compressie KOUDE motor volvo v90 960 3.0 tussen 7 en 9,5 bar. Probleem??
- A.R.M. van Rijckevorsel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2019 20:51 #1108535
door A.R.M. van Rijckevorsel
compressie KOUDE motor volvo v90 960 3.0 tussen 7 en 9,5 bar. Probleem?? is gemaakt door A.R.M. van Rijckevorsel
Door omstandigheden zoek ik een ruilmotor (Distributie riem, ander draadje) en nu heb ik er een op het oog 3.0 205 pk 1997 220000km schade auto motor altijd onderhoud gehad. Heb gevraagd de compressie te testen en dat is gedaan met een KOIDE motor en slechte accu (dus maar 15 omwentelingen) compr zit tussen de 7 en 9,5 bar. Zegt dat iets of helemaal niets? De motor is verder nog lopend te horen. Daar ik niet voor veel geld een motor met dreigende problemen in mijn v90 wil laten hangen leek het mij verstandig dit hier maar even te posten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2019 23:04 #1452014
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gezien de onbetrouwbaarheid
Gezien de onbetrouwbaarheid van compressiemeters zeggen de getallen helemaal niets, maar zijn alleen de onderlinge verschillen tussen de cilinders interessant.
Een onderling verschil van meer dan 20% klinkt me niet in de oren als een geweldige kandidaat. Misschien prima als dat in je auto zit, maar om daar de inbouw nog van te doen?
Een onderling verschil van meer dan 20% klinkt me niet in de oren als een geweldige kandidaat. Misschien prima als dat in je auto zit, maar om daar de inbouw nog van te doen?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2019 23:36 #1452023
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Die motor die je op het oog hebt
Heeft niet giga veel gelopen. Dat zou in de basis vertrouwen mogen geven.
Maar meten is weten inderdaad.
De motor bevindt zich niet in je buurt maak ik op. Dat is lastig.
Lopen horen zou toch wel een must zijn voor aankoop lijkt me.
Interessant is ook of de compressiewaarden gelijk blijven of stijgen na een beetje olie in de cilinders te hebben gedaan door de bougiegaten.
Maar meten is weten inderdaad.
De motor bevindt zich niet in je buurt maak ik op. Dat is lastig.
Lopen horen zou toch wel een must zijn voor aankoop lijkt me.
Interessant is ook of de compressiewaarden gelijk blijven of stijgen na een beetje olie in de cilinders te hebben gedaan door de bougiegaten.
- Kristiaan Windt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2019 01:15 #1452025
door Kristiaan Windt
Beantwoord door Kristiaan Windt in topic Compressie is slechts een parameter
Volgens mij heeft het meten van compressie geen doorslaggevende waarde bij het bepalen of een motor goed is of niet. Als een motor veel kms op LPG heeft gelopen zou dit een indicator kunnen zijn van beschadigde kleppen. Het verschil zou dan nog veel groter zijn. Dergelijke problemen zie je, naar mijn mening, voornamelijk bij hogere km standen.
Onderhoud zegt m.i. veel meer. Als dit correct is uitgevoerd dan is dit in mijn optiek een veel grotere pre.
Het voordeel van een schadeauto is natuurlijk dat de vorige eigenaar waarschijnlijk niet heeft geweten dat de schade zou ontstaan. Als de schade de motor heeft beschadigd dan werkt dit natuurlijk juist negatief.
Hij heeft de auto mogelijk onderhouden met het idee hier nog jaren mee door te rijden. Ook is het volgens mij interessant om te zien waar de auto is onderhouden.
Mijn motor is niet eens afkomstig uit een schadeauto maar uit een uit Duitsland geïmporteerde auto die her en der wat beschadigingetjes had; zag er niet fantastisch uit. Hij stond te koop bij een dubieus bedrijf. De auto had 309000 km gelopen en de motor liep niet fantastisch. De kleppen waren duidelijk hoorbaar en de olie was gitzwart. Alle onderdelen (multiriem, remblokken, distributie etc waren echter origineel Volvo. In Duitsland wordt i.d.r. niet bespaard op onderhoud is mijn ervaring. Vermoedelijk is het onderhoud perfect geweest TOT de laatste eigenaar. Ik heb de motor aangeschaft, ingebouwd, olie en filter vervangen en hij liep (en loopt) perfect! Ik ben er erg blij mee.
Bij de 960 motoren (b)lijken de problemen vaak bij hogere kilometerstanden te ontstaan (vooral gescheurde blokken) dus een blok met een lage km stand lijkt me, mits goed onderhouden zeker de moeite waard!
Misschien is het een idee om een technische persoon eens de loop van de motor te laten beoordelen. Realiseer je goed dat 3,0 motoren met weinig ervaring schaars zijn. Beter duur dan niet te krijgen. Je moet er, evenals bij aanschaf van een tweedehands auto, ook een beetje geluk mee hebben. overigens geldt dat volgens mij nog sterker bij gloednieuwe auto's...
Onderhoud zegt m.i. veel meer. Als dit correct is uitgevoerd dan is dit in mijn optiek een veel grotere pre.
Het voordeel van een schadeauto is natuurlijk dat de vorige eigenaar waarschijnlijk niet heeft geweten dat de schade zou ontstaan. Als de schade de motor heeft beschadigd dan werkt dit natuurlijk juist negatief.
Hij heeft de auto mogelijk onderhouden met het idee hier nog jaren mee door te rijden. Ook is het volgens mij interessant om te zien waar de auto is onderhouden.
Mijn motor is niet eens afkomstig uit een schadeauto maar uit een uit Duitsland geïmporteerde auto die her en der wat beschadigingetjes had; zag er niet fantastisch uit. Hij stond te koop bij een dubieus bedrijf. De auto had 309000 km gelopen en de motor liep niet fantastisch. De kleppen waren duidelijk hoorbaar en de olie was gitzwart. Alle onderdelen (multiriem, remblokken, distributie etc waren echter origineel Volvo. In Duitsland wordt i.d.r. niet bespaard op onderhoud is mijn ervaring. Vermoedelijk is het onderhoud perfect geweest TOT de laatste eigenaar. Ik heb de motor aangeschaft, ingebouwd, olie en filter vervangen en hij liep (en loopt) perfect! Ik ben er erg blij mee.
Bij de 960 motoren (b)lijken de problemen vaak bij hogere kilometerstanden te ontstaan (vooral gescheurde blokken) dus een blok met een lage km stand lijkt me, mits goed onderhouden zeker de moeite waard!
Misschien is het een idee om een technische persoon eens de loop van de motor te laten beoordelen. Realiseer je goed dat 3,0 motoren met weinig ervaring schaars zijn. Beter duur dan niet te krijgen. Je moet er, evenals bij aanschaf van een tweedehands auto, ook een beetje geluk mee hebben. overigens geldt dat volgens mij nog sterker bij gloednieuwe auto's...
- A.R.M. van Rijckevorsel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2019 15:07 #1452043
door A.R.M. van Rijckevorsel
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic ruilmotor v90
heb de motor gekocht en toncar gaat deze inbouwen.
wordt vervolgd (ik hoop met alleen maar goede berichten)
wordt vervolgd (ik hoop met alleen maar goede berichten)
Moderators: Jerry Stam