Afdichting op waterpomp
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2017 10:02 #1107371
door V700 register
Afdichting op waterpomp is gemaakt door V700 register
De afdichting tussen kop en waterpomp lekt al heel lang een beetje. De lekkage is gemakkelijk bij te houden door eens per twee maanden of zo wat KVS bij te vullen. Afgelopen week begint de stuurbekrachtiging ineens vreemd te doen. De V-snaar lijkt over de riemschijf te slippen en dat lijkt te komen door de KVS die in de buurt weglekt. Opspannen gaat ook nauwelijks meer omdat het einde van de verstelling in zicht is. Bovendien wil ik het lager niet te zwaar belasten. Ik kan de snaar wisselen, maar het is natuurlijk beter om de oorzaak op te lossen.
Om een beetje in te schatten of ik er met dit weer op de oprit aan moet beginnen: aan gedeeltijk aftappen valt niet te ontkomen, maar moet voor het vervangen van de afdichting de hele waterpomp er af, of kun je de boutjes wat lossen en hem er tussenuit wippen?
Om een beetje in te schatten of ik er met dit weer op de oprit aan moet beginnen: aan gedeeltijk aftappen valt niet te ontkomen, maar moet voor het vervangen van de afdichting de hele waterpomp er af, of kun je de boutjes wat lossen en hem er tussenuit wippen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2017 10:46 #1442660
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afhalen
Waterpomp moet er dan af.
Gelijk alle drie de pakkingen vervangen .
Bovenkant.
Achterkant
En die rubber ring om de rode pijp voor kachel verwarming
En misschien gelijk de waterpomp misschien
Gelijk alle drie de pakkingen vervangen .
Bovenkant.
Achterkant
En die rubber ring om de rode pijp voor kachel verwarming
En misschien gelijk de waterpomp misschien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
13-12-2017 01:49 #1442699
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Volvo pomp!!
Uit de database die ik van de historie bijhoudt blijkt datr 3rth partypompen zoals q-Hazel, Kuhl en alle andere meuk gemiddeld 35.000 kilometer meegaan. Dit werd bevestigd door twee draadjes die alk een jaar of tweeeneenhalf lopen op het professionele garageforum van AMT. Daar heeft iedereen dezelfde opmerking.
Na in Denemarken, Berlijn en onder Poitiers (moest worden afgesleept zonder koelvloeistof, de complete as met fan was er uitgedraaid ). achteraf bleek de koppakking ook te zijn doorgeslagen, vlakken dus.
Na afslepen naar een Volvodealer bleek de pomp pas na 4 dagen leverbaar (leve Volvo in Frankrijk), maar kreeg ik voor 3 tientjes een nieuwe pomp die ooit in het magazijn in een bak was gelegd en waarvan niemand meer wist waarom, of hij wel of niet goed was. Met garantie tot aan het hek, maar met koelvloeistof en pakkingen voor niks. En mits ik 'm er zelf inzette. De pomp heeft nog 180.000 kilometer in de 240 (met omgebouwde B230K motor) meegedraaid voor ik 'm van de hand deed.
Ook in de huidige 940 (B200F) heb ik net de Volvopomp die ik ooit plaatste na 320.000 kilometer wegens lichte lekkage moeten vervangen.
Conclusie: Hoewel een OEM Volvopomp twee maal zo duur is als een onderdelenboerenpomp gaat deze bijna tien maal langer mee. Dus wat is duur. Helaas gaat dit niet op voor allen 'originele' onderdelen, met name bij lambdasensoren van Meat & Doria wordt de door Bosch opgegeven 180.000 kilometer met nog eens 100.000 kilometer overtroffen. Dit geldt ook voor de onderplaat bij de motor, bij Marans in Veldhoven heb ik ooit een zeer degelijk model met versterkingsribben gehaald voor een tientje of vijf. Ook de goedkope Chinese spanningsregelaars zijn niet altijd inferieur. Tenslotte gebruiken alle fabrikanten gewoon standaard elektronicadelen. Een verschil van 70 Euro vind ik daarom niet verdedigbaar.
Een lekkage van een waterpomp is het begin van het einde. De pomp is goed totdat hij lekt of piept. Wie ooit met mij de ravage van de losgeslagen koelvin heeft meegemaakt vervang dit deel onmiddellijk.
Na in Denemarken, Berlijn en onder Poitiers (moest worden afgesleept zonder koelvloeistof, de complete as met fan was er uitgedraaid ). achteraf bleek de koppakking ook te zijn doorgeslagen, vlakken dus.
Na afslepen naar een Volvodealer bleek de pomp pas na 4 dagen leverbaar (leve Volvo in Frankrijk), maar kreeg ik voor 3 tientjes een nieuwe pomp die ooit in het magazijn in een bak was gelegd en waarvan niemand meer wist waarom, of hij wel of niet goed was. Met garantie tot aan het hek, maar met koelvloeistof en pakkingen voor niks. En mits ik 'm er zelf inzette. De pomp heeft nog 180.000 kilometer in de 240 (met omgebouwde B230K motor) meegedraaid voor ik 'm van de hand deed.
Ook in de huidige 940 (B200F) heb ik net de Volvopomp die ik ooit plaatste na 320.000 kilometer wegens lichte lekkage moeten vervangen.
Conclusie: Hoewel een OEM Volvopomp twee maal zo duur is als een onderdelenboerenpomp gaat deze bijna tien maal langer mee. Dus wat is duur. Helaas gaat dit niet op voor allen 'originele' onderdelen, met name bij lambdasensoren van Meat & Doria wordt de door Bosch opgegeven 180.000 kilometer met nog eens 100.000 kilometer overtroffen. Dit geldt ook voor de onderplaat bij de motor, bij Marans in Veldhoven heb ik ooit een zeer degelijk model met versterkingsribben gehaald voor een tientje of vijf. Ook de goedkope Chinese spanningsregelaars zijn niet altijd inferieur. Tenslotte gebruiken alle fabrikanten gewoon standaard elektronicadelen. Een verschil van 70 Euro vind ik daarom niet verdedigbaar.
Een lekkage van een waterpomp is het begin van het einde. De pomp is goed totdat hij lekt of piept. Wie ooit met mij de ravage van de losgeslagen koelvin heeft meegemaakt vervang dit deel onmiddellijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam