- Berichten: 1
geen benzine na cilinderkop wissel
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2016 15:47 #1105299
door Peter Beezemer
geen benzine na cilinderkop wissel is gemaakt door Peter Beezemer
Dag
Baal baal.... Heb de cillinderkop van mij b230f vervangen door een 531 kop
Alles zit weer op zijn plek, Vandaag het moment van de waarheid.
Starten!
Motor draait rond maar slaat niet aan. Geen benzine in de aanvoerleiding.
Mij te toevallig, Natuurlijk kan een pomp op elk moment stuk gaan maar toch wel heel toevallig
Wat kan ik "geraakt" hebben wat dit veroorzaakt ?
Kan er iets zijn dat de benzine pomp belet zijn werk te doen ? Dat de pomp niet stuk is maar gewoon niet in werking gezet wordt door bv de injectie computer ?
Doordat iets anders niet op orde is ? Aan welke voorwaarden moet voldaan zijn om de pomp in werking te zetten en vindt daar een check op plaats door het systeem ?
Of moet de pomp het eigenlijk altijd doen ?
De zekeringen die met pomp en injectie te maken hebben zijn niet kapot.
Misschien weet iemand me met de neus de goede kant op te zetten ?
Peter
Baal baal.... Heb de cillinderkop van mij b230f vervangen door een 531 kop
Alles zit weer op zijn plek, Vandaag het moment van de waarheid.
Starten!
Motor draait rond maar slaat niet aan. Geen benzine in de aanvoerleiding.
Mij te toevallig, Natuurlijk kan een pomp op elk moment stuk gaan maar toch wel heel toevallig
Wat kan ik "geraakt" hebben wat dit veroorzaakt ?
Kan er iets zijn dat de benzine pomp belet zijn werk te doen ? Dat de pomp niet stuk is maar gewoon niet in werking gezet wordt door bv de injectie computer ?
Doordat iets anders niet op orde is ? Aan welke voorwaarden moet voldaan zijn om de pomp in werking te zetten en vindt daar een check op plaats door het systeem ?
Of moet de pomp het eigenlijk altijd doen ?
De zekeringen die met pomp en injectie te maken hebben zijn niet kapot.
Misschien weet iemand me met de neus de goede kant op te zetten ?
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2016 22:20 #1427555
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Weet je zeker datvie geen
Weet je zeker datvie geen benzine krijgt?
Heb geen idee wat voor auto, bouwjaar e.d. Je hebt.
Pomp kan je normaal testen of die het doet maar dat zap het Denk ik niet zijn.
Relais aan koelvloeistoftankje niet toevallig losgenomen? Onsteking korrect? Bougikabels juist geplaatst?
Kan heel veel zijn.
Een voor een Ff alles nalopen. B230f(
is eenvoudig weer aant lopen te krijgen.
Bij bepaalde type ecu gaat injector onderbreker graag kapot (geloof 561 maar zou jr Ff op moeten zoeken).
Ik vermoed dat je toch ergens een stekker vergeten bent en het dan eenvoudig op te lossen Is.
Succes
Heb geen idee wat voor auto, bouwjaar e.d. Je hebt.
Pomp kan je normaal testen of die het doet maar dat zap het Denk ik niet zijn.
Relais aan koelvloeistoftankje niet toevallig losgenomen? Onsteking korrect? Bougikabels juist geplaatst?
Kan heel veel zijn.
Een voor een Ff alles nalopen. B230f(

Bij bepaalde type ecu gaat injector onderbreker graag kapot (geloof 561 maar zou jr Ff op moeten zoeken).
Ik vermoed dat je toch ergens een stekker vergeten bent en het dan eenvoudig op te lossen Is.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2016 22:58 #1427557
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pomp
Pomp onder de vloer? Even stroom erop zetten met een losse kabel en er met een hamer op slaan...
Klinkt gek, maar helpt. Heb het vandaag hetzelfde geintje gehad met een kopwissel van een FT blok.
Na een tijd stilstaan "bevriest" de pomp.
Heb het al 6 keer eerder meegemaakt....
Voorwaarde voor benzine pomp aan: signaal van BDP sensor of van hall sensor, afhankelijk van uitvoering. Brandstof relais en zekeringen moeten natuurlijk ook goed zijn.
Groeten,
Gerben
Klinkt gek, maar helpt. Heb het vandaag hetzelfde geintje gehad met een kopwissel van een FT blok.
Na een tijd stilstaan "bevriest" de pomp.
Heb het al 6 keer eerder meegemaakt....
Voorwaarde voor benzine pomp aan: signaal van BDP sensor of van hall sensor, afhankelijk van uitvoering. Brandstof relais en zekeringen moeten natuurlijk ook goed zijn.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2016 09:39 #1427563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat Gerben zegt.....
Je hebt vast iets vergeten aan te sluiten. een massa o.i.d.
of de massa's aan het binnenscherm zijn iets gecorrodeerd en door aanraking
hebben ze nu overgangsweerstand.
Heb je wel vonk? indien je ook geen vonk hebt zou ik eerst niet verder zoeken dan onder de motorkap.
Hou ons even op de hoogte wat je gecontroleerd hebt.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
of de massa's aan het binnenscherm zijn iets gecorrodeerd en door aanraking
hebben ze nu overgangsweerstand.
Heb je wel vonk? indien je ook geen vonk hebt zou ik eerst niet verder zoeken dan onder de motorkap.
Hou ons even op de hoogte wat je gecontroleerd hebt.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
17-04-2016 12:52 #1427566
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Gevonden
Had gister al van alles gecheckt. De relais van de pomp en de injectie.
De zekeringen. Vandaag maar eens gekeken of er wel een vonk was.
Niet dus. Nu had ik ergens gelezen (hier op forum in een topic) dat als hall gever/sensor het niet doet de ecu niet ziet dat de auto gestart wordt. En dus ook geen pomp in werking zet.
Hall sensor ,met terugplaatsen ontsteking is er een van die dunne draadjes losgeraakt
opnieuw gesoldeerd en teruggeplaatst. Vermoed dat dit de oorzaak wel was.
Nu komt het met bakken uit de lucht hier.
Wat later testen dus.
De zekeringen. Vandaag maar eens gekeken of er wel een vonk was.
Niet dus. Nu had ik ergens gelezen (hier op forum in een topic) dat als hall gever/sensor het niet doet de ecu niet ziet dat de auto gestart wordt. En dus ook geen pomp in werking zet.
Hall sensor ,met terugplaatsen ontsteking is er een van die dunne draadjes losgeraakt
opnieuw gesoldeerd en teruggeplaatst. Vermoed dat dit de oorzaak wel was.
Nu komt het met bakken uit de lucht hier.
Wat later testen dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2016 14:25 #1427573
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic je hebt dus een 730 b230f met
je hebt dus een 730 b230f met lh2.2, je hebt nl een halgever zeg je.
Dan kan de halgever zeker een oorzaak zijn.
Je hebt een 531 kop gemonteerd?
Dus ook je oude stroomverdeler op 531 gezet. Misschien toen beschadigd.
Vergeet niet met je 2.2 als ie loopt je onsteking op tijd te zetten.
Grtz, Daniel
Dan kan de halgever zeker een oorzaak zijn.
Je hebt een 531 kop gemonteerd?
Dus ook je oude stroomverdeler op 531 gezet. Misschien toen beschadigd.
Vergeet niet met je 2.2 als ie loopt je onsteking op tijd te zetten.
Grtz, Daniel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
17-04-2016 14:37 #1427574
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Of...
Hallo Volvisti
Maar is het werkelijk een Hallgever of bedoelt Peter de BDP-sensor?
groetjes
Mathy
Maar is het werkelijk een Hallgever of bedoelt Peter de BDP-sensor?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
17-04-2016 15:56 #1427578
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic het is een b230f uit 86
Met een hall gever dus.
531 kop erop nu.
Hij loopt ! dat is mooi.
Start maar blijft niet lopen. Onderin rommelig en overslaan.
Hoger in toeren gaat het beter/goed.
Rijdbaar is het niet nu.
en dat op tijd zetten lijkt me lastig uitvoerbaar nu.
Vraag is natuurlijk hoe nu verder
531 kop erop nu.
Hij loopt ! dat is mooi.
Start maar blijft niet lopen. Onderin rommelig en overslaan.
Hoger in toeren gaat het beter/goed.
Rijdbaar is het niet nu.
en dat op tijd zetten lijkt me lastig uitvoerbaar nu.
Vraag is natuurlijk hoe nu verder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
17-04-2016 15:59 #1427579
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ohja
Heb al aan de ontsteking gedraaid maar het wordt er niet merkbaar beter van. Had al een tipex streepje op de krukaspoelie gezet en op de verdeelschaal maar als ie zo slecht loopt is daar lastig iets mee te doen . Basisinstelling is niet goed genoeg nog voor finetuning.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2016 17:49 #1427581
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timing oké?
Je hebt de timing goed? Anders misschien valse lucht?
Normaal gesproken moet de motor anders gaan lopen als
je de verdeler verdraaid.
Normaal gesproken moet de motor anders gaan lopen als
je de verdeler verdraaid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam