Klepspeling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2016 13:17 #1105742 door V700 register
Klepspeling is gemaakt door V700 register
Klein mysterie: 15000 km na de laatste keer kleppen stellen heb gisteren de speling opnieuw gecontroleerd. Niet helemaal onverwacht alle uitlaatkleppen van 45 naar 35 teruggelopen, maar op de inlaatklep van de eerste cilinder meet ik nu strak 55! De vorige keer was dat met dezelfde voelermaten nog ruim 45. Die rubberen dopjes onder de buckets zijn er na het iets afslijpen van de kleppen niet meer ondergekomen, dus dat kan het niet zijn. Aan de motorloop is ook niets te merken. Ik kan zo even geen oorzaak bedenken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2016 14:23 #1429932 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Eerst maar eens alles rustig
Eerst maar eens alles rustig opnieuw meten. Dan weet je de feiten met zekerheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2016 15:35 #1429935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opnieuwe meten
Je kunt je toch moeilijk vergissen met een voelermaat denk ik, die gaat er gewoon wel of niet tussen. De nok stond omhoog, voelermaat 50 ging er gemakkelijk tussen, 55 ging er met een beetje moeite tussen.
Gezien de uitlaatklepspelingen en het tempo van teruglopen denk ik over een 5000 km maar eens te gaan stellen. Tegen die tijd ga ik maar weer eens meten.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2016 18:39 #1429938 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Tijdens
Tijdens het vorige klepstellen wellicht mogelijk dat het klepstelplaatje nog niet goed in de zitting lag.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC