Injector 4 wordt niet aangestuurd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2017 22:27 #1107240
door V700 register
Injector 4 wordt niet aangestuurd is gemaakt door V700 register
Mijn 740 turbo loopt momenteel op 3 cil. Na van alles te hebben getest blijkt dat injector nummer 4 niet wordt aangestuurd. Na het omwisselen van de injectoren blijft het probleem. Het zit hem dus in de bekabeling? Of er voor? Iemand toevallig ervaring mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2017 23:09 #1441917
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic kabel volgen
Even de kabel volgen vanaf de stekker naar het knooppunt waar de vier draden samenkomen. Probleem kan (afgezien van de stekker) maar in 20 cm kabel zitten. De injectoren worden allemaal middels één draad (bruin?) gelijktijdig aangestuurd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2017 12:04 #1441948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kabel volgen
Oke ik zal de kabel volgen maar hoe worden de injectoren aangestuurd?
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2017 21:37 #1441960
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Via ECU
Vanaf de ECU worden alle vier injectoren aangestuurd via één kabel, die vervolgens net onder het spruitstuk wordt opgesplitst in vier indviduele kabels naar de injectoren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2017 11:45 #1441969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massagestuurd
De injectoren liggen aan één zijde aan een constante 12V, komend vanuit het radio-ontsotingsrelais en de ballastweerstanden.
De massazijden van de injectoren worden alle vier met elkaar verbonden (bij een 740 blijkbaar onder het spruitstuk, bij een 940 in een connector op het schutbord) en vandaar als één draad naar pin 13 op de LH ECU.
Het probleem kan in de gestuurde massakant zitten (tussen injector en verzamelpunt) maar ook aan de voedingskant. Als die ene injector geen voeding krijgt vanaf zijn ballastweerstand, zal die ook niet inspuiten. De ballastweerstandunit is dat pakketje rotjes aan de binnenkant van het spatbord, achter de linkerkoplamp.
De massazijden van de injectoren worden alle vier met elkaar verbonden (bij een 740 blijkbaar onder het spruitstuk, bij een 940 in een connector op het schutbord) en vandaar als één draad naar pin 13 op de LH ECU.
Het probleem kan in de gestuurde massakant zitten (tussen injector en verzamelpunt) maar ook aan de voedingskant. Als die ene injector geen voeding krijgt vanaf zijn ballastweerstand, zal die ook niet inspuiten. De ballastweerstandunit is dat pakketje rotjes aan de binnenkant van het spatbord, achter de linkerkoplamp.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2017 20:16 #1441989
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Weet niet zeker
Ik denk dat je bij de 740 geen ballastweerstand zult vinden, de (gele) injectoren hangen rechtstreeks aan de 12 volt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2017 10:02 #1442002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 uit 89
Even op internet een schema opgescharreld van een 740 uit 89:
nuceng.ca/bill/volvo/Volvo740wiring.pdf
Onderdeel 376 is het pakket ballastweerstanden. Ik ben geen electrotechnicus, maar voor zover ik weet, is een ballastweerstand nodig om de maximale stroom door dit type injector te begrenzen.
nuceng.ca/bill/volvo/Volvo740wiring.pdf
Onderdeel 376 is het pakket ballastweerstanden. Ik ben geen electrotechnicus, maar voor zover ik weet, is een ballastweerstand nodig om de maximale stroom door dit type injector te begrenzen.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2017 19:29 #1442006
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic turbo
Rob,
Je hebt gelijk, ik had even over het hoofd gezien dat het in dit geval om een turbo 740 gaat. Die hebben inderdaad een weerstand pakket (met redelijk kwetsbare aansluitingen) en groene injectoren. De NA modellen hebben deze weerstanden niet (gele injectoren).
Derk
Je hebt gelijk, ik had even over het hoofd gezien dat het in dit geval om een turbo 740 gaat. Die hebben inderdaad een weerstand pakket (met redelijk kwetsbare aansluitingen) en groene injectoren. De NA modellen hebben deze weerstanden niet (gele injectoren).
Derk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 12:09 #1442325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb dit probleem ook gehad
Ik heb dit probleem ook gehad.
Loopt hij stationair wel op 4 cylinders?
En de eerste 30 seconden ook op 4 cylinders in de toeren?
Bij mij was het probleem de traction control.
Ik heb de stekker van het knopje in het dash getrokken, toen liep de auto weer normaal.
Probleem was dat de regeling altijd ingreep (dus altijd slip constateerde).
Ingrijpen doet dit systeem door de inspuiting op 1 cylinder te onderbreken = minder vermogen = hopelijk einde slip
Loopt hij stationair wel op 4 cylinders?
En de eerste 30 seconden ook op 4 cylinders in de toeren?
Bij mij was het probleem de traction control.
Ik heb de stekker van het knopje in het dash getrokken, toen liep de auto weer normaal.
Probleem was dat de regeling altijd ingreep (dus altijd slip constateerde).
Ingrijpen doet dit systeem door de inspuiting op 1 cylinder te onderbreken = minder vermogen = hopelijk einde slip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 12:17 #1442326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic link
Moderators: Jerry Stam