Gele smurrie cater ontluchting.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2022 19:00 #1111161
door Albert Jan Algera (GAST)
Gele smurrie cater ontluchting. is gemaakt door Albert Jan Algera (GAST)
Heb en volvo 940 LPT 1998
Ik heb deze gele smurrie in de carteronluchting zitten. (zie foto)
is dat normaal?
Auto verbruikt ook olie en kvs.
onder olie vuldop en de motorolie zelf is het wel gewoon donder.
Ik heb deze gele smurrie in de carteronluchting zitten. (zie foto)
is dat normaal?
Auto verbruikt ook olie en kvs.
onder olie vuldop en de motorolie zelf is het wel gewoon donder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2022 09:06 #1470245
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic klinkt als een koppakking die
klinkt als een koppakking die zijn beste tijd gehad heeft... maar ik ken de geschiedenis verder niet van het blok.
Ik kan het op de foto niet zo goed zien maar de PCV is denk ik ook aan vervanging toe
kvs zelf wel helder?
Zo te zien ben je al aan het (de)monteren maar voor de zekerheid zou je een compressietest kunnen doen.
Ik kan het op de foto niet zo goed zien maar de PCV is denk ik ook aan vervanging toe
kvs zelf wel helder?
Zo te zien ben je al aan het (de)monteren maar voor de zekerheid zou je een compressietest kunnen doen.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-03-2022 10:47 #1470246
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic gele smurrie
Is olie die verzadigd is met water of waterdamp. Theoretisch zou het op die plek van condensatie kunnen zijn als het bij de ontluchting zit.
Maar (de oorzaak van) KVS verbruik zou ik uitsluiten door een druk-test te doen op het expansievat. 1,5 Bar erop zetten en kijken hoe snel het terugloopt en waar het dan uit de motor of de slangen komt. Als dat nergens is, en ook je kachel is droog, dan zou het de koppakking kunnen zijn, of de turbo of het vloeistofgekoelde oliefilter, of de koeling/verwarming van de automaatbak. Maar veel anders niet
Succes reinier
Maar (de oorzaak van) KVS verbruik zou ik uitsluiten door een druk-test te doen op het expansievat. 1,5 Bar erop zetten en kijken hoe snel het terugloopt en waar het dan uit de motor of de slangen komt. Als dat nergens is, en ook je kachel is droog, dan zou het de koppakking kunnen zijn, of de turbo of het vloeistofgekoelde oliefilter, of de koeling/verwarming van de automaatbak. Maar veel anders niet

Succes reinier
- Robert Agterberg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2022 09:00 #1470256
door Robert Agterberg
Beantwoord door Robert Agterberg in topic De koppakking kan met een
De koppakking kan met een speciale indicator boven het koelwatervloeistof reservoir worden getest. De meeste garages hebben dit wel en ik zou het van te voren even vragen. Het is een goedje wat verkleurt als ze die een minuut boven de vloeistof houden met draaiende motor.
- Robert Agterberg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2022 09:02 #1470257
door Robert Agterberg
Beantwoord door Robert Agterberg in topic Een verstopte carter
Een verstopte carter ontluchting kan je zelf testen met een "glove test", op youtube kan je het vinden.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-03-2022 09:54 #1470258
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic glove test
de handschoen kan (juist?) ook worden opgeblazen door te veel Blow-by, dus dan doet de carterontluchting het wel inwendig, maar is niet groot/snel/geschikt genoeg om alle gassen af te voeren. De zuigers/cilinders/zuigerveren zijn niet meer goed passend als er te veel gassen langs de zuigers lekken.
Kan je de carteronluchting niet testen/schoonmaken met perslucht?
Kan je de carteronluchting niet testen/schoonmaken met perslucht?
Moderators: Jerry Stam