Volvo 760 turbo intercooler. Toerentellersignaal / startprobleem.
- Erik Bos (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 11:22 #1108086
door Erik Bos (GAST)
Volvo 760 turbo intercooler. Toerentellersignaal / startprobleem. is gemaakt door Erik Bos (GAST)
Mijn 760 met B230ET (turbo intercooler 1987/ type 1988) Motronic slaat niet meer aan.
Wel inspuiting, soms even vonk dan weer weg.
Valt op dat toerenteller bijna nooit meer uitslaat tijdens starten.
Heel soms slaat hij wel uit en dan pruttelt motor even. Geef ik dan gas dan valt toerenteller weg en motor valt uit.
Krukassensoren vervangen.
Dynamo gecontroleerd.
Massapunten geschuurt.
Bougie’s vervangen
Bobine vervangen
Rotor, verdeler, bougiekabels zijn nieuw.
Toerenteller signaal blijft weg.
Waar krijgt toerenteller zijn signaal vandaan?
Iemand nog tips?
Bij voorbaat dank.
Gr Erik
Wel inspuiting, soms even vonk dan weer weg.
Valt op dat toerenteller bijna nooit meer uitslaat tijdens starten.
Heel soms slaat hij wel uit en dan pruttelt motor even. Geef ik dan gas dan valt toerenteller weg en motor valt uit.
Krukassensoren vervangen.
Dynamo gecontroleerd.
Massapunten geschuurt.
Bougie’s vervangen
Bobine vervangen
Rotor, verdeler, bougiekabels zijn nieuw.
Toerenteller signaal blijft weg.
Waar krijgt toerenteller zijn signaal vandaan?
Iemand nog tips?
Bij voorbaat dank.
Gr Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 12:37 #1447903
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Kan een breukje zijn in de
Kan een breukje zijn in de tellerbak zelf. Dat gebeurt als een auto ouder wordt. En jouw auto is inmiddels 30 jaar oud. Als dat het geval is kan ETS1.com dat voor je repareren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Bos (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 15:16 #1447914
door Erik Bos (GAST)
Beantwoord door Erik Bos (GAST) in topic Toerenteller signaal
Dank voor u reactie. Reparatiebedrijf is mij bekent.
Ik heb meer het idee dat het ontbreken van het signaal de oorzaak kan zijn van het niet aanslaan van de motor. Maar dat moet ik verder uitzoeken.
Ik heb meer het idee dat het ontbreken van het signaal de oorzaak kan zijn van het niet aanslaan van de motor. Maar dat moet ik verder uitzoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 16:07 #1447921
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kijk even of je het
Kijk even of je het bedradingssschema van de 1988 760 Turbo kunt achterhalen. Dan is het vrij eenvoudig te volgen hoe de signalen precies lopen (bijvoorbeeld of het via de tellerbak loopt naar de ECU, of alleen andersom).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2018 21:07 #1448249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerenteller
Daar zit een rood?witte draad aan deze kun je terug vinden op de bobine ( en de computer?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
08-08-2018 09:44 #1448254
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Een identiek probleem is ook
Een identiek probleem is ook op turbobricks te vinden, ook met een B230ET motronic.
<blockquote>
Btw. Tachometer doesn't respond ether!
</blockquote>
<blockquote>
Correct it's a motronic,
good news is that i got het running, The wire that gives the +15 on the coil had a lot of resistens (more then 1Kohm) And there for the coil could not generate enough for a spark. At least thats what i think. Got a new wire solderd and she was finally running
</blockquote>
Zag dat je wel de bobine vervangen had, maar heb je deze ook doorgemeten?
En meet dus ook de bedrading eens door richting de bobine.
<blockquote>
Btw. Tachometer doesn't respond ether!
</blockquote>
<blockquote>
Correct it's a motronic,
good news is that i got het running, The wire that gives the +15 on the coil had a lot of resistens (more then 1Kohm) And there for the coil could not generate enough for a spark. At least thats what i think. Got a new wire solderd and she was finally running
</blockquote>
Zag dat je wel de bobine vervangen had, maar heb je deze ook doorgemeten?
En meet dus ook de bedrading eens door richting de bobine.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Bos (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2019 16:09 #1453583
door Erik Bos (GAST)
Beantwoord door Erik Bos (GAST) in topic No start B230et
Startprobleem opgelost. ( eindelijk)
Motor wilde wel starten maar niet aanslaan. Pruttelde beetje
Alle functie’s doorgemeten, alle contacten gereinigd.
Een leen lmm van Timen geleend, niets werkte.
Uiteindelijk 4 nieuwe bougie’s gemonteerd. (Oude zagen er niet eens oud uit)
Hoera. Starten en direct lopen.
Nu op naar verdere restauratie.
Krukaskeerring, distributieriem, olie en filters, schokdempers voor, banden, hemeltje, achterlichten. Etc etc
Iedereen bedankt voor meedenken
Motor wilde wel starten maar niet aanslaan. Pruttelde beetje
Alle functie’s doorgemeten, alle contacten gereinigd.
Een leen lmm van Timen geleend, niets werkte.
Uiteindelijk 4 nieuwe bougie’s gemonteerd. (Oude zagen er niet eens oud uit)
Hoera. Starten en direct lopen.
Nu op naar verdere restauratie.
Krukaskeerring, distributieriem, olie en filters, schokdempers voor, banden, hemeltje, achterlichten. Etc etc
Iedereen bedankt voor meedenken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam