- Berichten: 1405
B230E met carburateur, is dat wat/
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-03-2019 18:45 #1108678
door Hansw
B230E met carburateur, is dat wat/ is gemaakt door Hansw
Hallo allemaal, al jaren Amazon rijder met af toe een 745 of 945 lpt, maar fan van de B23s. Nu ben ik benieuwd naar het volgende, heeft een ‘87-er 740 met een B230e 131 pk en ... koppel, beduidend meer dan een B23a, en heeft dit blok al de nieuwe kop met een VX nokkenas? Ik hoor/lees ook dat de k-jetronic nogal es storingsgevoelig is, als je daar een gewone carburateur op zet, verlies je dan veel van het extra vermogen?
Hoor het graag, Groeten, Hans
Hoor het graag, Groeten, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2019 19:45 #1453185
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 114 pk houd je over
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2019 20:06 #1453186
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic en
heeft in elk geval in de vroege jaren een V-nokkenas.
K-jetronic is mijn inziens niet zo storingsgevoelig mits goed onderhouden en weet hoe een en ander werkt. En het daarbij soms puzzelen als de motor ff niet loopt zoals het hoort. Niet iedereen heeft daarmee iets mee (een dealer in elk geval niet).
K-jetronic is mijn inziens niet zo storingsgevoelig mits goed onderhouden en weet hoe een en ander werkt. En het daarbij soms puzzelen als de motor ff niet loopt zoals het hoort. Niet iedereen heeft daarmee iets mee (een dealer in elk geval niet).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
02-03-2019 22:58 #1453187
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Volgens mij
nooit een VX as in een E gezeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 08:32 #1453196
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic In de b23e van 1984 Had ik
In de b23e van 1984 Had ik een A nokkenas.
Deze had ook een 405 kop, vergelijkbaar met de 531 van de b230.
In 1985 of 1986 zijn en v nokkenassen in gekomen, volgens mij al vanaf begin b230 maar dat zou je even op moeten zoeken)
De b230e vanaf 1985 Had gewoon een 530 kop met de injectorgaten erin natuurlijk.
Verder helemaal met Federervolvo eens.
Overigens, b23e heeft geen ezk, Is wel transitor (dus zonder contactpuntjes vervangen).
De b23e van de jaren voor 1984 hebben een wildere nokkenas (H of K) met als gevolg meer pk maar stuk minder koppel onderin.
Grtz Daniel
Deze had ook een 405 kop, vergelijkbaar met de 531 van de b230.
In 1985 of 1986 zijn en v nokkenassen in gekomen, volgens mij al vanaf begin b230 maar dat zou je even op moeten zoeken)
De b230e vanaf 1985 Had gewoon een 530 kop met de injectorgaten erin natuurlijk.
Verder helemaal met Federervolvo eens.
Overigens, b23e heeft geen ezk, Is wel transitor (dus zonder contactpuntjes vervangen).
De b23e van de jaren voor 1984 hebben een wildere nokkenas (H of K) met als gevolg meer pk maar stuk minder koppel onderin.
Grtz Daniel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1405
03-03-2019 15:28 #1453218
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic bedankt voor de snelle
bedankt voor de snelle reacties. Voor het extra vermogen hoef je het dus niet te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 20:12 #1453230
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic B23e van 1984 en b230e t/m
B23e van 1984 en b230e t/m 1989 hebben wel 131 pk
B23e van 1983 iets van 136 en die van 1982 rond de 140.
Ik zou eerlijk gezegd die 131 pk nemen ivm koppel.
De resterende 8 kleppers zitten allen rond de 115 pk
B23e van 1983 iets van 136 en die van 1982 rond de 140.
Ik zou eerlijk gezegd die 131 pk nemen ivm koppel.
De resterende 8 kleppers zitten allen rond de 115 pk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 22:42 #1453231
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Een betere optie in mijn optiek...
Bouw er dan alsjeblieft LH-Jetronic op en laat die carburateurs aan de zijkant liggen. Nokkenas uit een FB blok erin, en de LH ECU van een FB. 130+pk boven in de toeren zonder turbo en goed betrouwbaar.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
04-03-2019 00:08 #1453240
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic is
zo een LH van een B230fb Plug en Play in een B230F LH 2.2 ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 08:40 #1453248
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nein
Helaas niet ...de FB is LH 2.4 en heeft meer pinnen in de ECU stekker. Het zou wel kunnen, maar dan zou je een stekker moeten omsolderen en wat extra kabeltjes moeten trekken in je auto.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam