B20 740 start soms niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2017 13:37 #1106823
door V700 register
B20 740 start soms niet is gemaakt door V700 register
Goedemiddag,
Een kameraad van me heeft een probleem met zijn Volvo 740 B20,
Auto start en rijd heel best, echter soms wil hij helemaal niet starten.
Dan gaat hij niet rond, je hoort geen tik bij de startmotor, helemaal niks.
Gaat wel gewoon op contact, ik vermoed een massa probleem maar waar zou je zoeits moeten zoeken?
Gr Binne
Een kameraad van me heeft een probleem met zijn Volvo 740 B20,
Auto start en rijd heel best, echter soms wil hij helemaal niet starten.
Dan gaat hij niet rond, je hoort geen tik bij de startmotor, helemaal niks.
Gaat wel gewoon op contact, ik vermoed een massa probleem maar waar zou je zoeits moeten zoeken?
Gr Binne
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2017 13:49 #1438494
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou eens beginnen met de
Ik zou eens beginnen met de bevestiging van de massakabel aan het motorblok te controleren (en de chassiskant). Die wil nog weleens lostrillen. Je kunt ook meten of er een overgangsweerstand tussen de startmotor en de minpool van de accu bestaat.
Daarnaast, omdat het maar af en toe optreedt: als er een alarm in de auto zit, is misschien de startonderbreker daarvan de boosdoener.
Overigens: de juiste motorcode zal geen B20 zijn, want dat is een motor die begin jaren 70 is geleverd (en de code is hergebruikt voor een late 440 of vroege V40).
Daarnaast, omdat het maar af en toe optreedt: als er een alarm in de auto zit, is misschien de startonderbreker daarvan de boosdoener.
Overigens: de juiste motorcode zal geen B20 zijn, want dat is een motor die begin jaren 70 is geleverd (en de code is hergebruikt voor een late 440 of vroege V40).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2017 15:48 #1438510
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controlelampje installeren
Het lijkt op iets dat ik in het verleden ook had.
Ik heb dat opgespoord door een tijdelijk 12V controlelampje te monteren op het dashboard (vastgezet met stukje tape. Een draad getrokken naar de aansluiting van het startrelais op de startmotor.
Contactsleutel in de startstand = lampje aan: ALS starten en draaien: OK.
Contactsleutel in de startstand = lampje aan: ALS-NIET starten en draaien: er komt wel spanning op het startrelais, maar die doet het vervolgens niet.
Oplossing: er zat door stilstand en ouderdom veel stof en vuil in het startrelais en dat wilde niet meer naar buiten komen om de starterkrans rond te draaien.
Dit heb ik gereviseerd en verder nooit last meer gehad.
Groet, Lieme Huib
Ik heb dat opgespoord door een tijdelijk 12V controlelampje te monteren op het dashboard (vastgezet met stukje tape. Een draad getrokken naar de aansluiting van het startrelais op de startmotor.
Contactsleutel in de startstand = lampje aan: ALS starten en draaien: OK.
Contactsleutel in de startstand = lampje aan: ALS-NIET starten en draaien: er komt wel spanning op het startrelais, maar die doet het vervolgens niet.
Oplossing: er zat door stilstand en ouderdom veel stof en vuil in het startrelais en dat wilde niet meer naar buiten komen om de starterkrans rond te draaien.
Dit heb ik gereviseerd en verder nooit last meer gehad.
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2017 08:58 #1438566
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, Ik voel me eigenlijk wel
Ok, Ik voel me eigenlijk wel een beetje dom nu. Bleek dat z'n accupool niet goed vast zat..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2017 10:33 #1438570
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen reden om je dom te
Geen reden om je dom te voelen: je hebt het probleem zo duidelijk beschreven dat ik gelijk in de juiste richting dacht. Dat gebeurt wel anders... En ik herken het vooral doordat ik die losse kabel in de praktijk heb meegemaakt (waarbij hij door de wegenwacht is vastgezet, de eerste keer...)
Moderators: Jerry Stam