clinder kop
- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 13:56 #1106637
door Ad Honcoop
clinder kop is gemaakt door Ad Honcoop
het nr dat op de kop staat refereert dat aan het type van de kop. [wel of geen turbo 2.0 of 2.3 liter.]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 14:35 #1436496
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 530 kop zit op turbo en
530 kop zit op turbo en nonturbo en zowel op 2,0 als op 2.3 .
531 kan ook overal op zitten ( is niet overal af fabriek op gemonteerd)
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
531 kan ook overal op zitten ( is niet overal af fabriek op gemonteerd)
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
17-04-2017 16:58 #1436508
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nee
Dus, 530 of 531 zegt wel iets over de flow van de kop.
531 iets andere ingangskanalen en bougie onder een iets andere hoek
531 kop zat met name ( voor zover ik weet ) op een b230fb. Dat ie overal op kan zitten schept niet helemaal het juiste beeld denk ik.
Er is ook 631, ook hier andere vorm, maar dan heel anders , Deze is voor de zuigers met uitsparing, de zogenaamde heron kop en deze heeft geen bolvormige verbrandingskamer.
Die zijn niet uitwisselbaar met 530/531.
Die laatst twee zijn wel uitwisselbaar onderling. Maar zegt dus niets over 2.0 of 2.3
Ook niet over turbo of non-turbo.
531 iets andere ingangskanalen en bougie onder een iets andere hoek
531 kop zat met name ( voor zover ik weet ) op een b230fb. Dat ie overal op kan zitten schept niet helemaal het juiste beeld denk ik.
Er is ook 631, ook hier andere vorm, maar dan heel anders , Deze is voor de zuigers met uitsparing, de zogenaamde heron kop en deze heeft geen bolvormige verbrandingskamer.
Die zijn niet uitwisselbaar met 530/531.
Die laatst twee zijn wel uitwisselbaar onderling. Maar zegt dus niets over 2.0 of 2.3
Ook niet over turbo of non-turbo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 17:01 #1436509
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 530, 531 en 631, dat zijn de
530, 531 en 631, dat zijn de nummers waarop je moet letten. 530 en 531 zijn uitwisselbaar: de 531 heeft net wat betere uitgangspunten als je echt gaat opvoeren, maar verder zijn ze feitelijk gelijk.
De 631 is een speciaal geval, en past NIET! op een normaal onderblok: dat is een Heron-kop, en daar zit geen verbrandingsruimte in de kop. Die kan alleen gecombineerd worden met speciale zuigers met uitsparingen voor de kleppen.
De 631 is een speciaal geval, en past NIET! op een normaal onderblok: dat is een Heron-kop, en daar zit geen verbrandingsruimte in de kop. Die kan alleen gecombineerd worden met speciale zuigers met uitsparingen voor de kleppen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
17-04-2017 17:06 #1436510
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic haha
euh... zei ik ook niet zoiets ?
ongeveer een beetje dan ..
ongeveer een beetje dan ..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 18:18 #1436514
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb er langer dan drie
Ik heb er langer dan drie minuten aan geschreven... En we mogen hier niet editen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 19:46 #1436517
door Ad Honcoop
Beantwoord door Ad Honcoop in topic cilinderkop
oke heren dankjewel ik weet genoeg
ik weet iemand die een volvo station vol met cilinderkoppen heeft dus ik zal eens gaan shoppen een goeie voor weinig is nooit weg.
ik weet iemand die een volvo station vol met cilinderkoppen heeft dus ik zal eens gaan shoppen een goeie voor weinig is nooit weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 20:44 #1436522
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goede revisiekandidaten zijn
Goede revisiekandidaten zijn hun gewicht in aluminium waard, een nette kop die zo bruikbaar is lijkt me een onwaarschijnlijk toeval. Ik neem aan, dat die koppen van auto's kwamen die met een reden gesloopt zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
17-04-2017 21:59 #1436531
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hier
ligt er nog eentje. Die zo op een onderblok kan. Ik ben er zuinig op dus ook.
Aluminiumprijs is maar 0,75 euro de kilo. Wat zal een kop wegen ?
kilo of 25 ? € 18,75 . Maar t is ook bij wijze van spreken schat ik.
Goede revisiekandidaten mogen dus wel wat meer opbrengen lijkt me. Iets van 100 euro of zo schat ik.
Waar vindt je iemand met een hele baklading cilinderkoppen trouwens?
Aluminiumprijs is maar 0,75 euro de kilo. Wat zal een kop wegen ?
kilo of 25 ? € 18,75 . Maar t is ook bij wijze van spreken schat ik.
Goede revisiekandidaten mogen dus wel wat meer opbrengen lijkt me. Iets van 100 euro of zo schat ik.
Waar vindt je iemand met een hele baklading cilinderkoppen trouwens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam