Motor loopt onregelmatig en pakt niet op

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2022 10:03 #1111313 door V700 register
Motor loopt onregelmatig en pakt niet op is gemaakt door V700 register
Beste Volvo liefhebbers en specialisten.
Het wil niet lukken met mijn Volvo.
Ben al tijdje bezig en heb ook al eerder hier een vraag gesteld.
Het betreft een 940 HPT uit 1997.
De auto heeft 10 jaar stilgestaan en we hebben er al veel aan gedaan.
het zit nu toch denken we ergens in het motormanagement en weten niet hoe dat we dat op moeten lossen.
We hebben benzinepomp vervangen , alle relais vervangen , BDP sensor vervangen , injectoren schoongemaakt , ontstekingsmodule vervangen.
het zit hem misschien toch ergens in de start onderbreker.
Maar het rare is dat ik veel lees dat de motor dan aanslaat en gelijk weer af.
Wij hebben de benzinepomp met een losse accu aangesloten zodat hij gewoon benzine naar voren komt .
Auto start dan wel maar loopt onregelmatig en pakt niet op.
Kan iemand ons misschien advies geven wat te doen , of kan er misschien iemand langskomen .
We weten even niet meer wat te doen ,
Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt
Harrie van de Braak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2022 22:23 #1471258 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic tja
Het lukraak vervangen van onderdelen is onnodig geld uitgeven, zoals je al hebt ervaren. Het voordeel is dat je nu een uitgelezen assortiment reserveonderdelen hebt.

Alles schoonmaken,de slangen van het motormanagement, het gasklephuis, de luchtslang, de carterontluchting en alle vacuumleidingen controleren, ook van het koolfilter en de lambdasonde controleren. Daarna het basistoerental afstellen en de gasklepschakelaar. De afstelmoertjes en de stelschroef borgen met borgvloeistof en er een schildwacht naast zetten die iedereen die er ook maar met zijn vette oxidatiehandjes naar wijst standrechtelijk executeert. Wanneer dit alles goed is zou het volgens de geleerden goed moeten zijn. Ten overvloede zou je oude vacuümslangen kunnen vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2022 08:05 #1471277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verder:
Klepspeling gecontroleerd en de distributie?
Het is meestal iets simpels, maar voordat je het hebt gevonden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2022 08:07 #1471278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog verder:
Ik had ooit een distributietandwiel dat langzaam verdraaide doordat de spie stuk was..
onregelmatig lopen en niet vooruit te branden..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2022 15:01 #1471280 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nul vermogen
Hallo Volvisti

Ik had een paar maanden geleden dat de auto gelijk weer afsloeg na het starten en dat ie af en toe niet reageerde op het gas tenzij ik de koppeling intrapte. Onder de 2200 toeren géén vermogen. Nadat de garage corrosie had verwijderd van rotor en verdelerkap waren de problemen weg. Beide zouden vervangen moeten worden volgens de garage.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2022 16:58 #1471299 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik zou eerst de pomp maar
Ik zou eerst de pomp maar weer origineel aansluiten, en kijken of de brandstoftoevoer het op die manier inmiddels doet. Het feit dat er volume uit komt, wil overigens nog niet zeggen dat die voldoende druk kan opbouwen... dus brandstofdruk meten is zeker geen overbodige luxe.

Doet de pomp niets met de originele aansluiting, dan is het kijken of het relais werkt, en zo nee, kijken of die wel aangestuurd wordt.

Volgende stap ik om te kijken waarom deze dan niet aangestuurd zou worden.

Overigens draait de pomp (soms) kort met de sleutel op contact zonder te starten.
Weet even niet meer precies hoe het zit, geloof dat als je het binnen x-hoeveelheid tijd nog een keer doet dat de pomp niet reageert. Enige manier om echt te testen is om de auto te starten...


Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2022 11:17 #1471321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Harrie?
Hoi!
Hoe is het nu met de auto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD