werking dubbele gasrol cruise control gevraagd (F/FT)

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2023 17:37 #1111790 door P.J. Bus
Ik heb een dubbele gasrol weten te bemachtigen (ik denk van een BXXF of BXXFT) en wil die zelf pas maken voor mijn K-jetronic. Want daar is niet meer aan te komen 1-2-3.

Maar hoe werkt zo'n dubbel gasrol. Ik kan de 3 afzonderlijk van elkaar bewegen. En waar de gaskabel of CC-kabel ingaan ook.

En als de rollen van de gaskabel of CC los/apart van elkaar laat bewegen, gaat de rol die het gasklephuis bedient niet bewegen (die het meest tegen de inlaatspruitstuk zit); hoort dat zo te zijn??

Wie oh wie? Dan weet ik dat als het pas ga maken voor de K-jetronic. En daarna zal ik de balg pas moeten maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2023 00:35 #1473762 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Documentatie
Hallo federervolvo

Onder "Docs" hierboven in de balk vind je o.a. de handleiding voor de Cruise Control. Daarin wordt uitgelegd waar welke kabel in hoort.

groetjes

Mathy

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-10-2023 11:19 #1473763 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic hier?

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2023 19:50 #1473770 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ja bekend
Ja, ik ben bekend met deze handleiding. Ik heb een CC-gasrol van een 945 automaat weten te bemachtigen met complete CC-set. Ik wil kijken of ik van deze gasrol 945 CC-automaat onderdelen kan gebruiken voor mij k-jetronic gasrol zonder CC.

Het gaat mij dus niet waar welke kabel waarin hoort, maar of de geleverde gasrol CC-automaat gewoon goed werkt waarvoor hij is gemaakt. Als ik dat weet ga ik pas maken voor mijn k-jetronic systeem (hoe weet ik ook nog niet, dus tips ook hier welkom).

Wellicht moet ik de voorste 2 rollen gewoon verder doordraaien totdat hij pakt op de achterste rol?

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2023 22:08 #1473771 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic opgelost
Ik heb de gasrollen (1 + 2 apart) wat verder doorgedraaid dan ik eerst deed, en dan pakt ie op een gegeven moment rol 3 die de gasklep bediend. Dus vraag is voor mij opgelost.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2023 01:05 #1473772 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gelijk is soms toch anders
Hallo Volvisti

Misschien ten overvloede, maar toch:

Gelijk uitziende gasrollen hoeven niet gelijk te zijn. Zo zien bijvoorbeeld de gasrollen (voor CC) voor de B234F en de B204FT gelijk uit, maar de hoek waaronder ze verdraaien is anders. De afstand waarover ze verdraaien niet, maar de plek waar de kabels aan de gasrol worden vastgemaakt is als ik het me goed herinner zo'n 90 graden verdraaid. Dat is misschien aan te passen, maar wellicht is het handiger om dat te doen vóór je de gasrol op het motorblok monteert.

groetjes

Mathy

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2023 13:58 #1473793 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Hoi
Ja, dat wil ik doen. Ik heb een reserve inlaatspruitstuk k-jetronic en die wil als proefopstelling gaan gebruiken. Ook zal de balg anders gemonteerd moeten worden, ook al vanwege de kabel.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2024 19:25 #1474596 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Gelukt, CC 940 werkend in een 740.
Het is gelukt om de dubbele gasrol van een F te plaatsen op een 744 B200E, met wat laswerk en schuren op de inlaatspruitstuk. Daarna, vandaag, een 940 cruise controlset geplaatst en alles werkt naar behoren.

Was wel uitpluiswerk waar de elektronica en draden op aangesloten moest worden, ook op de tellerbak. Omdat de kleuren van een 940 niet dezelfde zijn als destijds in een 740.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC