1-3-3 (en 2-3-2)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2022 21:07 #1111284
door Mathy van Nisselroy
1-3-3 (en 2-3-2) is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Sinds een week of twee heb ik het volgende probleem:
Na het starten wil de motor niet blijven lopen. Da's te ondervangen door het gaspedaal iets in te drukken. Maar zodra ie de kans krijgt onderweg, bijvoorbeeld bij een kruising of rotonde, wil ie weer afslaan. Na een paar minuten rijden is dat weg.
Vaak wil de motor niet op toeren komen onder de 2200 toeren. i.i.g. Niet onder belasting. Vaak moet ik de koppeling intrappen, het toerental boven de 2200 toeren laten komen, voor ie vermogen wil leveren. Onderweg heb ik wel eens het idee dat ie eventjes inhoudt.
Storingscode was laatst: 2-3-2 en 1-3-3. Vandaag was ie 1-3-3.
Bij de gaskleppositiesensor ontbreekt aan de bovenkant een schroefje. De gaskleppositiesensor heeft minimale speling. Veel mensen voelen het misschien niet eens. Dit heb ik tijdelijk proberen te ondervangen door de sensor aan de bovenkant met twee dikke elastieken op z'n plek te houden. Dat leek een paar dagen te werken.
Het gaat om een 945 GLE van modeljaar 1991 met een B234F
groetjes
Mathy
Sinds een week of twee heb ik het volgende probleem:
Na het starten wil de motor niet blijven lopen. Da's te ondervangen door het gaspedaal iets in te drukken. Maar zodra ie de kans krijgt onderweg, bijvoorbeeld bij een kruising of rotonde, wil ie weer afslaan. Na een paar minuten rijden is dat weg.
Vaak wil de motor niet op toeren komen onder de 2200 toeren. i.i.g. Niet onder belasting. Vaak moet ik de koppeling intrappen, het toerental boven de 2200 toeren laten komen, voor ie vermogen wil leveren. Onderweg heb ik wel eens het idee dat ie eventjes inhoudt.
Storingscode was laatst: 2-3-2 en 1-3-3. Vandaag was ie 1-3-3.
Bij de gaskleppositiesensor ontbreekt aan de bovenkant een schroefje. De gaskleppositiesensor heeft minimale speling. Veel mensen voelen het misschien niet eens. Dit heb ik tijdelijk proberen te ondervangen door de sensor aan de bovenkant met twee dikke elastieken op z'n plek te houden. Dat leek een paar dagen te werken.
Het gaat om een 945 GLE van modeljaar 1991 met een B234F
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-06-2022 09:54 #1471044
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Misschien heb ik de vraag
Misschien heb ik de vraag gemist...
Maar je krijgt een foutmelding op de gaskleppositiesensor. (1-3-3)
Je hebt bijbehorende klachten..
Je mist een schroefje op gaskleppositiesensor.
Een houtje-touwtje-tijdelijke oplossing voor dit ontbrekende schroefje loste tijdelijk het probleem op.
Lijkt me zaak dat schroefje eerst eens terug te plaatsen, of een ander deugdelijk permanente oplossing want elastiekjes zijn dat niet, en dan de gaskleppositiesensor en dergelijke opnieuw te stellen...
Maar je krijgt een foutmelding op de gaskleppositiesensor. (1-3-3)
Je hebt bijbehorende klachten..
Je mist een schroefje op gaskleppositiesensor.
Een houtje-touwtje-tijdelijke oplossing voor dit ontbrekende schroefje loste tijdelijk het probleem op.
Lijkt me zaak dat schroefje eerst eens terug te plaatsen, of een ander deugdelijk permanente oplossing want elastiekjes zijn dat niet, en dan de gaskleppositiesensor en dergelijke opnieuw te stellen...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2022 15:15 #1471045
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Schroefje
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieMathy,
Als je het over schroefjes hebt, zijn het vast de twee die je op de foto kunt zien.
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde schroefjes als op de gangbaarder B230FK gasklephuizen zitten.
Gewoon even een andere inschroeven lijkt het
Of anders van de link kopen:
Als je het over schroefjes hebt, zijn het vast de twee die je op de foto kunt zien.
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde schroefjes als op de gangbaarder B230FK gasklephuizen zitten.
Gewoon even een andere inschroeven lijkt het
Of anders van de link kopen:
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2022 23:58 #1471046
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic inbus
Hallo Jerry, Volvisti
Oei, inbusboutjes. Dat wordt zoeken.
groetjes
Mathy
Oei, inbusboutjes. Dat wordt zoeken.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2022 02:25 #1471136
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Een kleine update
Hallo Volvisti
Bovenstaande codes heb ik gewist. Na een tijdje verscheen code:
133
Die heb ik uiteraard ook weer gewist. De meest recente codes zijn:
231, 133 en 121
Die heb ik voor het weekend gewist.
De auto is bij een lokale garage geweest (helaas maar een halve dag) en ze hebben wat spullen schoongemaakt. Suggestie was dat het aan de luchtmassameter zou kunnen liggen.
Maar sinds die tijd lijken de problemen verdwenen. Dus zonder dat de LMM is vervangen en een passend inbusboutje heb ik ook nog niet gevonden. Navraag leerde, dat ze de verdelerkap en rotor los hebben gehad en dat er corrosie op zat. Volgens mij is die kap al eens vervangen, kan ze alleen zo snel niet vinden op een rekening. Maar het was een originele.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
groetjes
Mathy
Bovenstaande codes heb ik gewist. Na een tijdje verscheen code:
133
Die heb ik uiteraard ook weer gewist. De meest recente codes zijn:
231, 133 en 121
Die heb ik voor het weekend gewist.
De auto is bij een lokale garage geweest (helaas maar een halve dag) en ze hebben wat spullen schoongemaakt. Suggestie was dat het aan de luchtmassameter zou kunnen liggen.
Maar sinds die tijd lijken de problemen verdwenen. Dus zonder dat de LMM is vervangen en een passend inbusboutje heb ik ook nog niet gevonden. Navraag leerde, dat ze de verdelerkap en rotor los hebben gehad en dat er corrosie op zat. Volgens mij is die kap al eens vervangen, kan ze alleen zo snel niet vinden op een rekening. Maar het was een originele.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam