Interessant: 960 met ruilmotor wil niet aanslaan
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2019 07:40 #1108735
door Piet van der Plas
Interessant: 960 met ruilmotor wil niet aanslaan is gemaakt door Piet van der Plas
Interessant verhaal op een buitenlands forum: een 960 krijgt een ruilmotor en wil vervolgens niet aanslaan.
Na foutzoeken en vergelijking van het signaal van de krukaspositiesensor (ook wel BDP-sensor) met dat van een werkende 960 blijkt dat deze geen goed signaal aan de ECU doorgeeft.
De monteur heeft de originele motor nog en vergelijkt beide vliegwielen en concludeert dat deze niet gelijk zijn.
Hij monteert het originele vliegwiel op de ruilmotor en vervolgens werkt deze prima.
Dat Volvo twee verschillende typen vliegwielen op de 960 heeft gebruikt kan ik niet geloven. Er zal toch wel iets met het vliegwiel aan de hand zijn geweest.
Zie hier: mechanics.stackexchange.com/questions/57...r-inject/57761#57761
Toevallig heb ik een paar maanden geleden over een soortgelijk probleem geschreven bij een XC60: volvo700vereniging.nl/clubhuis/interessa...t-onverwachte-afloop
Dit schrijft Volvo er over:
Na foutzoeken en vergelijking van het signaal van de krukaspositiesensor (ook wel BDP-sensor) met dat van een werkende 960 blijkt dat deze geen goed signaal aan de ECU doorgeeft.
De monteur heeft de originele motor nog en vergelijkt beide vliegwielen en concludeert dat deze niet gelijk zijn.
Hij monteert het originele vliegwiel op de ruilmotor en vervolgens werkt deze prima.
Dat Volvo twee verschillende typen vliegwielen op de 960 heeft gebruikt kan ik niet geloven. Er zal toch wel iets met het vliegwiel aan de hand zijn geweest.
Zie hier: mechanics.stackexchange.com/questions/57...r-inject/57761#57761
Toevallig heb ik een paar maanden geleden over een soortgelijk probleem geschreven bij een XC60: volvo700vereniging.nl/clubhuis/interessa...t-onverwachte-afloop
Dit schrijft Volvo er over:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2019 10:10 #1453681
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic volgens de parts catalog is
volgens de parts catalog is het nummer van het vliegwiel
-1993 : 3531683
1933- : 9135801
Verder heb je rondom 1995 de wissel van motronic 1.8 naar 4.4
Op google images gekeken en beide vliegwielen hebben 2 missende tanden. Ben benieuwd wat de heren ervaren demonteurs hier op het forum er over te zeggen hebben.
-1993 : 3531683
1933- : 9135801
Verder heb je rondom 1995 de wissel van motronic 1.8 naar 4.4
Op google images gekeken en beide vliegwielen hebben 2 missende tanden. Ben benieuwd wat de heren ervaren demonteurs hier op het forum er over te zeggen hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2019 14:28 #1453682
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen idee, maar er zijn wel
Geen idee, maar er zijn wel meer bouwjaarverschillen die je niet direct verwacht. Een radiateur in automaat-versie is ook anders <1994 en 1995>, en ze zijn niet uitwisselbaar.
Een nokje extra waardoor vliegwiel en sensor net een halve centimeter verder naar buiten komen maakt het al niet uitwisselbaar natuurlijk: die sensor moet wel een goed beeld houden.
Een nokje extra waardoor vliegwiel en sensor net een halve centimeter verder naar buiten komen maakt het al niet uitwisselbaar natuurlijk: die sensor moet wel een goed beeld houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam