b200ft vs b230f(t/k) koppen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2016 10:02 #1106059
door V700 register
b200ft vs b230f(t/k) koppen is gemaakt door V700 register
past de kop van een b230f (ik denk k) op een b200ft?
met andere woorden, is de boring gelijk, en hoe verhoud de verbrandingskamer zich ivm compressie etc
passen spruitstukken etc etc.
mijn b200ft heeft sowieso een lekke koppakking, verstookt behoorlijk wat olie en water.
met de tijd zou ik hem best willen vervangen voor een opgefriste b230ft maar tot die tijd is het misschien sneller om alleen even de koppakking te vervangen.
nu heb ik nog een b230f(k?) kop liggen, dus zou het handig zijn als ik die eerst mooi klaar kan maken en dan die er terug op kan leggen als ik de koppakking vervang.
dan scheelt natuurlijk aanzienlijk in de tijd mocht de b200ft kop meer hebben geleden als enkel een pakking.
graag tips/advies
met andere woorden, is de boring gelijk, en hoe verhoud de verbrandingskamer zich ivm compressie etc
passen spruitstukken etc etc.
mijn b200ft heeft sowieso een lekke koppakking, verstookt behoorlijk wat olie en water.
met de tijd zou ik hem best willen vervangen voor een opgefriste b230ft maar tot die tijd is het misschien sneller om alleen even de koppakking te vervangen.
nu heb ik nog een b230f(k?) kop liggen, dus zou het handig zijn als ik die eerst mooi klaar kan maken en dan die er terug op kan leggen als ik de koppakking vervang.
dan scheelt natuurlijk aanzienlijk in de tijd mocht de b200ft kop meer hebben geleden als enkel een pakking.
graag tips/advies
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2016 23:41 #1432220
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic boring
anders.
Voor b200 ook andere koppakking dan voor de b230 dus ik denk dat je plan niet gaat werken.
Voor b200 ook andere koppakking dan voor de b230 dus ik denk dat je plan niet gaat werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2016 10:33 #1432236
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan gaat het gewoon een b200
dan gaat het gewoon een b200 pakking worden en hopen dat de kop verder niet al te veel werk behoeft en er zo weer terug op.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2016 12:58 #1432400
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Ook nieuwsgierig
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Heb net een 240 superpolar gekocht met B200 en wat werk. Dus als iemand een sluitend antwoord kan geven zou fijn zijn.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2016 14:55 #1432406
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Boring is anders, dus
Boring is anders, dus koppakking zal ook anders zijn. Maar bij mijn weten is de kop zelf niet anders bij een B230F of een B200f en zijn dat allebei simpelweg 530-koppen. De turbo's hebben, met uitzondering van de B230ET, ook gewoon 530 koppen, maar wel met speciale kleppen. Ik verwacht dat dat ook voor de B200FT van TS geldt, en die kan dus neit zonder meer de kop uitwisselen met een atmosferische. Als bij het klaarmaken de B230-kop van de uitlaatkleppen van de turboversies wordt voorzien, kan het wel.
Moderators: Jerry Stam