terugslagklep in brandstofleiding

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2020 11:45 #1110039 door Ton Herman Melis
terugslagklep in brandstofleiding is gemaakt door Ton Herman Melis
Beste liefhebbers,

Mijn Volvo slaat bij starten soms niet snel aan en soms direct. Ik heb verschillende topics hierover gelezen en het weglopen van de druk op de injector-rail. Dat zag ik ook bij mij gebeuren toen ik een stukje doorzichtige slang op de retourleiding van de rail heb gemonteerd. Ik heb geen benzinedrukmeter maar dit leek me ook wel een duidelijk symptoom. Ik kan nergens vinden waar (en of) er een terugslagklep zit in het brandstof circuit. En of die in de pomp zit. Die heb ik er onlangs ook uitgehaald om te bekijken of er iets niet goed zat en voor de zekerheid de brandstofslang naar de slang iets ingekort omdat hij nogal was samengeknepen bij het slangklemmetje. Ook heb ik een half jaar geleden het brandstoffilter vervangen (door filter van Mann). Er lekt geen brandstof langs de leiding maar de druk loopt wel te snel terug.

Wat ik graag wil weten; zit er een terugslagklep in de leiding, en zo ja waar zit die dan? En als die klep niet meer functioneert kan er dan een bijplaatsen vlak bij de injectorrail onder de motorkap of is dat een slecht idee?
Of is het dat kleine ufootje (zie foto) wat vlak voor de rail in de leiding zit. Ik dacht dat dat een demper was om de verschillen in druk op te vangen die ontstaan bij het openen en sluiten van de injectoren.
Of is het dat nippeltje wat aan het filter geschroefd zit? www.skandix.de/en/spare-parts/accessorie...d-fuel-line/1036527/

Groet, Ton-Herman (Volvo 940 LPT, 1997)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2020 15:13 #1462512 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Voor zover ik weet...
Voor zover mijn informatie klopt, hebben de originele 940 brandstofpompen een interne terugslagklep. Recent mijn brandstofpomp vervangen door eentje met meer debiet en deze had niet zo'n klep. Zelf maar tussen gezet. Merk ik verschil, dat hij sneller start? Nee, niet echt...

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2020 19:24 #1462516 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De druk
ong. 3 bar moet minstens een half uur op het systeem blijven staan.
Wanneer je de auto op kontakt zet loopt de pomp ong 2 sec. Wanneer je start loopt de pomp natuurlijk ook. Een drukmeter op de rail zetten zal snel uitsluitsel geven.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2020 23:16 #1462526 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Da's toch een zgn Schräder-ventiel
Kan je een bandendrukmeter opzetten dus.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2020 12:14 #1462591 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic helaas
Heb ik geprobeerd, maar is een andere schroefdraad... Ga even zoeken of er een verloopje te vinden is oid.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2020 12:16 #1462592 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic De pomp loopt bij mij niet
De pomp loopt bij mij niet bij contact aan. Misschien is daar iets mis? Of kan het zijn dat het bij een LPT anders is, heb ik geloof ik wel eens ergens gelezen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2020 00:13 #1462598 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic LH-Jetronic
Hallo TonHerman

Alle 940's (met benzinemotor) hebben een LH-Jetronic (versie 2.4.x) motormanagement. Bij de LH-2.4.x loopt de pomp altijd even als je de auto op contact zet.

groetjes

Mathy

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2020 14:58 #1463666 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Opgelost!
Opgelost!
Was een combinatie van verschillende factoren. Het slangetje in de tank naar de pomp was niet meer goed en te kort. Of beter gezegd de pomp was iets te kort. Ik heb een paar jaar geleden de pomp vervangen (Bosch pomp) maar die was iets korter en omdat de brandstofslang al aardig was vervormd onder de slangklem heb ik die iets ingekort. Dat was niet zo handig. Nu hing de pomp niet diep genoeg in de tank. Heb ik nu vervangen voor de goede slang van Volvo, speciaal voor in de tank.
En hij start weer normaal.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC