Plaatsen injectorrail

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2017 22:40 #1106763 door V700 register
Plaatsen injectorrail is gemaakt door V700 register
Mijn 960 1991 loopt onregelmatig. Bij het om beurten loshalen van de injectorkabel bleek de derde cilinder bleek niet mee te doen. Daarna de bobine van cilinder 2 en 3 verwisseld, het probleem bleef bij cilinder 3. Dus de injector is hoogst waarschijnlijk de boosdoener.

Ik heb een andere injector en deze geplaatst. Nu (uiteraard) benzinelekkage bij cilinder 6. Mijn vraag: hoe plaats je het makkelijkst de injectorrail weer op het blok. Zijn daar handige tips voor?

En ja, ik ga dinsdag nieuwe O-ringen halen voor alle 6 de injectoren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2017 09:07 #1437986 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bart, ik hoop dat je ook de
Bart, ik hoop dat je ook de bobinekabel terdege hebt gecontroleerd, want dat is een veel waarchijnlijker oorzaak dan een injector...
Ik vind het zelf het makkelijkst om de injectoren (de rubbers vooral) iets in te vetten, de rail met injectoren en al tegen de openingen te houden, en er vervolgens met de bevestigingsbouten in te trekken. Om en om telkens een slagje. Dan plopt hij er netjes in.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2017 12:59 #1437990 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ook een van de twee
Ook een van de twee ontstekingsversterkers kan defect zijn, is pas ook nog weer gebeurd: volvo700vereniging.nl/vragen/volvo-960ii...n-toe-op-5-cilinders

Of zelfs een klein haarscheurtje in het porcelein van de bougie. Kans is klein maar het is een kleine moeite om ook de bougie even om te wisselen.

Piet

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2017 19:46 #1437993 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goed punt Piet! Dat vergeet
Goed punt Piet! Dat vergeet ik steeds: bij mij zorgde een defecte vonkversterker (tot 2 maal toe) telkens gelijk voor uitval van de complete set van drie cilinders. Storing op 1 cilinder heb ik nog niet meegemaakt op die manier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2017 15:11 #1438001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougies
De bougies zijn ook verwisseld, dat maakte niet uit. Ze zitten er minder dan 10 KKM in, dus het zou vreemd zijn als daar de oorzaak zit.
Dank voor de aanwijzingen. Als je de injectors in de rails druk, klikken ze dan op een of andere manier vast of klemt het geheel niet erg sterk?

Het wordt op zijn vroegst donderdag dat ik er verder mee kan, ik lat weten wat het resultaat is!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2017 21:11 #1438004 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als ik me goed herinner,
Als ik me goed herinner, zitten de injectoren in de rails gedrukt met een rubber ring, en gaat er daarna een klemmetje overheen om 'm te vergrendelen. Maar ik heb het hier niet bij de hand dus kan het niet voor je nakijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2017 23:50 #1438129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt
Heren,

dankzij jullie tips heb ik de injectoren weer netjes en zonder lekken op hun plek gekregen. Ik heb ze eerst allemaal in de rail gezet (klemt door de rubber afdichting, er zitten geen klemmetje op) en dan de 6 injectoren tegelijk in de openingen drukken. De drie bouten er weer in en de motor liep weer. Zonder lekken, maar helaas nog steeds op 5 poten :-(
Wat daar de oorzaak van is mag Nordicar uitzoeken, ik ben allang blij dat de auto weer rijdt.
De injectorringen zijn trouwens niet meer te krijgen. De lokale gasboer ("die injector komt uit een Volvo zeker") had ze niet, bij Volvo zijn ze niet meer leverbaar ("deze auto is zo oud meneer, dat is niet meer in voorraad") en drie automaterialenzaken hadden ze ook niet. Gelukkig is de lekkage nu de boel goed gemonteerd is opgelost.
Dank voor het meedenken!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2017 00:38 #1438130 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic GCP
Hallo Bart

Heeft de dealer in het klassiekermagazijn van Volvo gekeken? www.gcp.se/en/

Mochten die ze hebben, dan wordt het tijd om een andere dealer uit te zoeken en via hem alsnog de ringen te bestellen.

groetjes

Mathy

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2017 01:07 #1438131 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zal eens kijken bij het
Ik zal eens kijken bij het demonteren, maar Volvo gebruikt doodnormale bosch injectoren. Zouden de rubbers dan niet standaard bosch zijn? Lijkt me onwaarschijnlijk.

En ja, de dealer klinkt als een van de vele met een magazijnman die geen zin in werk heeft, en geen opdracht tot klantenbinding als je overduidelijk niet elke drie jaar een nieuwe komt bestellen. Niet in voorraad is namelijk iets totaal anders dan niet leverbaar. Gauw een echte dealer zoeken!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC