Uitlaatzijde turbo gescheurd

• Leon
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2023 10:55 #1111824 door Leon
Uitlaatzijde turbo gescheurd is gemaakt door Leon
Bij demontage zag ik dat de uitlaatzijde van mijn turbo is gescheurd, en dat de zitting van de wastegate klep gesmolten is.
Ik zie dat dit een vaker voorkomend probleem is. Is er een reden wat dit kan veroorzaken? Of is het gewoon de levensduur?

Zijn er losse turbine huizen te koop voor de 13C? De rest van mijn turbo is namelijk nog speling vrij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-11-2023 12:57 #1473966 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic gebeurt veel vaker
Timen liet me een hele doos van dit soort gesmolten Turbo's zien. Oorzaak is de temperatuur, maar dat dit ligt wel heel erg voor de hand. Vast niet het antwoord dat je zoekt. Ik neem aan dat als je meer vermogen vraagt en/of vaak het hele vermogen, dat de temperatuur te lang te hoog is. Is ook wel gek dat precies dezelfde turbo druk voor 135 én 165 pk kan leveren en met nog wat aanpassingen richting de 200. Neem aan dat ie dan geen dankjewel meer zegt op een bepaald ogenblik. Dat een grotere Garett dan een betere optie is.

En sterkere drijfstangen en een andere computer, en andere spruitstukken, nokkenas, zuigers, uitlaat etc. Ik weet wel zeker dat al dat spul en zelfs een HPT met of zonder MBC niet levensduurverlengend zijn. De levensduur zit ook grotendeels onder je rechtervoet.

Succes reinier

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2023 13:32 #1473967 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Komt wel vaker voor.
daarom heb ik ze nog wel liggen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC