940 oranje motormanagement-lampje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 13:06 #1107302
door V700 register
940 oranje motormanagement-lampje is gemaakt door V700 register
Mijn volvo 940 (2.3.ic turbo- benzine 1996) heeft al tijden last van het steeds weer aanspringen van het oranje motormanagement-lampje. Inmiddels gebeurt door twee garages die nu ook niet meer weten hoe verder:
Wat is er inmiddels gedaan?
BDP sensor, uitlaatspruitstuk pakkingen, verdeelkap, rotor, bougies, stappenmotor, lambdasonde, slang naar stappenmotor, stappenmotor reinigen, brandstof en oliefilter, kleppen, nog een keer bougies, computer vervangen (hielp niet dus oude weer terug). Telkens als ie terugkomt van de garage doet ie het eventjes aardig maar een km of 50 springt lampje weer aan en 'takelt' de volvo weer langzaam af.
Kenmerken:
toerental gaat heen en weer bij stationair (soms gaat het een aantal dagen goed, dan weer niet en stottert die. Koud, warm, het maakt eigenlijk niet uit...). Soms slaat motor daardoor af bij afremmen stoplicht. Nu iets hoger afgesteld maar dan schokt en bonkt de auto bij 80 km+. Vermogen leek steeds te weinig, auto houdt in. Aircopomp daarom ook vervangen.
Wie heeft nog meer ideeen?
Wat is er inmiddels gedaan?
BDP sensor, uitlaatspruitstuk pakkingen, verdeelkap, rotor, bougies, stappenmotor, lambdasonde, slang naar stappenmotor, stappenmotor reinigen, brandstof en oliefilter, kleppen, nog een keer bougies, computer vervangen (hielp niet dus oude weer terug). Telkens als ie terugkomt van de garage doet ie het eventjes aardig maar een km of 50 springt lampje weer aan en 'takelt' de volvo weer langzaam af.
Kenmerken:
toerental gaat heen en weer bij stationair (soms gaat het een aantal dagen goed, dan weer niet en stottert die. Koud, warm, het maakt eigenlijk niet uit...). Soms slaat motor daardoor af bij afremmen stoplicht. Nu iets hoger afgesteld maar dan schokt en bonkt de auto bij 80 km+. Vermogen leek steeds te weinig, auto houdt in. Aircopomp daarom ook vervangen.
Wie heeft nog meer ideeen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 13:48 #1442330
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Uitlezen?
Is ie al uitgelezen? Zo ja welke code komt terug
Verder lees ik in je lijstje geen LuchtMassaMeter LMM, die toch ook wel een logische verdachte zou zijn.
Verder lees ik in je lijstje geen LuchtMassaMeter LMM, die toch ook wel een logische verdachte zou zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 16:42 #1442339
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen? Mij is altijd
Uitlezen? Mij is altijd verteld dat dit niet kan met een 940....
Ik zal vragen aan garages of ze dit gedaan hebben, maar bij mijn weten niet. Is dat klungelig?
NB. ik neem aan dat /97 en /98 op een jaar slaat....
Ik zal vragen aan garages of ze dit gedaan hebben, maar bij mijn weten niet. Is dat klungelig?
NB. ik neem aan dat /97 en /98 op een jaar slaat....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 17:05 #1442341
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets eenvoudigs als een
Iets eenvoudigs als een luchtlek?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 17:27 #1442342
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Uitlezen
Uitlezen kan zeker bij de 940. Alleen zijn er 2 manieren, weet niet welke bij een 96 wagen van toepassing is. Dus dan moet beiden beschrijven.
1; via OBD vanuit de middenconsole kast/armleuning.
2; via het semi OBD met een LEDje dat zich op de linker voorpoot onder de motorkap bevindt. Waarvan hoe en wat hier ergens op het forum moet staan.
1; via OBD vanuit de middenconsole kast/armleuning.
2; via het semi OBD met een LEDje dat zich op de linker voorpoot onder de motorkap bevindt. Waarvan hoe en wat hier ergens op het forum moet staan.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 21:12 #1442349
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Uitlezen
Uitlezen kan met een speciaal kastje. Dat geeft een storingscode die in dit geval wel nuttig zal zijn. Er zijn flink wat mensen in de vereniging met zo’n kastje. Ook ik heb er eentje bijvoorbeeld in Utrecht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2017 00:31 #1442355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik meen dat ze vanaf '96 een
Ik meen dat ze vanaf '96 een OBD poort hebben? (is alleszins zo met een 960, daarvoor hadden ze een uitlees apparaatje op de linker veerpoot) eerst eens uitlezen welke de storingen zijn ipv in het wilde weg dingen te gaan vervangen.
Als we dan toch gaan gokken: bougiekabels nog goed?
Als we dan toch gaan gokken: bougiekabels nog goed?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2017 11:26 #1442361
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofaanvoer
Lijkt me een gevalletje, slechte of kapotte LMM
Daarna zou ik je luchtfilter vervangen en controleren op vacuumlekken in zowel de kleine als de dikke slangen na je turbo tot aan het spruitstuk.
Als het dit niet is, dan is het je brandstofaanvoer (pompen slecht of filter slecht)
Eerst de LMM
Daarna zou ik je luchtfilter vervangen en controleren op vacuumlekken in zowel de kleine als de dikke slangen na je turbo tot aan het spruitstuk.
Als het dit niet is, dan is het je brandstofaanvoer (pompen slecht of filter slecht)
Eerst de LMM
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2017 11:27 #1442362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ps, een imitatie LMM werkt vrijwel nooit goed
Een imitatie LMM werkt nooit helemaal zoals het hoort en zijn niet juist
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2017 13:02 #1442366
door Timen Smit
Welke nieuwe lambdasonde is er gemonteerd?
Beantwoord door Timen Smit in topic Alles al vernieuwd
Welke nieuwe lambdasonde is er gemonteerd?
Moderators: Jerry Stam