Ontsteking 230fk ombouwkabelboom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 12:03 #1109011 door V700 register
Ontsteking 230fk ombouwkabelboom is gemaakt door V700 register
Beste forumleden,

Afgelopen dinsdag zou ik voor het eerst mijn 740 gaan starten na het originele 230k blok verwisseld te hebben met een 230fk uit de 940. Ik heb gekozen voor een ombouwkabelboom van Elbert Bos omdat het passend maken van de originele kabelboom een vrij lastige klus is. De kabelboom van Elbert daarentegen zou naar verluid redelijk plug en play moeten zijn. Maar, je voelt hem al aankomen, dit is nog niet het geval. De ontsteking en injectoren doen beide niets. Bij het starten is nergens een vonk te bekennen behalve wanneer ik de sleutel weer van het contact haal. Dan op het laatste moment is er even een vonk te zien. Inmiddels is alles zon beetje doorgemeten; de computers, het brandstofpomprelais en vrijwel alle stekkers van de kabelboom. Het enige verdachte is dus het laaste moment van de vonk wat ook terug te zien is in de 12v spanning die op hetzelfde moment op de Ontsteking Power Unit komt te staan en de injectoren.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Een startonderbreker is eigenlijk uitgelsoten omdat ik hiervoor de juiste computer heb aangeleverd volgens Elbert.

Groetjes Jos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 12:16 #1455753 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Injector weerstanden
Heb en de injector weerstanden, vonkversterker, injectoren, ecu/ezk enzo van je donor b230fk overgezet? Lijkt mij een gevalletje dat er zoiets niet volledig overgezet is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 19:18 #1455768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De plus
Je moet de plus hebben die op contact stand 3 (en starten komt te staan )
Op de zekeringskast is er een groepje zekeringen die dat heeft . Ik weet zo niet welke ik ben meer thuis in de 760 van 1982/83.Ik heb het zelf ook gehad .Op de bobine stond in stand 3 wel stroom maar als ik de sleutel doordraaide viel de plus weg . die plus haalde ik weg uit de zekeringskast. Dus meten is weten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2019 11:43 #1455821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt voor het meedenken. Direct aansluiten op de plus was de gouden tip. Toen ik de bobine rechtstreeks op de accu aansloot was het probleem verholpen. Ik kan weer verder nu. Dank!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2019 20:11 #1455872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering 8 tot 11
Die heeft + 15 in sleutel stand II en III

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC