even doorsolderen\
Nu zag ik dat er tegenwoordig maar liefst drie typen te koop zijn, waaronder eentje van Meyle.
Iemand ervaring of duurder beter is en ze misschien zelf open gehad?
p.s.: Ik ga de oude even doorsolderen\
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2023 15:29 #1474139
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Oude relais
- Adriaan Versluijs
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2023 15:35 #1474141
door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Niet moeilijk
Voor de prijs van een originele, koop je vijf exemplaren van €16,55. Keus lijkt voor de hand te liggen...
Adriaan
Adriaan
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2023 10:46 #1474142
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic huisdealer
Onze huisdealer levert ze.
In verschillende auto's heb ik ze gestopt.
Meteen het radio ontstoringsrelais meenemen.
In verschillende auto's heb ik ze gestopt.
Meteen het radio ontstoringsrelais meenemen.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2023 13:18 #1474144
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Wanneer je goed hebt gekeken
Wanneer je goed hebt gekeken hebben alle drie genoemde relais hetzelfde oem nummer. De derde heeft zelfs toegevoegd een s. deze lette zet niets over de specificaties die zijn voor alle drie gelijk.
Een origineel relais is vaak duurder en biedt technisch niets anders.
Hetzelfde zie je bij borstelhouders van dynamo's. Het prijsverschil met de originele kan zelf een €100 bedragen. Electronische componenten vershilleen vaak niet van de originele omdat de halfgeleiders, zelfs bij de Chinese, niet verschillen van de niet originele omdat de typenummer internationaal gestandaardiseerd zijn. Anders is het bij bijvoorbeeld waterpompen. Een volvo-waterpomp gaat vaak veel langer langer mee da een 3third partypomp die bij 30.000 km al begint te lekken of waar een lager uitloopt, zoals bij ee lange thread op het AMT-forum bleek. Bij mij haalde de originele waterpomp 180 - 220.000 km. terwijl Q-Hazel, Kuhl, en andere merken hooguit 35.000 km haalden.
Een ander voor beeld zijn de Yazaki tellers. De elco's gingen regelmatig lekken en dan werkte bijvoorbeeld de kilometerteller niet meer. Ik verving deze door exemplaren uit de electronicazaak en deze bleven wel goed. De twijfelachtige merkloze remschijven van mijn huis-sloperij bleken in de praktijk langer mee te gaan dan de originele voor een veel gunstiger prijs...
Volvo heeft overigens in een bepaalde periode twijfelachtige waterpompen geleverd, het blijkt dus soms een gok te zijn.
Een origineel relais is vaak duurder en biedt technisch niets anders.
Hetzelfde zie je bij borstelhouders van dynamo's. Het prijsverschil met de originele kan zelf een €100 bedragen. Electronische componenten vershilleen vaak niet van de originele omdat de halfgeleiders, zelfs bij de Chinese, niet verschillen van de niet originele omdat de typenummer internationaal gestandaardiseerd zijn. Anders is het bij bijvoorbeeld waterpompen. Een volvo-waterpomp gaat vaak veel langer langer mee da een 3third partypomp die bij 30.000 km al begint te lekken of waar een lager uitloopt, zoals bij ee lange thread op het AMT-forum bleek. Bij mij haalde de originele waterpomp 180 - 220.000 km. terwijl Q-Hazel, Kuhl, en andere merken hooguit 35.000 km haalden.
Een ander voor beeld zijn de Yazaki tellers. De elco's gingen regelmatig lekken en dan werkte bijvoorbeeld de kilometerteller niet meer. Ik verving deze door exemplaren uit de electronicazaak en deze bleven wel goed. De twijfelachtige merkloze remschijven van mijn huis-sloperij bleken in de praktijk langer mee te gaan dan de originele voor een veel gunstiger prijs...
Volvo heeft overigens in een bepaalde periode twijfelachtige waterpompen geleverd, het blijkt dus soms een gok te zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2023 14:31 #1474147
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Condensatoren
Hallo Jur, Volvisti
Jur schreef: "Een ander voor beeld zijn de Yazaki tellers. De elco's gingen regelmatig lekken en dan werkte bijvoorbeeld de kilometerteller niet meer. Ik verving deze door exemplaren uit de electronicazaak en deze bleven wel goed"
Dat heeft weinig met origineel of niet origineel te maken. Er zijn periodes geweest, waarbij ook gerenommeerde fabrikanten slechte condensatoren leverden. Daar hebben veel merken, ook gerenommeerde en ook bedrijven die met de autoindustrie niks te doen hebben, last van gehad. En uiteraard kun je nieuwe condensatoren niet met oude vergelijken. De oude lekten namelijk ook jaren/decennia niet. Zo oud zijn de nieuwe nog niet.
groetjes
Mathy
Jur schreef: "Een ander voor beeld zijn de Yazaki tellers. De elco's gingen regelmatig lekken en dan werkte bijvoorbeeld de kilometerteller niet meer. Ik verving deze door exemplaren uit de electronicazaak en deze bleven wel goed"
Dat heeft weinig met origineel of niet origineel te maken. Er zijn periodes geweest, waarbij ook gerenommeerde fabrikanten slechte condensatoren leverden. Daar hebben veel merken, ook gerenommeerde en ook bedrijven die met de autoindustrie niks te doen hebben, last van gehad. En uiteraard kun je nieuwe condensatoren niet met oude vergelijken. De oude lekten namelijk ook jaren/decennia niet. Zo oud zijn de nieuwe nog niet.
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2023 17:16 #1474148
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Kan me
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2023 17:18 #1474152
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic componenten gelijk
de printplaat en het plastic veschillen
de afdichting tegen vocht verschilt waarschijnlijk ook
het ontwerp voor het functioneren is gelijk lijkt me
De eerste immitatie- huismerk heb ik zzo'n 10 jaar geleden geplaatst,
Deze functioneert nog altijd tadeloos.
de afdichting tegen vocht verschilt waarschijnlijk ook
het ontwerp voor het functioneren is gelijk lijkt me
De eerste immitatie- huismerk heb ik zzo'n 10 jaar geleden geplaatst,
Deze functioneert nog altijd tadeloos.
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2023 11:29 #1474211
door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic De slechte soldering is zichtbaar
Moderators: Jerry Stam