B230E K-Jetronic storing

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2020 20:52 #1109398 door V700 register
B230E K-Jetronic storing is gemaakt door V700 register
Hallo Mede Volvisten,

Betreft B230E K-Jetronic 740 1985

Storing omschrijving:

Motor slaat aan om vervolgens na 2 sec weer af te slaan, dit kan je ongeveer 3x herhalen en tijdens 4e poging slaat motor niet meer aan.
Wanneer je dan ong. 15 min en weer de motor start herhaalt bovenstaande zich

Luchtweger incl Spinnekop gewisseld van een B200E, hier draait de motor wel op, maar gasgeven niet mogelijk, motor slaat dan af.

Gedane zaken:
*Hall gever vervangen
*Bougiekabels vervangen incl bougies
*Verdeelkap en rotor vervangen
*Systeem gecontroleerd op luchtlekkages dmv rookmachine, geen lekkage waarneembaar.

Brandstofdruk onbelast gemeten en deze is 5 bar
Originele brandstof pomp is verplaatst van onder de auto naar plaatsing in de kofferbak.

Graag jullie feedback en/of oplossing.

Gr,
Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2020 22:01 #1458622 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic valse lucht?
Valse lucht zou kunnen. Ik heb de balg naast de spinnenkop ook wel eens los gehad met deze symptomen als gevolg in de eerste beschrijving. En geven de injectoren wel het juiste sproeibeeld en staat alles wel op tijd? En is het zwarte kastje in orde linksonder het dashboard, soort ecu, ik heb daar gelukkig nog ervaring mee, maar dat zou ook kunnen omdat dit kastje eea aanstuurt.

Als je zoekt op google onder bmw 323i k-jet vind je volgens mij wel een lijstje wat je allemaal kan gaan uitsluiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2020 22:36 #1458624 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Zit toch een ..
Speciale koude start regeling op deze systemen ?
Wel eens gehoord dat deze problemen kan geven.
De symptomen die ik toen las (ergens?) komen overeen met wat jij beschrijft.
Misschien een aanknopingspunt om verder te onderzoeken.
Succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2020 13:11 #1458630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je input
Dank voor je input

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2020 13:16 #1458631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzinetank
zit er ook een"opvoerpomp"in de benzinetank?
Draait deze ook mee tijdens het starten ?
Dop er af en oor te luisteren leggen .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2020 15:36 #1458635 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Je geeft aan dat de
Je geeft aan dat de luchtwegen)/spinnekop van een b200 stationair wel werkt.
Deze geeft natuurlijk een echt foutief mengsel in je B230 wanneer je gas bij geeft.
Denk toch dat het daar zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2020 11:54 #1458660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grote verdachten bij K-jetronic
De grote verdachten bij het niet goed lopen/starten van de K-jetronic zijn:
1. Brandstoffilter (vervuild en daardoor verstopt)
2. Accumulator (houdt brandstofsysteem op druk)
3. WUR (warm-up regulator; de warmloopregelaar) bij wat je beschrijft kan mogelijk deze dus niet juist werken. "Werken" = extra brandstof regelen
4. Extra luchtklep werkt niet.

De luchtweger/brandstofverdeler is niet zo heel snel de oorzaak, eerdere de bijbehorende systemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2020 11:28 #1458954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing!!
Probleem gevonden!

Storing bleek teworden veroorzaakt door een weerstand in de voeding naar de brandstofpomp.

Na circa 2sec zakte de voeding naar 6 volt en dat is natuurlijk te weinig voor de Pomp.

Pomp via externe voeding laten draaien en voila de motor draait als een tielier!!

We kunnen weer verder!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2020 11:48 #1459076 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik denk eigenlijk dat de
Ik denk eigenlijk dat de draadboom de meest voorkomende oorzaak van storingen is. Dat wordt ook door die weerstand bewezen.
De motordraadboom van een B230E is niet erg uitgebreid, en nieuw leverbaar voor zo'n 150 euro bij Elbert Bos. Controleer maar eens goed op gescheurde, afbrokkelende of helemaal verdwenen isolatiemantel, vooral op de stukken die op warme plaatsen zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2020 23:49 #1459135 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dacht met
aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat alleen de MY's 86 en 87 daar last van hadden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD