olie in KVS reservoir 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2017 20:02 #1106235
door V700 register
olie in KVS reservoir 940 is gemaakt door V700 register
Hallo,
Heb sinds 5 dagen een 949 2,3 automaat uit 1998. Nu blijkt dat er olie in mijn kvs reservoir zit. Aan de auto is niets te merken (geen mayonaise, geen externe lekkage, loopt goed en ik merk niets. Iemand ervaring hiermee? koppakking? oliekoeler?
Heb sinds 5 dagen een 949 2,3 automaat uit 1998. Nu blijkt dat er olie in mijn kvs reservoir zit. Aan de auto is niets te merken (geen mayonaise, geen externe lekkage, loopt goed en ik merk niets. Iemand ervaring hiermee? koppakking? oliekoeler?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2017 20:40 #1433522
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic olie
Eerste vraag is of er water in je automaatolie zit. Dat is funest voor de automaat.
Heb je ook de automaat olie bekeken?
Piet
Heb je ook de automaat olie bekeken?
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2017 21:57 #1433526
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic olie
Oliekoeler van de motor kan ook lek zijn, hoeft dus niet van de automaat te zijn. De vraag is of er olie "verdwijnt" uit de motor of de automaat: dan weet je het bijna zeker waar die olie vandaan komt.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 13:28 #1433540
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En het kan ook van een oud
En het kan ook van een oud probleem zijn, waarbij de motorolie wel is ververst maar de KVS niet. Is er historie bekend?
En hoe ziet het er precies uit? Is de KVS gitzwart, of drijft er een dun olie-achtig laagje op? In het laatste geval kunnen er ook simpelweg twee niet-mengbare soorten bij elkaar gekieperd zijn.
Ik zou in elk geval beginnen met een verversing van de KVS, en kijken of het terugkomt.
En hoe ziet het er precies uit? Is de KVS gitzwart, of drijft er een dun olie-achtig laagje op? In het laatste geval kunnen er ook simpelweg twee niet-mengbare soorten bij elkaar gekieperd zijn.
Ik zou in elk geval beginnen met een verversing van de KVS, en kijken of het terugkomt.
Moderators: Jerry Stam