Volvo V70 aantal toeren gaat op en neer bij starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2019 17:36 #1108724
door V700 register
Volvo V70 aantal toeren gaat op en neer bij starten is gemaakt door V700 register
Dag allemaal, ik heb een Volvo V70 (2.5) uit 1999 en ben daar erg blij mee.
Ik heb wel een probleem waar de garage en ik geen raad mee weten: als ik de motor start gebeurt het af en toe dat de motor een wisselend aantal toeren maakt, tussen de 1500 en 800 toeren. Dit doet de motor soms ook als ik stilsta (bij een stoplicht bv).
Dat duurt een paar minuten en is over als ik weg rijd. Er is geen peil op te trekken wanneer de motor dat doet, maakt niet uit of het buiten koud of warm is, of dat de motor koud of warm is. Vaak draait ie stationair bij het starten/stilstaan, maar af en toe schiet het aantal toeren dus op en neer. We hebben de temperatuursensor vervangen, maar dat helpt niet.
Herkent iemand dit en/of wie weet wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb wel een probleem waar de garage en ik geen raad mee weten: als ik de motor start gebeurt het af en toe dat de motor een wisselend aantal toeren maakt, tussen de 1500 en 800 toeren. Dit doet de motor soms ook als ik stilsta (bij een stoplicht bv).
Dat duurt een paar minuten en is over als ik weg rijd. Er is geen peil op te trekken wanneer de motor dat doet, maakt niet uit of het buiten koud of warm is, of dat de motor koud of warm is. Vaak draait ie stationair bij het starten/stilstaan, maar af en toe schiet het aantal toeren dus op en neer. We hebben de temperatuursensor vervangen, maar dat helpt niet.
Herkent iemand dit en/of wie weet wat dit zou kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2019 18:35 #1453571
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verkeerde forum
Hallo Miek,
Dit is eigenlijk het verkeerde forum. Dit forum is bedoeld voor de 740/760/940/960 en niet voor de V70's.
Misschien dat iemand nog antwoord en je toch wat kan helpen, maar het is praktischer om je vraag te stellen op een 850/V70 Classic forum.
Groetjes,
Gerben (moderator)
Dit is eigenlijk het verkeerde forum. Dit forum is bedoeld voor de 740/760/940/960 en niet voor de V70's.
Misschien dat iemand nog antwoord en je toch wat kan helpen, maar het is praktischer om je vraag te stellen op een 850/V70 Classic forum.
Groetjes,
Gerben (moderator)
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2019 18:43 #1453572
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dit is het goede forum: https
Dit is het goede forum:
www.volvov70forum.com/index.php
Overigens lijkt me jouw probleem luchtlekkage. Check de slangen en vooral de aansluitingen. Check luchtmassameter.
Succes (heb een V70 T5 maar dat durf ik hier niet te zeggen...).
Overigens lijkt me jouw probleem luchtlekkage. Check de slangen en vooral de aansluitingen. Check luchtmassameter.
Succes (heb een V70 T5 maar dat durf ik hier niet te zeggen...).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2019 17:22 #1453586
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Dank!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2019 19:38 #1453589
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of een defecte Lambda sonde,
Of een defecte Lambda sonde, ff uit laten lezen.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2019 02:05 #1453612
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Op en neer
Meestal een probleem dat je bij het motormanagement moet zsoken. Namelijk vervuiling in de slangen en het gasklephuis. Of een slecht contact van de stationairklep.
Moderators: Jerry Stam