Volvo 740 met B230E loopt niet goed..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2020 23:53 #1109756 door V700 register
Volvo 740 met B230E loopt niet goed.. is gemaakt door V700 register
Hallo,
Mede Volvo rijders/liefhebbers.

Ik heb sinds kort een Volvo 740 GLE OVERDRIVE uit 1989 met B230E (k-jetronic) motor met 134.000 km op de teller heeft 8 jaar stil gestaan.
Ik heb het volgende probleem met deze auto, de motor wil alleen aanslaan als hij koud is. Als hij dan loopt moet ik gas houden (min. 1700 Rpm) anders valt hij weer uit. Als hij wel uit gevallen is krijg ik hem niet meer aan de praat tenzij ik remreiniger-startpiloot inspuit.. Kent of weet iemand misschien wat het probleem is? Oh ja, ik heb de injector rubbers al vervangen.

Groeten,
Daan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2020 22:16 #1460568 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic valse lucht
op diverse plekken, mogelijk ook de pakking van het inlaatspruitstuk. De injectoren zelf hebben twee o-ringen. Ook het CO kan verkeerd staan, of ontstekingstijdstip, de dempdrukregelaar, hulpluchtregelaar, koudestartventiel, benzinepomp, pompdruk, etc etc.

Google eens op k-jetronic bosch. Dan heb je een indruk hoe alles werkt. Of BMW 323i.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2020 09:17 #1460604 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Hulp nodig?
Dag Daan,
Ik heb vorig jaar het complete brandstofsysteem van een B21e gereviseerd, ook met K-jetronic, dus ik heb de werking aardig in de smiezen inmiddels. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik wil best een keer bij je langskomen om te helpen en het één en ander uit te leggen!

Groeten Justin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2020 20:12 #1460636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is net of de motor te
Het is net of de motor te weinig brandstof krijgt.Misschien is het brandstof filter verstopt onder de motorkap of in de tank.Je accumulator onder de auto (naast je brandstofpomp in het rekje onder de bestuurdersstoel) kan ook lek zijn,waardoor de brandstof niet op druk blijft.Kan ook zijn dat hij op LPG heeft gelopen een backfire heeft gehad en daardoor je luchtweger krom is,hierdoor loopt de auto ook als een draak.Je halgever kan ook defect zijn,maar hij loopt wel remmenreiniger dus zal deze wel werken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC