760 ombouwen naar 4 cilinder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2017 23:34 #1442479
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DE motor van mijn 760 is
DE motor van mijn 760 is verkocht, de bak zit er nog in.
De bakken van de 760 zijn die van ZF?
Die van mij heeft tegen de 5ton gelopen en ik twijfel of ik hem durf te gebruiken.
Ik wilde er eerst een B230 van een 240 inhangen.
Nu zag is dat de 940 ook bak van type AW71 heeft.
Zou het niet veel handiger zijn om een 940 motor erin te hangen.
Die zou aan de AW71 bak passen of zie ik dat verkeerd?
Welke motor zou goed bij de 760 passen?
Ik hoe niet persee veel pk's te hebben, liever een iets zuinigere en schonere motor.
groet Jp
De bakken van de 760 zijn die van ZF?
Die van mij heeft tegen de 5ton gelopen en ik twijfel of ik hem durf te gebruiken.
Ik wilde er eerst een B230 van een 240 inhangen.
Nu zag is dat de 940 ook bak van type AW71 heeft.
Zou het niet veel handiger zijn om een 940 motor erin te hangen.
Die zou aan de AW71 bak passen of zie ik dat verkeerd?
Welke motor zou goed bij de 760 passen?
Ik hoe niet persee veel pk's te hebben, liever een iets zuinigere en schonere motor.
groet Jp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
01-12-2017 01:06 #1442482
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Gewoon
B230FK en AW71. Voor mijn 780 (Ook V6) ligt die combinatie ook al klaar.
Easy, bulletproof en economisch in alle opzichten.
Was er een beetje vraag naar de V6 met bak? Ik heb dat setje immers ook over binnenkort inclusief alle aanbouwdelen en electronica.
Easy, bulletproof en economisch in alle opzichten.
Was er een beetje vraag naar de V6 met bak? Ik heb dat setje immers ook over binnenkort inclusief alle aanbouwdelen en electronica.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 12:57 #1442486
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Wytze,
Hoi Wytze,
Voor de motor was meer interesse als voor de bak.
Mijn V6 was van na 1987, deze schijnen iets beter te zijn als die van voor 1987. Misschien ging de verkoop daardoor iets sneller.
Ik hoorde hier op het forum dat de B230 motor niet op de AW71 bak past., weet jij daar meer van?
groet JP
Voor de motor was meer interesse als voor de bak.
Mijn V6 was van na 1987, deze schijnen iets beter te zijn als die van voor 1987. Misschien ging de verkoop daardoor iets sneller.
Ik hoorde hier op het forum dat de B230 motor niet op de AW71 bak past., weet jij daar meer van?
groet JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 13:25 #1442487
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Aw
De Aw71 van een V6 past Niet op een redblock en vice versa ook niet. De bakken zijn intern misschien hetzelfde maar de bellhousing is totaal anders.
Altijd heb je een bak nodig met de juiste passing voor het blok dat je hebt.
Of de bellhousing omzetten, dan kan volgens mij ook wel bij de Aw71's. Is alleen wel stukken ingewikkelder dan bij een handbak.
Zowel de ZF als de AW zijn prima bakken achter een B230 redblock, de ZF is volledig mechanisch en de Aw heeft een electrische gestuurde overdrive, daar zit nog een extra relais voor bij in de relaisbak die de ZF niet heeft.
Groeten,
Gerben
Altijd heb je een bak nodig met de juiste passing voor het blok dat je hebt.
Of de bellhousing omzetten, dan kan volgens mij ook wel bij de Aw71's. Is alleen wel stukken ingewikkelder dan bij een handbak.
Zowel de ZF als de AW zijn prima bakken achter een B230 redblock, de ZF is volledig mechanisch en de Aw heeft een electrische gestuurde overdrive, daar zit nog een extra relais voor bij in de relaisbak die de ZF niet heeft.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 15:24 #1442494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,
Dank voor de info.
Ik hoorde dat verschillende 940 motoren wel op een Aw71 passen, klopt dit.
Ik wil graag mijn zuipschuit V6 vervangen.
gr Jp
Dank voor de info.
Ik hoorde dat verschillende 940 motoren wel op een Aw71 passen, klopt dit.
Ik wil graag mijn zuipschuit V6 vervangen.
gr Jp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 16:05 #1442496
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een ZF achter een 2.3
Ik heb een ZF achter een 2.3 basic hangen (1992). Wereld bak! Geen idee of het past bij jou maar de combinatie bestaat dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 16:07 #1442497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En als ik nog iets mag
En als ik nog iets mag toevoegen: zoveel scheelt het niet in brandstof hoor. Ik reed met mijn 780 V6 niet veel duurder dan mijn 940 2.3 - alles toch rond en nabij de 1 op 8 a 9 (indien veel snelweg en goeie weersomstandigheden....).
Als je echt wil besparen denk ik dat je naar een handbak moet met een L(h?)PT er een rustige voet....
Als je echt wil besparen denk ik dat je naar een handbak moet met een L(h?)PT er een rustige voet....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 16:09 #1442498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er=en
er=en
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 17:34 #1442499
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de antwoorden.
Dank voor de antwoorden.
Ik reed eerder met mijn 740, bj '89, automaat met bb230 1:10.
V6 tussen 1:6.5 - 1:8.5 (langere tijd bijgehouden)
groet JP
Ik reed eerder met mijn 740, bj '89, automaat met bb230 1:10.
V6 tussen 1:6.5 - 1:8.5 (langere tijd bijgehouden)
groet JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam