Functie slangetje 2B5

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2016 21:33 #1104880 door V700 register
Functie slangetje 2B5 is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort ook een Volvo 740 (zal me binnenkort even netjes voorstellen ;-) ), ik heb verder nog een 240.
In sommige situaties blijft mijn motor (B230K, hoe kan het ook anders) nadieselen en wil hij slecht afslaan, dit doet zich voor bij zeer korte ritjes en bij koud weer.
Ik sta nu op het punt mijn thermostaat te vervangen want ik heb het idee dat hij niet snel warm wordt.
Ook heb ik even snel de beruchte slangetjes gecheckt, ik kwam erachter dat het groene slangetje is afgedopt ook is de aansluiting op de carburateur (2B5) afgedopt (ook het nippeltje ontbreekt).
Het gaat om slangetje 'D' op dit plaatje:
www.ruddies-berlin.de/grafik/ti200c.gif

Heeft iemand enig idee waar dit slangetje voor dient en of het nadieselen hiermee te maken zou kunnen hebben?

Gr,
Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2016 08:25 #1424828 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Stippellijn
Bij de uitleg van de stippellijnen staat alleen Zwitserland en Zweden Mark.
Die slangverbinding heb je hier dus niet nodig.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2016 09:01 #1424829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EGR
Lijkt op een systeem voor uitlaatgasrecirculatie, een systeem om de NOx uitstoot te beperken. Dat was toen blijkbaar alleen voor Zweden en Zwitserland nodig. Ik zou nr 3 het "pneumtisches Absperrventil" eens nakijken. Dat lijkt op een vacuumbediende klep waarmee de brandstoftoevoer wordt afgesloten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2016 12:57 #1424831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de duidelijke
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik heb slangetje gelaten voor wat het is. Het klepje zal van het weekend even nakijken, vanmorgen had ik geen last van nadieselen ondanks de kou, misschien dat de nieuwe thermostaat het al heeft opgelost? (automatische choke?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2016 11:10 #1424845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2b7
Als je de groene slang hebt dan is het een 2b7. De drukversterker nummer 11 zit er bij de 2b5 niet op.

Als de auto nadieselt is vaak het paarse slangetje (E) bij klepje 12 losgetrokken. Klepje 12 zit aan de bestuurderskant op de veerpoot.

Klepje 12 en 3 heb ik nog nooit stuk gezien.

Wel het groene brandstof relais. Dat relais schakelt de brandstofpomp EN klepje 12. En dan wil de auto niet meer stationair en dan wordt het paarse slangetje losgetrokken. Dan wil die wel weer stationair maar dan dieselt ie na.

Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC