2-2-3 Signal missing to/from idle air control valve
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2020 10:19 #1110098
door V700 register
2-2-3 Signal missing to/from idle air control valve is gemaakt door V700 register
Beste Volvo-liefhebbers,
Ik heb een 960 3.0 1994. Ik krijg bij het uitlezen 2-2-3 Signal missing to/from idle air control valve. Als ik het contact aanzet begit de iac meteen te brommen. Mijn idee is dat dat niet goed is. Ik heb de connector al doorgemeten en hij geeft een foute weerstand op 1 pin. Hij start en loopt overigens goed maar ik wil wel van die foutmelding af en vraag mij af of het foute signaal naar de iac verdere schade kan geven. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb een 960 3.0 1994. Ik krijg bij het uitlezen 2-2-3 Signal missing to/from idle air control valve. Als ik het contact aanzet begit de iac meteen te brommen. Mijn idee is dat dat niet goed is. Ik heb de connector al doorgemeten en hij geeft een foute weerstand op 1 pin. Hij start en loopt overigens goed maar ik wil wel van die foutmelding af en vraag mij af of het foute signaal naar de iac verdere schade kan geven. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2020 14:12 #1462904
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ik weet natuulijk niet wat je
Ik weet natuulijk niet wat je onder brommen verstaat, maar dat de IAC lichtjes vibreert zodra het contact aan staat is normaal. En als het stationaire toerental keurig 750 tpm blijft bevestigt dit dat de IAC zijn werk goed doet.
Het kan ook een stokoude melding zijn.
Ik zou daarom de foutcode eerst eens resetten (knop op de diagnoseunit 5 seconden indrukken) en dan kijken of de foutcode terug komt
Piet
Het kan ook een stokoude melding zijn.
Ik zou daarom de foutcode eerst eens resetten (knop op de diagnoseunit 5 seconden indrukken) en dan kijken of de foutcode terug komt
Piet
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2020 16:53 #1462908
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic 2-3-3
Deze melding duidt er op dat de stationairregelklep geen of een onjuist signaal krijgt.
>Contact aan, voltmeter tussen aansluiting 1 van de stekker en de massa, de voltmeter moet dan de accuspanning aangeven. OK dan controleren of de klep niet vervuild is en vrij kan bewegen.
Als de waarde niet juist is, contact uit, dan bedrading controleren tussen de de luchtregelklep en de regelmodule (aansluiting 9). Moet 0 ohm zijn, anders draadbreuk.
Luchtregelklep controleren, weerstand tussen aansluitingen 1 en 3 moet 8 ohm zijn.
Wanneer de waarde niet klopt, andere regelklep monteren. Werkt het niet hallelujah dan de massaverbinding controleren/schoonmaken.
Let op! Bij het losmaken van de stekker van de regelunit altijd contact uit!
>Contact aan, voltmeter tussen aansluiting 1 van de stekker en de massa, de voltmeter moet dan de accuspanning aangeven. OK dan controleren of de klep niet vervuild is en vrij kan bewegen.
Als de waarde niet juist is, contact uit, dan bedrading controleren tussen de de luchtregelklep en de regelmodule (aansluiting 9). Moet 0 ohm zijn, anders draadbreuk.
Luchtregelklep controleren, weerstand tussen aansluitingen 1 en 3 moet 8 ohm zijn.
Wanneer de waarde niet klopt, andere regelklep monteren. Werkt het niet hallelujah dan de massaverbinding controleren/schoonmaken.
Let op! Bij het losmaken van de stekker van de regelunit altijd contact uit!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2020 18:00 #1462910
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je voor je reactie. Ik
Dank je voor je reactie. Ik had de IAC op het luchtfilterhuis liggen en dat gaf aardig wat vibratie. Nu ik hem weer gemonteerd heb hoor je hem amper. Ik heb nooit gemerkt dat de IAC al aansloeg wanneer ik het contact aanzette. Ik heb de unit schoongemaakt en gesmeerd en de motor loopt mooi stationair. Ik heb de code gewist en die komt niet meer terug. Ik hoop dat het dan bij deze is opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2020 18:11 #1462912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb van Piet22 begrepen
Ik heb van Piet22 begrepen dat het normaal is dat de IAC meteen begint te werken na aanzetten contact. De foutcode is nu weg dus ik denk dat de storing opgelost is. Ik heb overigens de massaverbindingen en de contacten van de regelmodule (de brede stekker onder de motorkap) schoongemaakt voordat ik alles weer heb gemonteerd. Weet jij misschien waar de regelmodule zich bevind? Onder het dashboard?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2020 07:12 #1462916
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De Motronic 4.4 is linksonder
De Motronic 4.4 is linksonder in de voetruimte van de bestuurder gemonteerd.
Moderators: Jerry Stam