motor slaat niet aan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2023 16:05 #1111645
door V700 register
motor slaat niet aan is gemaakt door V700 register
Beste leden van het forum,
Het zat er al een tijdje aan te komen. Motor slaat tijdens het rijden af. Just like that. Ik kreeg hem na een tijdje wachten wel weer aan de praat. Vorige week maandag weer zomaar opgehouden. Maar dat is tot nu toe einde oefening. Auto naar garage gesleept en daar staat ze nu. Eerste gedachte was BDP sensor. Vervangen en geen resultaat. Wat nu? Garage zegt dat de brandstofpomp niet kapot is. wat dan wel? Sleutel is NOOIT vervangen.dus ik denk niet aan de immobilizer. Rara? Iemand een idee?
Groeten uit een warm Curacao!
Het zat er al een tijdje aan te komen. Motor slaat tijdens het rijden af. Just like that. Ik kreeg hem na een tijdje wachten wel weer aan de praat. Vorige week maandag weer zomaar opgehouden. Maar dat is tot nu toe einde oefening. Auto naar garage gesleept en daar staat ze nu. Eerste gedachte was BDP sensor. Vervangen en geen resultaat. Wat nu? Garage zegt dat de brandstofpomp niet kapot is. wat dan wel? Sleutel is NOOIT vervangen.dus ik denk niet aan de immobilizer. Rara? Iemand een idee?
Groeten uit een warm Curacao!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2023 16:50 #1472976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Krijgt hij wel benzine? Check ook het slangetje dat van de drukregelaar op de inspuitrail komt, als die naar benzine ruikt is-ie stuk. En verder de hoofdverdachte: het benzinerelais. Ik heb er altijd 1 in de auto als reserve.
En heb je een vonk?
En heb je een vonk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2023 12:06 #1472983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobilizer
De immobilizer zal de motor nooit tijdens het rijden laten afslaan. De software van de LH computer heeft alleen een vrijgave van de sleutel nodig bij het starten, daarna niet meer. Zelfs als je de motor laat afslaan en direct weer start, is er geen signaal van de sleutel nodig. Veiligheidsdingetje denk ik.
Benzinepomprelais is ook het eerste waar ik aan denk, eventueel het radio-ontstoorrelais.
Misschien heb je hier iets aan:
www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&...z0on-aoChx2It3sDgp4f
Rob
Benzinepomprelais is ook het eerste waar ik aan denk, eventueel het radio-ontstoorrelais.
Misschien heb je hier iets aan:
www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&...z0on-aoChx2It3sDgp4f
Rob
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2023 16:16 #1472997
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Uilezen
Lees eerst maar eens het ingebouwde diagnosekastje uit.
Verder geeft Rob al enkele oorzaken. Meet ook eens of er over de massa en de uitlaat een spanning staat.
Controleer of de bobinekabel wanneer deze losgenomen is van de verdelerkap een vette vonk geeft naar de massa. Pas op, er staat een behoorlijk hoge spanning op. Volgens Volvo kan die dodelijk zijn. Vonkt deze wel, dan kun je een defect in het ontstekingscircuit uitsluiten.
Verder geeft Rob al enkele oorzaken. Meet ook eens of er over de massa en de uitlaat een spanning staat.
Controleer of de bobinekabel wanneer deze losgenomen is van de verdelerkap een vette vonk geeft naar de massa. Pas op, er staat een behoorlijk hoge spanning op. Volgens Volvo kan die dodelijk zijn. Vonkt deze wel, dan kun je een defect in het ontstekingscircuit uitsluiten.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2023 16:19 #1473027
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Kan ook maar zo de vonk
Kan ook maar zo de vonk-versterker zijn.
Als ze stuk gaan zijn ze vaak temperatuur gevoelig, kan verklaren waarom die na poosje stilstaan het weer doet.
Maar misschien zit die er wel helemaal niet in... want wat voor uitvoering hebben we het hier over?
Als ze stuk gaan zijn ze vaak temperatuur gevoelig, kan verklaren waarom die na poosje stilstaan het weer doet.
Maar misschien zit die er wel helemaal niet in... want wat voor uitvoering hebben we het hier over?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam