carburateur motor wil niet op benzine draaien
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2019 20:23 #1108891
door V700 register
carburateur motor wil niet op benzine draaien is gemaakt door V700 register
Auto reed al een jaar niet meer op benzine. maar nu had ik tijd 
Het begon voorspoedig. Driestanden schakelaar bleek geen contact te maken op benzine stand. Schakelaar met contactspray weer ok gemaakt. Afsluiter gaat dan weer open en carb krijgt weer benzine. Even proefritje gemaakt maar wilde toch niet op benzine. Dat is nieuw voor mij. Tot nu toe deed ie het dan wel. Niet perfect maar liep dan wel..
Als ik de auto op lpg laat draaien en ik zet 12 volt op de benzine afsluiter gaat er benzine door de carburateur en het komt er achter bij de tank bij de retour ook weer uit. Het aparte is dat de auto gewoon op lpg blijft lopen. Voorheen kon dat niet dan moest je eerst de caburateur leegrijden.
Ik kan de auto wel starten en aan de praat houden op benzine met de accelleratie pomp. Dus flink pompen met het gaspedaal.
Iemand die dit misschien herkent? Kan het dat de vlotterkamers niet vollopen en de benzine meteen de retour in verdwijnt?
Hartelijk dank, Rob

Het begon voorspoedig. Driestanden schakelaar bleek geen contact te maken op benzine stand. Schakelaar met contactspray weer ok gemaakt. Afsluiter gaat dan weer open en carb krijgt weer benzine. Even proefritje gemaakt maar wilde toch niet op benzine. Dat is nieuw voor mij. Tot nu toe deed ie het dan wel. Niet perfect maar liep dan wel..
Als ik de auto op lpg laat draaien en ik zet 12 volt op de benzine afsluiter gaat er benzine door de carburateur en het komt er achter bij de tank bij de retour ook weer uit. Het aparte is dat de auto gewoon op lpg blijft lopen. Voorheen kon dat niet dan moest je eerst de caburateur leegrijden.
Ik kan de auto wel starten en aan de praat houden op benzine met de accelleratie pomp. Dus flink pompen met het gaspedaal.
Iemand die dit misschien herkent? Kan het dat de vlotterkamers niet vollopen en de benzine meteen de retour in verdwijnt?
Hartelijk dank, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2019 22:54 #1454885
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic benzine
Controleer of je benzinepomp voldoende druk geeft. Is er geen filter verstopt?
Het is onmogelijk om tegelijjkertijd op LPG en op benzine te rijden, rijdt de wagen op LPG en open je de benzineafsluiter dan moet het gebakje er mee ophouden.
Bij afsluiten van de benzinetoevoer worden alleen de injectoren afgeschakeld. de benzine wordt dan nog steeds rondgepompt, dus dat kan wel. Voor mij is het brandstofrelais in dit geval de eerste verdachte, dat wil nog wel eens defect gaan...
Het is onmogelijk om tegelijjkertijd op LPG en op benzine te rijden, rijdt de wagen op LPG en open je de benzineafsluiter dan moet het gebakje er mee ophouden.
Bij afsluiten van de benzinetoevoer worden alleen de injectoren afgeschakeld. de benzine wordt dan nog steeds rondgepompt, dus dat kan wel. Voor mij is het brandstofrelais in dit geval de eerste verdachte, dat wil nog wel eens defect gaan...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2019 23:29 #1454888
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Carburateur
Carburateur heeft een mechanische pomp op het blok en geen electrische pomp onder de auto of in de tank (uitzonderlijk soms wel eens in de tank)
Sowieso zitten er geen injectoren op die afgesloten hoeven te worden.
Er zit bij carburateurs ook lang niet altijd een GROEN brandstofrelais in, vaak wel een doorverbinder vanuit de fabriek. Relais is niet perse nodig voor benzine loop namelijk.
Hoe is de benzine constructie van je carburateur? Heeft de carb zelf twee aansluitingen of maar een? Soms zit er namelijk ook wel eens zwarte benzine pot onder de carburateur waar de retour aan hangt.
Sowieso zou ik de mechanische pomp aan het blok eens checken, en ik ben ook wel benieuwd waar de afsluiter zit van het lpg systeem, zit die afsluiter aan de drukzijde van het benzine pompje of aan de aanzuigende zijde? Hij word ook wel eens namelijk aan de drukzijde geplaatst en dan kan de pomp z'n druk niet kwijt en gaat dan kapoet.
Groeten,
Gerben
Sowieso zitten er geen injectoren op die afgesloten hoeven te worden.
Er zit bij carburateurs ook lang niet altijd een GROEN brandstofrelais in, vaak wel een doorverbinder vanuit de fabriek. Relais is niet perse nodig voor benzine loop namelijk.
Hoe is de benzine constructie van je carburateur? Heeft de carb zelf twee aansluitingen of maar een? Soms zit er namelijk ook wel eens zwarte benzine pot onder de carburateur waar de retour aan hangt.
Sowieso zou ik de mechanische pomp aan het blok eens checken, en ik ben ook wel benieuwd waar de afsluiter zit van het lpg systeem, zit die afsluiter aan de drukzijde van het benzine pompje of aan de aanzuigende zijde? Hij word ook wel eens namelijk aan de drukzijde geplaatst en dan kan de pomp z'n druk niet kwijt en gaat dan kapoet.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2019 21:10 #1454904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine systeem van de auto
elektrische opvoerpomp in de tank => heen leiding => mechanische pomp op het blok => afsluiter => doorzichtig simpel filtertje => carburateur in => caburateur uit => terugslagklep => retour leiding => tank.
Omdat het ding braaf op lpg loopt kan ik overal iets lostrekken. Voor de mechanische pomp komt het er in een continue straal uit. Na de mechanische pomp pulserend. Overal in het systeem vind ik benzine
En er verdwijnt ook benzine. Ik heb nu zoveel getest dat ik aan de meter kan zien dat er benzine is verdwenen. (de test benzine heb ik steeds weer teruggegooid). Er gaat dus wel benzine de carb in en ook de motor in.
Ik heb gewoon nog nooit meegemaakt dat ie helemaal niet loopt terwijl er benzine in de carb komt. Hij deed het altijd wel een beetje en dan kon je daarna verbeteren. Nu niets. En inderdaad op twee brandstoffen lopen. Dat kan nie. Maar het verdwijnt wel de motor in
Ik zal maar beginnen met de vacuum kerstboom er omheen.
Dan eens kijken of ik kan stellen en anders
moet ie maar eens uit elkaar.
Omdat het ding braaf op lpg loopt kan ik overal iets lostrekken. Voor de mechanische pomp komt het er in een continue straal uit. Na de mechanische pomp pulserend. Overal in het systeem vind ik benzine

