Kan een cilinderkop 1000398 op een B230FK?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2017 16:17 #1107165
door V700 register
Kan een cilinderkop 1000398 op een B230FK? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik kan goedkoop aan een net gereviseerde cilinderkop type 1000398 komen. Kan deze op een B230FK motor (940 uit 1997)?
K denk namelijk dat de ontsteking niet past.. Zie geen ronde verhoging op de achterzijde. Maar zeker weet ik het niet.
Alvast bedankt.
Gr Maarten
Ik kan goedkoop aan een net gereviseerde cilinderkop type 1000398 komen. Kan deze op een B230FK motor (940 uit 1997)?
K denk namelijk dat de ontsteking niet past.. Zie geen ronde verhoging op de achterzijde. Maar zeker weet ik het niet.
Alvast bedankt.
Gr Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
13-10-2017 18:18 #1441334
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Das
een b21/b23 kop.
Ontsteking zoals op de b230fk kan je niet plaatsen.
Daar is die kop niet op voorbereid volgens mij.
Maar daarvoor kan je een ontsteking voor op het onderblok zetten.
Of de olie / kvs hetzelfde zijn is ook nog maar de vraag.
Ontsteking zoals op de b230fk kan je niet plaatsen.
Daar is die kop niet op voorbereid volgens mij.
Maar daarvoor kan je een ontsteking voor op het onderblok zetten.
Of de olie / kvs hetzelfde zijn is ook nog maar de vraag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2017 22:19 #1441348
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Passen de injectoren wel?
Passen de injectoren wel? Volgens mij gaat daar ook iets niet helemaal goed...
Verder zijn de koelkanalen en oliekanalen in de kop anders, en dat kan bij een FK vanwege de turbo ook nog weleens een probleempje vormen (thermische belasting).
Ik dacht wel, dat de kop fysiek goed past op het onderblok: volgens mij zijn koelwatermantels, doorvoeren, hartafstanden van de cilinders en dergelijke niet gewijzigd tussen B23 en B230. Maar het gaat zeker niet werken zonder een paar flinke aanpassingen. En een goede FK kop is toch ook wel vindbaar?
Verder zijn de koelkanalen en oliekanalen in de kop anders, en dat kan bij een FK vanwege de turbo ook nog weleens een probleempje vormen (thermische belasting).
Ik dacht wel, dat de kop fysiek goed past op het onderblok: volgens mij zijn koelwatermantels, doorvoeren, hartafstanden van de cilinders en dergelijke niet gewijzigd tussen B23 en B230. Maar het gaat zeker niet werken zonder een paar flinke aanpassingen. En een goede FK kop is toch ook wel vindbaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
14-10-2017 23:40 #1441353
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik zou
er ook niet snel toe neigen.
Kan die wel goedkoop zijn maar als je hem eigenlijk niet kan toepassen is ie toch duur.
Kan die wel goedkoop zijn maar als je hem eigenlijk niet kan toepassen is ie toch duur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2017 14:13 #1441364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
kan niet helaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2017 21:10 #1441370
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
Hallo,
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik het niet op mn hals moet halen idd. Kostte 100 euro, net gereviseerd. Dus was wel interessant.
Gr Maarten
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik het niet op mn hals moet halen idd. Kostte 100 euro, net gereviseerd. Dus was wel interessant.
Gr Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2017 11:00 #1441430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,
Is 550 euro voor een gereviseerde kop (voor een B230FK) een beetje ok prijs?
Gasgevulde kleppen, harde zetels (is standaard al denk ik).
Is 550 euro voor een gereviseerde kop (voor een B230FK) een beetje ok prijs?
Gasgevulde kleppen, harde zetels (is standaard al denk ik).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2017 11:03 #1441431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is ook inclusief nokkenas
Is ook inclusief nokkenas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
18-10-2017 01:05 #1441456
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Best
een bedrag vind ik.
Harde klepzittingen is standaard inderdaad.
Maar kan schelen of er een bon bij zit van alle werkzaamheden die eraan gedaan zijn en door welk bedrijf ?
Je hebt reviseren en reviseren zal ik maar zeggen.
Harde klepzittingen is standaard inderdaad.
Maar kan schelen of er een bon bij zit van alle werkzaamheden die eraan gedaan zijn en door welk bedrijf ?
Je hebt reviseren en reviseren zal ik maar zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2017 18:04 #1441477
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als die kop echt gereviseerd
Als die kop echt gereviseerd is, dan is het minder dan de prijs van de revisie. Zelfs als je demontage en montage zelf doet, is vlakken, nieuwe kleppen, nieuwe klepzittingen met elkaar al zo'n beetje dat bedrag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam