Niet stationair lopen van 86-er Volvo 740 Estate Automaat

• A.W. Koorevaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2022 22:43 #1111423 door A.W. Koorevaar
Mijn Volvo is afgekeurd voor de APK, omdat door het niet stationair lopen de CO niet gemeten kan worden. De carburateur, Pierburg 2B5, is schoongemaakt, maar geen resultaat. Volgens de keurmeester ontbreekt er een draad aan deze carburateur. Is er iemand die een goed overzicht heeft van alle aansluitingen met een draad aan en in deze carburateur, opdat ik deze na kan lopen. Als iemand nog een goede Pierburg 2B5 heeft liggen, die ik kan lenen om te vergelijken dan hoor ik dat graag. Als iemand er een te koop heeft, dan wil ik deze altijd overnemen. Mocht iemand nog een oplossing voor het niet stationair lopen: ik houd mij voor alle tips en informatie aanbevolen.
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken; ook mede namens de PT-69-GX (de keurmeester vindt hem technisch nog erg goed, alleen....)
Met vriendelijke volvo groeten,
WoutjeKo1

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-10-2022 22:59 #1471828 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Ik heb ooit hetzelfde type
Ik heb ooit hetzelfde type auto en carburateur gehad (maar dan een sedan uit 1985). de Pierburg 2B5 een lastig ding om goed af te stellen ivm vele vacuumslangen die erop zitten (en stuk kunnen gaan....)

Op deze Duitse site is veel info te vinden:
www.ruddies.business.t-online.de/342b5.htm

Scroll naar beneden en kijk onder: "Service Anleitung" en "Einstelwerte" , voor de handleiding en afstelling vd Pierburg carburateur. (let op dat je de 2B5 neemt, er staat daar ook info over de 2B7 en 2B6 varianten).

Succes!
groet,
Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2022 10:44 #1471881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blauwe draad
Er zit 1 draad aan en die is voor de elektrische choke verwarming. Zonder die draad loopt de auto ook zonder problemen goed stationair. De choke wordt ook met koelwater verwarmd.

Trek eerst eens het paarse slangetje los bij de linker voorpoot. Die slang is van de stationair afsluiter. Met de slang los staat de afsluiter altijd open.

Als dat niet helpt zou ik met alle slangen van de carb en het inlaat spruitstuk beginnen. Controleren of ze niet lekken. Je zal ze er even af moeten halen anders mis je het lek (je). Ook bv de slang naar de rembekrachtiger.

Ook kijken naar lekken in het inlaat traject.

En er kunnen nog tuutjes verstopt zitten.

Gewoon alles systematisch aflopen.

Als je wilt kan ik je de volvo 2b5 handleiding sturen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC