Storing 1-4-3- b230fb blijft...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2017 18:24 #1106499 door V700 register
Storing 1-4-3- b230fb blijft... is gemaakt door V700 register
Wijsheren,

Sinds een paar dagen heb ik op de B230FB een nieuwe storing: 1-4-3 op meetpunt 6: de klopsensor...Er zit inmiddels een nieuwe op, op een mooi schoon montagevlak met 20Nm....En het lambda lampje brand....Wat ik ook doe, hoe ik ook reset, de error blijft....ook een andere computer geeft dezelfde storing. Kabelboom ziet er als nieuw uit, heb hem nog niet doorgemeten.

Wat zou het zijn? Toch een draadbreukje?

Gaarne uw welgewaardeerde mening...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2017 18:44 #1435494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopsensor/Pingelen
Komt door te schraal mengsel, het zou dus kunnen dat er ergens ongecontroleerd lucht wordt aangezogen?

Geen rare tik in de motor toevallig?

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2017 15:44 #1435507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Bert,
Hey Bert,

Bedankt voor je reactie, ik zie dat ik niet specifiek genoeg geweest ben. Als ik de computer een paar minuten zonder spanning laat, dan aansluit, dan het contact aan dan lees ik meteen de storing 1-4-3...Ook als de computer een paar uur zonder spanning staat en hem weer aansluit lees ik zonder de motor te starten al meteen de storing 1-4-3....Of moet ik die storing anders resetten? 5 seconde drukken op het uitleesknopje heb ik ook al meerdere keren geprobeerd...

Blok loopt verder netjes, zit bij optrekken een klein hikje in. Bij het onderzoeken even zonder klopsensor gereden en toen kwam de storing. Ik dacht dat het rommelen met de sensor hem net het laatste zetje had gegeven en daarom heb ik een nieuwe geplaatst...maar het lijkt er op dat het resetten niet goed gaat of de storing op een andere manier veroorzaakt wordt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 17:20 #1435524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Het loskoppelen van de computer is niet afdoende deze te resetten... men moet de accuklemmen tegen elkaar houden om de computer te resetten...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 22:45 #1435534 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Onzin. Storingscodes kan je
Onzin. Storingscodes kan je resetten door alleen maar de pigtail en het knopje te gebruiken. Op de juiste manier, die hier op het forum diverse keren staat uitgelegd, en anders online ook prima te vinden is (maar dat laatste vooral in het engels).

Accu loskoppelen is alleen maar goed voor op code springende radio's. En de polen tegen elkaar houden voor schade door ongecontroleerd ontladende restspanningen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2017 07:26 #1435609 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal
mee eens met Willem ! Ik zie dat zelf ook veels te vaak, dat ze storingen proberen te resetten door accupolen of los te halen of tegen elkaar te houden. Is allemaal bullshit en al helemaal bij moderne auto's die een erg hoge restspanning in het systeem hebben NADAT je de accupolen al hebt losgehaald. Als je dit zou doen bij een nieuwe XC90 / V90 whatever heb je 'met even de polen tegen elkaar houden' zo een schade van een paar duizend (!!) euro.

Resetten op de juiste methode, afhankelijk van hoe oud de auto is, dus of via de pigtailknop onder de motorkap of met de juiste software via de OBD-II poort in de auto.

Als je de ECU eruit pakt heb je wel meteen een goede mogelijkheid om de kabels door te piepen vanuit de ECUvoet naar de pingelsensor toe, zodat je zeker weet dat er niet ergens een kabelbreuk is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2017 13:33 #1436061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Inmiddels al een tijdje opgelost. Ik haalde de injectiecomputer eruit, niet de ontstekingscomputer....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC