vervangen carburator en egr

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2016 18:51 #1104999 door V700 register
vervangen carburator en egr is gemaakt door V700 register
Ik ben maar eens op onderzoek gegaan omdat mijn 740 met b230k niet echt correct stationair draait op zowel benzine als lpg. De stationair die niet af te stellen is omdat ik denk dat de aanslag is ingedraaid waar de gasklephendel tegenkomt in ruststand ipv er juiste regelschroef voor te gebruiken.
Hij dieselt na op benzine. Ook heb ik ergens een factuur van de vorige eigenaar gevonden waar op staat "afdoppen egr" en verder nog wat slangetjes vond die ofwel niet aangesloten zijn of lekken.

Ik kan enkel maar concluderen dat er al een hoop mensen modificaties gemaakt hebben en de pierburg zijn beste tijd wel heeft gehad. Draadje afgeknipt aan iets dat aan de carb hangt, een draad gelegd van de carburator naar de inlaatcollector ... geen idee waarom. Of alle vacuumleidingen nog op de juist plaats zitten daar heb ik het raden naar, zolang ze aangesloten zijn en vacuum krijgen zal het wel goed zijn hoop ik ? Het stangetje dat de chokeklep aanstuurt is afgebroken dus heb ik die klep maar geblokkeerd zodat hij altijd open staat.

Ergens overweeg ik om de zure appel maar door te bijten en 450€ uit te geven aan een vervangcarburator van Weber. iemand daar ervaring mee ? Ik zie dat ze zowel voor de b230k met als zonder egr te krijgen zijn. Ik zou gaan voor de versie zonder egr en alles verder afsluiten. Ik vraag me dan wel af waar er nog vacuumleidingen nodig zijn. Eentje die naar de stuurdoos loopt van de ontsteking ? Die bewuste vacuumleiding vertrekt nu ergens op iets dat een sensor lijkt met twee vacuumaansluitingen, vandaar naar een t-splitsing naar weer een vacuumaansluiting op de inlaatcollector en zo naar de module.

Eigenlijk zou het me al enorm vooruithelpen mocht eens iemand foto's nemen van zijn motor met EGR waar alles nog correct is aangesloten.

Nog enkele sfeerbeelden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2016 07:55 #1425795 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Iemand hier had jaren geleden
Iemand hier had jaren geleden ook zo'n Weber geplaatst. Hij was erg positief over de resultaten, maar helaas weet ik niet meer wie dat was, en dacht ik niet dat hij hier nog actief is. Misschien kan je er nog oude berichten over vinden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2016 08:17 #1425799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik typ "weber" in het
Ik typ "weber" in het zoekvakje en krijg meteen een aantal draadjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2016 09:42 #1425805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar wat ervaringen
Ik heb ook wel eens gedoe en tot nu toe ligt dat altijd aan lekke rubbers. Alle rubbertjes en slangen eraf trekken en controleren, kijken en blazen. Soms is de carb afgesteld op een kapot rubber en doet ie het niet met een heel rubber. 1 voor 1 vervangen en testen dus. Nadieselen komt doordat het paarse slangetje is losgetrokken en dat is dan weer gedaan omdat het groene benzine relais stuk is.

Het losse blauwe draadje van de warme start klep moet aan het blauwe draadje van de chokeverwarming vast.

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2016 17:24 #1425871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga eerdaags maar eens wat
Ik ga eerdaags maar eens wat vacuumleiding halen en nieuwe t-stukjes en dopjes ipv af te doppen met een schroef in een oud stuk leiding.

Ondertussen de handleiding gevonden van de pierburg 2b7 en ik weet nu ongeveer waar wat moet en wat weg kan ivm de egr/pulse air.

Verder heb ik het idee dat ze dus de stationair hebben afgesteld door de stelschroef van het versneld toerental in te draaien ipv de stationair schroef waardoor hij dus hoger in toeren draait omdat de gasklep openstaat. Dus dat ga ik corrigeren, enkel nog een vraag. De stationair van de lpg wordt die mee geregeld via de carburator of via de lpg installatie zelf / de verdamper. Het is een ovl verdamper.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2016 15:10 #1425935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerst benzine
gas stel ik zelf nooit af. Maar ik sta er altijd wel bij. Als ie op benzine niet wil lukt het op gas ook niet. Als ie op benzine goed loopt doet ie het eigenlijk altijd op gas. Alleen het CO op gas moet je dan bijstellen. Het stationair toerental wijzigt dan eigenlijk niet tot je hem helemaal smoort en dan slaat ie af. Maar tussen een paar tienden en 10 hele procenten loopt het allemaal prima.

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2016 20:00 #1426445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het groene benzine relais ...
Het groene benzine relais ... waar zit dat en wat doet dat ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 11:24 #1426463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in de relais bak
schakelt de benzine pomp in de tank en het klepje op de linker veerpoot. Wit slangetje heen paars terug. Paarse slang zit op de stationair klep van de carb. Toeter geval rechts onder.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC