- Berichten: 4
Code 2-3-2
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2016 02:08 #1105992
door Mathy van Nisselroy
Code 2-3-2 is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Tot m'n verbazing vond ik op pin 2 van de pigtail storing 2-3-2. M'n downpipe is aan vervanging toe. Kan dat voor die foutcode zorgen?
En zou het kunnen, dat de auto daardoor wat meer dorst heeft?
groetjes
Mathy
Tot m'n verbazing vond ik op pin 2 van de pigtail storing 2-3-2. M'n downpipe is aan vervanging toe. Kan dat voor die foutcode zorgen?
En zou het kunnen, dat de auto daardoor wat meer dorst heeft?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2016 12:58 #1431677
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 232
Dat betekent toch "Speedometer signal missing"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
23-10-2016 19:05 #1431690
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo krots4
Hallo krots4
Nee, da's 3-1-1. Die heb ik dit voorjaar al gehad. Toen is ook vastgesteld, dat de downpipe binnenkort aan vervanging toe is. Een paar dagen geleden heb ik nog eens gecontroleerd of die code niet terug was, omdat het verbruik niet echt zakte na het oplossen van die 3-1-1. En toen kwam er 2-3-2 uit. Als ik het me goed herinner (heb het wel opgezocht) betekent het dat er óf niet méér brandstof in kan óf niet minder. Een van de mogelijke oorzaken is valse lucht. En een opening in het uitlaatsysteem tussen motorblok en lambdasonde vervalst de meting van de lambdasonde net zo als een opening in het inlaatsysteem tussen LMM en motorblok dat doen voor de meting van de LMM. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest, om te kijken hoever de pijp inmiddels aan de roestgoden ten prooi gevallen is. Dus vandaar mijn vraag.
groetjes
Mathy
Nee, da's 3-1-1. Die heb ik dit voorjaar al gehad. Toen is ook vastgesteld, dat de downpipe binnenkort aan vervanging toe is. Een paar dagen geleden heb ik nog eens gecontroleerd of die code niet terug was, omdat het verbruik niet echt zakte na het oplossen van die 3-1-1. En toen kwam er 2-3-2 uit. Als ik het me goed herinner (heb het wel opgezocht) betekent het dat er óf niet méér brandstof in kan óf niet minder. Een van de mogelijke oorzaken is valse lucht. En een opening in het uitlaatsysteem tussen motorblok en lambdasonde vervalst de meting van de lambdasonde net zo als een opening in het inlaatsysteem tussen LMM en motorblok dat doen voor de meting van de LMM. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest, om te kijken hoever de pijp inmiddels aan de roestgoden ten prooi gevallen is. Dus vandaar mijn vraag.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2016 19:18 #1431696
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is afhankelijk van de
Is afhankelijk van de computer in de auto. Mathy heeft een 940 16V, en dus waarschijnlijk een LH2.4?
Dan is het " fuel trim too lean or too rich" en dus lambda-gerelateerd. Alles wat het mengsel dat de lambdasonde ziet verstoort, kan dat veroorzaken. Dus valse lucht in het inlaattraject, of een lekkende downpipe: best mogelijk.
Dan is het " fuel trim too lean or too rich" en dus lambda-gerelateerd. Alles wat het mengsel dat de lambdasonde ziet verstoort, kan dat veroorzaken. Dus valse lucht in het inlaattraject, of een lekkende downpipe: best mogelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
23-10-2016 22:16 #1431709
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klopt
Hallo Willem
Inderdaad, een 940 met zelfaanzuigende 16 klepper en LH2.4(.2).
groetjes
Mathy
Inderdaad, een 940 met zelfaanzuigende 16 klepper en LH2.4(.2).
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
01-11-2016 01:01 #1431940
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Op de sleuteldag afgelopen zaterdag is de voorpijp/downpipe vervangen. Na demontage bleek de beugel die aan de downpipe vastgelast is, eraf geroest was. En bij de pakking tussen downpipe en uitlaatspruitstuk leek het of er uitlaatgas naar buiten gelekt was. Gisteren wilde ik de foutcode wissen, maar dat lukte niet. Een korte zoektocht hier op het forum vertelde me, dat ik het niet goed had gedaan. Dus vandaag na terugkomst van m'n werk wil ik nog even de foutcode wissen (nu dus met de juiste methode) en wat zegt het knipperlampje als ik nog even code controleer voor ik 'm wis? 1-1-1!
groetjes
Mathy
Op de sleuteldag afgelopen zaterdag is de voorpijp/downpipe vervangen. Na demontage bleek de beugel die aan de downpipe vastgelast is, eraf geroest was. En bij de pakking tussen downpipe en uitlaatspruitstuk leek het of er uitlaatgas naar buiten gelekt was. Gisteren wilde ik de foutcode wissen, maar dat lukte niet. Een korte zoektocht hier op het forum vertelde me, dat ik het niet goed had gedaan. Dus vandaag na terugkomst van m'n werk wil ik nog even de foutcode wissen (nu dus met de juiste methode) en wat zegt het knipperlampje als ik nog even code controleer voor ik 'm wis? 1-1-1!
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2016 17:13 #1431977
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is mooi: je reparatie
Dat is mooi: je reparatie heeft dus gewerkt!
Sommige foutcodes zijn zelfherstellend, andere moet je na reparatie handmatig wissen inderdaad.
Blijft het "nadeel" dat je nu nog geen testgeval hebt of je zelf storingscodes kunt wissen...
Sommige foutcodes zijn zelfherstellend, andere moet je na reparatie handmatig wissen inderdaad.
Blijft het "nadeel" dat je nu nog geen testgeval hebt of je zelf storingscodes kunt wissen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam