gewicht van de verschillende motoren en bakken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2019 11:25 #1108640
door V700 register
gewicht van de verschillende motoren en bakken? is gemaakt door V700 register
Is er ergens een overzicht van de gewichten van de verschillende benzine en diesel motoren samen met de hand en automaat bakken?
Als iemand het gewicht van een bepaald type motor of bak weet dan hoor ik dat ook graag.
Dit puur uit nieuwsgierigheid.
Als iemand het gewicht van een bepaald type motor of bak weet dan hoor ik dat ook graag.
Dit puur uit nieuwsgierigheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2019 20:10 #1452858
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic even zoeken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
14-02-2019 09:35 #1452870
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Aanvulling
Kleine aanvulling voor een completere lijst:
B19/B23 (zonder turbo) 165 kg
B19/B23 (met turbo) 170 kg
B28 150 kg
B280 150 kg
B200/204 (zonder turbo) 140-150 kg
B200/204 (met turbo) 165 kg
B230/234 (zonder turbo) 140-150 kg
B230/234 (met turbo) 160-165 kg
B6xx 180kg
D24 (zonder turbo) 200 kg
D24 (met turbo) 210 kg
B19/B23 (zonder turbo) 165 kg
B19/B23 (met turbo) 170 kg
B28 150 kg
B280 150 kg
B200/204 (zonder turbo) 140-150 kg
B200/204 (met turbo) 165 kg
B230/234 (zonder turbo) 140-150 kg
B230/234 (met turbo) 160-165 kg
B6xx 180kg
D24 (zonder turbo) 200 kg
D24 (met turbo) 210 kg
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2019 09:46 #1452872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben ook wel geïnteresseerd
Ik ben ook wel geïnteresseerd in het gewicht van een M47 versnellingsbak.
Weet iemand dat?
Weet iemand dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2019 11:16 #1452873
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zo uit het hoofd rond de 60
Zo uit het hoofd rond de 60-70 kg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2019 12:02 #1452874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt, zit dus nog best wel
bedankt, zit dus nog best wel wat verschil in het lichste en het zwaarste blokje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2019 12:11 #1452875
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De diesels hebben dan ook
De diesels hebben dan ook zwaardere voorveren, de overige modellen hebben vziw allemaal dezelfde veren (alleen de 960-II/S/V90 hebben natuurlijk andere ivm andere voorpoten).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
15-02-2019 05:28 #1452894
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Krukas
Motoren met een aluminium krukas en ook versnellingsbakken met kunststof tandwielen zijn natuurlijk wel lichter. Het summum is echter een heliumgevulde cardan voor de ballonvaart...

Ja sorry hoor....

Ja sorry hoor....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2019 14:09 #1452901
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic M46
M47 weegt echt geen 60-70 Kg hoor. Die is makkelijk door een man te tillen. Hooguit 35 KG ofzo. M46 is wel een stuk zwaarder maar haalt de 60 KG ook echt niet. Ik kan een M46 ook alleen nog tillen.
Een D24 en een D24T met maar 10KG verschil klopt ook niet. Reken daar maar gerust 20KG of meer bij. Helemaal de TDIC versie.
de TDIC met ZF4 automaat is absoluut een ondraagelijke zware combinatie. Mogelijk ook wel de zwaarste combinatie in de 700/900. Zo'n ZF bak kan ik net niet alleen tillen.
Groeten,
Gerben
Een D24 en een D24T met maar 10KG verschil klopt ook niet. Reken daar maar gerust 20KG of meer bij. Helemaal de TDIC versie.
de TDIC met ZF4 automaat is absoluut een ondraagelijke zware combinatie. Mogelijk ook wel de zwaarste combinatie in de 700/900. Zo'n ZF bak kan ik net niet alleen tillen.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam