Motorloop probleem > opgelost, massa ECU niet in orde.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2016 13:54 #1105410
door Hedwig Lambrechts
Motorloop probleem > opgelost, massa ECU niet in orde. is gemaakt door Hedwig Lambrechts
hallo leden,
Sinds kort worstel ik met het volgende probleem
Tijdens het rijden begint de auto in te houden en verliest vermogen het lijkt alsof de ontsteking ontregeld raakt, alsof de electra onderbroken wordt een soort aan uit effect.
Wanneer ik de auto aan de kant zet en probeer te starten slaat de motor gebrekkig aan en loopt schuddend/schokkend en ontwikkelt geen toeren of vermogen. ANWB erbij gehaald maar die kon niets vinden en de motor sloeg weer normaal aan en deed het weer perfect.
Paar dagen later hetzelfde euvel. Nieuwe kabels, verdelerkap en rotor maken geen verschil, bougies zien er nog goed uit. Soms dagen niets aan de hand en dan begint het weer???
Waar moet ik nu aan denken wie heeft suggesties???????
Het gaat om een Volvo 740 automaat uit 1989.
Vriendelijke groet,
Emile Heijn lid
Sinds kort worstel ik met het volgende probleem
Tijdens het rijden begint de auto in te houden en verliest vermogen het lijkt alsof de ontsteking ontregeld raakt, alsof de electra onderbroken wordt een soort aan uit effect.
Wanneer ik de auto aan de kant zet en probeer te starten slaat de motor gebrekkig aan en loopt schuddend/schokkend en ontwikkelt geen toeren of vermogen. ANWB erbij gehaald maar die kon niets vinden en de motor sloeg weer normaal aan en deed het weer perfect.
Paar dagen later hetzelfde euvel. Nieuwe kabels, verdelerkap en rotor maken geen verschil, bougies zien er nog goed uit. Soms dagen niets aan de hand en dan begint het weer???
Waar moet ik nu aan denken wie heeft suggesties???????
Het gaat om een Volvo 740 automaat uit 1989.
Vriendelijke groet,
Emile Heijn lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2016 17:03 #1428376
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Luchtmassameter, gasklephuis,
Luchtmassameter, gasklephuis, Cis-klep.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2016 18:13 #1428382
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic 1989
Een 1989 heeft knippercode uitlezing.
Voor de hand ligt om met de pigtail in 2 de storingcodes even na te lopen.
Voor de hand ligt om met de pigtail in 2 de storingcodes even na te lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2016 20:51 #1429071
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motorloopprobleem
Nog bedankt voor jouw tip echter.......... een hele dag bij Timen Smit in Vaassen geweest en het volgende gedaan:
-nieuwe BDP sensor
-nieuwe koelvloeistof temp. sensor
- valse lucht verholpen
-Alle kabels nogmaals gecontroleerd
-andere lambdasonde gemonteerd
Ik ging naar huis en de foutmeldingen in het systeem waren weg, wel hoog verbruik op zowel gas als benzine maar het was al laat.
Nu zijn de foutmeldingen terug 1-2-3 en 2-3-2 en 2-2-4. En het euvel van slecht starten, onregelmatige motorloop, ploffen in het uitlaatsysteem.
Wat nu nog????
Vrgr,
Emile
-nieuwe BDP sensor
-nieuwe koelvloeistof temp. sensor
- valse lucht verholpen
-Alle kabels nogmaals gecontroleerd
-andere lambdasonde gemonteerd
Ik ging naar huis en de foutmeldingen in het systeem waren weg, wel hoog verbruik op zowel gas als benzine maar het was al laat.
Nu zijn de foutmeldingen terug 1-2-3 en 2-3-2 en 2-2-4. En het euvel van slecht starten, onregelmatige motorloop, ploffen in het uitlaatsysteem.
Wat nu nog????
Vrgr,
Emile
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2016 21:26 #1429072
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motorloopprobleem
hallo,
Nog bedankt voor de tips die je mij gaf. helaas zijn de problemen nog niet opgelost.
gehele dag bij Timen In Vaassen geweest om te proberen het probleem op te lossen. Ook Timen is er ondanks zijn inzet er niet echt uitgekomen. Aan het eind van de dag waren de foutcodes plotseling weg. 1-2-3 2-2-1 1-1-3 2-2-4
Wat hebben we gedaan?:
- andere koelwatersensor gemonteerd.
- andere lambda gemonteerd.
-valse lucht gecontroleerd
-bedrading gecontroleer
-BDP sensor vernieuwd
-andere regeleenheid gemonteerd
Wat nu nog??????
Vrgr,
Emile
Nog bedankt voor de tips die je mij gaf. helaas zijn de problemen nog niet opgelost.
gehele dag bij Timen In Vaassen geweest om te proberen het probleem op te lossen. Ook Timen is er ondanks zijn inzet er niet echt uitgekomen. Aan het eind van de dag waren de foutcodes plotseling weg. 1-2-3 2-2-1 1-1-3 2-2-4
Wat hebben we gedaan?:
- andere koelwatersensor gemonteerd.
- andere lambda gemonteerd.
-valse lucht gecontroleerd
-bedrading gecontroleer
-BDP sensor vernieuwd
-andere regeleenheid gemonteerd
Wat nu nog??????
Vrgr,
Emile
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
28-06-2016 14:30 #1429087
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Zou toch de ECT eens doormeten
Zou toch de ECT eens doormeten
Een fout in de ECT (engine coolant temperature sensor) veroorzaakt een aantal symptomen die jij omschrijft....
Door een kapotte ECT, of foute ECT waarde denk de auto ten onrechte dat die al op bedrijfstemperatuur is.
Kapotte ECT geeft 1-2-3 (Signal missing to/from coolant temp. sensor) en 2-2-4 (Engine coolant temp (ECT) sensor signal absent or faulty)
Hierdoor gaat de auto te vroeg over op de lambda regeling, je auto is hier nog te koud voor.
Dit kan de lambda meldingen weer veroorzaken (2-2-1 en 1-1-3)
Algemene symptomen zijn dan slecht lopen (stationair maar ook op toeren)
Meet hem als volgt eens door:
-Auto op contact en alles netjes aangesloten
-Meet het voltage bij de temp sensor eens (blauw of oranje draad geloof ik?)
-Bij geen voltage; kapotte bedrading of slechte ECU (maar die heb je al geswitch las ik?) of een slechte massa bij de ECU
-Koud blok zou 2-4 volt moeten geven, en warm 0-2 volt,
-Als je 4-5 volt meet (zou je ook op de stekker moeten meten als je hem los trekt) dan is de sensor kapot, of de massa van de sensor
Een fout in de ECT (engine coolant temperature sensor) veroorzaakt een aantal symptomen die jij omschrijft....
Door een kapotte ECT, of foute ECT waarde denk de auto ten onrechte dat die al op bedrijfstemperatuur is.
Kapotte ECT geeft 1-2-3 (Signal missing to/from coolant temp. sensor) en 2-2-4 (Engine coolant temp (ECT) sensor signal absent or faulty)
Hierdoor gaat de auto te vroeg over op de lambda regeling, je auto is hier nog te koud voor.
Dit kan de lambda meldingen weer veroorzaken (2-2-1 en 1-1-3)
Algemene symptomen zijn dan slecht lopen (stationair maar ook op toeren)
Meet hem als volgt eens door:
-Auto op contact en alles netjes aangesloten
-Meet het voltage bij de temp sensor eens (blauw of oranje draad geloof ik?)
-Bij geen voltage; kapotte bedrading of slechte ECU (maar die heb je al geswitch las ik?) of een slechte massa bij de ECU
-Koud blok zou 2-4 volt moeten geven, en warm 0-2 volt,
-Als je 4-5 volt meet (zou je ook op de stekker moeten meten als je hem los trekt) dan is de sensor kapot, of de massa van de sensor
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2016 23:06 #1429093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
Hallo,
Ga ik doen, alvast enorm bedankt voor de tips !!
Vrgr,
Emile
Ga ik doen, alvast enorm bedankt voor de tips !!
Vrgr,
Emile
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
02-07-2016 15:47 #1429130
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic meting ECT
Gaat het makkelijkst in de auto bij de ECU.
Voltmeting op de grijswitte draad. Bij dit weer start je rond de 2V bij warme motor moet de meting onder de 0,5V zitten.
Voltmeting op de grijswitte draad. Bij dit weer start je rond de 2V bij warme motor moet de meting onder de 0,5V zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2016 04:21 #1429414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motorloopprobleem
Beste mensen, het probleem is gevonden en dus opgelost.
De massa van de ecu was niet in orde !!!!!!
iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken.
Emile
De massa van de ecu was niet in orde !!!!!!
iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken.
Emile
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam