nog tips kachelslang vervangen airco versie?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2017 22:26 #1106626
door P.J. Bus
nog tips kachelslang vervangen airco versie? is gemaakt door P.J. Bus
Ik ga onder de motorkap de kachelslangen vervangen van een 744 met airco (is airco voorbereid), omdat die net achter het schutbord lekken. Dus een waarvan de kachelkraan vacuüm gestuurd is en ook onder de motorkap zit tegen het schutbord (tussen een kachelslang).
Kan ik deze slangen zo los maken door de klemmen te verwijderen nabij het schutbord en - indien nodig het rubber - in te snijden met een Stanleymes? Achtergebleven rubber verwijderen, nieuwe slang er op en klaar is Kees?; de kachelradiator is volgens mij van koper en twee aansluitpijpjes komen door het schutbord naar buiten onder de motorkap waar de inlaat en uitlaatslangen op moeten worden gemonteerd.
Of zie ik iets over mijn hoofd?
Kan ik deze slangen zo los maken door de klemmen te verwijderen nabij het schutbord en - indien nodig het rubber - in te snijden met een Stanleymes? Achtergebleven rubber verwijderen, nieuwe slang er op en klaar is Kees?; de kachelradiator is volgens mij van koper en twee aansluitpijpjes komen door het schutbord naar buiten onder de motorkap waar de inlaat en uitlaatslangen op moeten worden gemonteerd.
Of zie ik iets over mijn hoofd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 16:04 #1436501
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou liever niet snijden:
Ik zou liever niet snijden: voor je het weet beschadig je de slangpilaar waarop de nieuwe slang moet afdichten. Normaal gesproken moet je een vastzittende slang even proberen rond te draaien, eventueel met een waterpomptang. Zodra hij een centimetertje gedraaid is, krijg je 'm er wel goed afgeschoven.
Goede kruipolie helpt ook, uiteraard. Wel even goed schoonmaken voordat je nieuw rubber monteert.
Goede kruipolie helpt ook, uiteraard. Wel even goed schoonmaken voordat je nieuw rubber monteert.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2017 16:26 #1436623
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic los, maar...
Hij was al eens bewerkt door een Italiaan met een waterpomptang want het koperen buisje was meer vierkant dan rond; vandaar een lichte lekkage (moest jaarlijks 300cc bijvullen..).
Ik heb hem zo goed als mogelijk rond gemaakt en schoongemaakt. Daarna sealkit gebruikt en daarna de nieuwe slang er om een geschoven. Vastgezet met een smalle en brede slangklem. Nu 24 uur drogen en daarna...fingers X.
Ik heb hem zo goed als mogelijk rond gemaakt en schoongemaakt. Daarna sealkit gebruikt en daarna de nieuwe slang er om een geschoven. Vastgezet met een smalle en brede slangklem. Nu 24 uur drogen en daarna...fingers X.
Moderators: Jerry Stam