En er verdwijnt ook benzine. Ik heb nu zoveel getest dat ik aan de meter kan zien dat er benzine is verdwenen. (de test benzine heb ik steeds weer teruggegooid). Er gaat dus wel benzine de carb in en ook de motor in.
Ik heb gewoon nog nooit meegemaakt dat ie helemaal niet loopt terwijl er benzine in de carb komt. Hij deed het altijd wel een beetje en dan kon je daarna verbeteren. Nu niets. En inderdaad op twee brandstoffen lopen. Dat kan nie. Maar het verdwijnt wel de motor in

Ik zal maar beginnen met de vacuum kerstboom er omheen.
Dan eens kijken of ik kan stellen en anders
moet ie maar eens uit elkaar.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2019 21:28 #1454905
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Misschien
Curieus inderdaad. Misschien dat de vlotter in de carb blijft hangen en daardoor de kamer afsluit van benzine? Of dat de naald verstopt zit?
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2019 14:46 #1455043
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat laatste lijkt me het
Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijk. Een jaar lang geen benzine in de carburateur betekent een jaar lang corrosie van de droogstaande naald. Een kennis die met amazons op LPG reed, had altijd een setje (B20B, dubbele carburateurs) naalden in het dashboardkastje voor het geval hij in het buitenland op benzine over moest. Een problem dat je overigens gemakkelijk kunt voorkomen door maandelijks een paar kilometer op benzine te rijden.
Bij de huidige LPG systemen op een injectiemotor gebeurt dat autoatsch eke startbeurt, maar kan het nog steeds zeker geen kwaad.
Bij de huidige LPG systemen op een injectiemotor gebeurt dat autoatsch eke startbeurt, maar kan het nog steeds zeker geen kwaad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2021 14:44 #1467218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
- Een scheur in de vacuumslang naar de rembekrachtiger.
Met een nieuwe slang liep ie wel op benzine alleen 3000 toeren stationair.
carb uit elkaar gehaald. Overal zat benzine waar het niet hoorde. Carb pakkingen vervangen en nu doet ie het weer
Rijd nu het laatste stuk en het eerste stuk op benzine.
Dank voor alle aanwijzingen
Met een nieuwe slang liep ie wel op benzine alleen 3000 toeren stationair.
carb uit elkaar gehaald. Overal zat benzine waar het niet hoorde. Carb pakkingen vervangen en nu doet ie het weer

Rijd nu het laatste stuk en het eerste stuk op benzine.
Dank voor alle aanwijzingen
Moderators: Jerry Stam