Brandstofdrukregelaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 16:14 #1105880
door V700 register
Brandstofdrukregelaar is gemaakt door V700 register
Goedemiddag,
Omdat de 740 nog steeds af en toe hikt bij accelereren vanaf lage toeren, iets wat de 940 helemaal niet doet, ben ik eens naar de brandstofdrukregelaar gaan kijken.
Van de buitenkant ziet de regelaar er nog heel goed uit. Als ik de vacuümslang los neem vind ik ook geen enkel spoor van lekkage.
Wanneer ik echter zonder vacuümslang ga rijden dan heb ik idee dat de motor wel krachtiger aanvoelt en beter oppakt.
Her en der heb ik gelezen dat de regelaar niet hoeft te lekken om defect te zijn; ofwel deze kan blijkbaar ook intern defect zijn (niet goed sluiten?) waardoor brandstofdruk wegvloeit.
Is mijn aanname juist dat de brandstofdrukregelaar bij gesloten gasklep het verst geopend is en verder sluit naarmate de gasklep verder opengaat? Een gesloten gasklep betekent immers de hoogste mate van onderdruk in de inlaat?
Dit zou in mijn beleving ook logisch zijn aangezien bij stationair toerental de laagste brandstofdruk benodigd is (er van uitgaande dat aangeboden brandstofdruk niet afhankelijk is van het motortoerental want een elektrische brandstofpomp).
Als bovenstaande klopt zou het bij een defecte regelaar kunnen zijn dat deze niet of niet snel genoeg sluit waardoor direct na het openen van de gasklep onvoldoende brandstofdruk voorhanden is om de motor onder belasting op te toeren.
Snijdt bovenstaande naar jullie mening voldoende hout om de brandstofdrukregelaar als verdachte aan te wijzen? Met prijzen tussen de € 80,- en € 100,- vind ik het onderdeel te duur om op basis van trial en error uit te wisselen.
Dank voor jullie inzichten.
Groet,
Martijn
Omdat de 740 nog steeds af en toe hikt bij accelereren vanaf lage toeren, iets wat de 940 helemaal niet doet, ben ik eens naar de brandstofdrukregelaar gaan kijken.
Van de buitenkant ziet de regelaar er nog heel goed uit. Als ik de vacuümslang los neem vind ik ook geen enkel spoor van lekkage.
Wanneer ik echter zonder vacuümslang ga rijden dan heb ik idee dat de motor wel krachtiger aanvoelt en beter oppakt.
Her en der heb ik gelezen dat de regelaar niet hoeft te lekken om defect te zijn; ofwel deze kan blijkbaar ook intern defect zijn (niet goed sluiten?) waardoor brandstofdruk wegvloeit.
Is mijn aanname juist dat de brandstofdrukregelaar bij gesloten gasklep het verst geopend is en verder sluit naarmate de gasklep verder opengaat? Een gesloten gasklep betekent immers de hoogste mate van onderdruk in de inlaat?
Dit zou in mijn beleving ook logisch zijn aangezien bij stationair toerental de laagste brandstofdruk benodigd is (er van uitgaande dat aangeboden brandstofdruk niet afhankelijk is van het motortoerental want een elektrische brandstofpomp).
Als bovenstaande klopt zou het bij een defecte regelaar kunnen zijn dat deze niet of niet snel genoeg sluit waardoor direct na het openen van de gasklep onvoldoende brandstofdruk voorhanden is om de motor onder belasting op te toeren.
Snijdt bovenstaande naar jullie mening voldoende hout om de brandstofdrukregelaar als verdachte aan te wijzen? Met prijzen tussen de € 80,- en € 100,- vind ik het onderdeel te duur om op basis van trial en error uit te wisselen.
Dank voor jullie inzichten.
Groet,
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2016 12:00 #1430942
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of je redenatie klopt weet ik
Of je redenatie klopt weet ik niet, maar ene goede garage kan de regelaar testen door er een meter tussen te koppelen. Daarmee weet je of de druk op de brandstofrail nog correct is, en dat kan je ook over het hele toerengebied bekijken.
Misschien een idee om die controle op een sleuteldag te doen? Ga je los naar de garage hiervoor, dan kost zo'n consult al een flink deel van de prijs van de regelaar....
Misschien een idee om die controle op een sleuteldag te doen? Ga je los naar de garage hiervoor, dan kost zo'n consult al een flink deel van de prijs van de regelaar....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 09:21 #1431038
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Uitwisselen.
Martijn... ik heb hier nog 2 brandstofdrukregelaars liggen. Beiden zijn goed. Als je wilt mag je altijd komen proberen, maar ik heb geen idee of Amstelveen een haalbare kaart is voor jou.
Cor-Jan
Cor-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2016 20:07 #1431048
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Op de injectorrail van een
Op de injectorrail van een b230fk zit aan de onderkant van de rail een ventiel waarop de een brandstofdrukmeter kan aansluiten.
Voordat je vanalles los gaat schroeven zou ik even checken of je dit ventiel ook hebt, weet niet zeker of de oudere B2**F* deze ook al hadden.
Voordat je vanalles los gaat schroeven zou ik even checken of je dit ventiel ook hebt, weet niet zeker of de oudere B2**F* deze ook al hadden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2016 12:40 #1431060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij klopt je aanname
Volgens mij klopt je aanname niet helemaal. De regelaar werkt op de onderdruk in je inlaattraject.
Gesloten gasklep (stationair) geeft weinig onderdruk en de regelaar is dicht.
Gas geven en weinig toeren geeft veel onderdruk en de regelaar gaat open. Hoe verder de gasklep open gaat hoe groter de onderdruk.
Gas geven en de boel is op toeren dan gaat de regelaar weer (deels) dicht.
Zo te lezen gaat je aanname vooral mank op stationair gedrag, de rest klopt wel.
Of de regelaar ook daadwerkelijk het problem van het hikken is, da's een lastige. Bijvoorbeeld ergens een kleien speling in de ontsteking geeft ook vervelend gedrag.
Gesloten gasklep (stationair) geeft weinig onderdruk en de regelaar is dicht.
Gas geven en weinig toeren geeft veel onderdruk en de regelaar gaat open. Hoe verder de gasklep open gaat hoe groter de onderdruk.
Gas geven en de boel is op toeren dan gaat de regelaar weer (deels) dicht.
Zo te lezen gaat je aanname vooral mank op stationair gedrag, de rest klopt wel.
Of de regelaar ook daadwerkelijk het problem van het hikken is, da's een lastige. Bijvoorbeeld ergens een kleien speling in de ontsteking geeft ook vervelend gedrag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam